Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For å skrive "ø" i ei php fil så bruker man følgende kode:

ø

Hva er koden for "å" og "æ"?

8068893[/snapback]

Feil, du skal ikke bruke html-entiteter for å angi spesialtegn. Har du rett tegnsett, skal det funke å bruke æøå direkte.

Lenke til kommentar

Teksten er bare plassert der for å se hvordan det er å lese med den fonten og sånn. Rød bare for å få en annen farge på overskriften. Skal selvfølgelig ikke være midtstilt heller.

Er det vanskelig å bruke dette designet i en wordpress-blogg? Hvordan går jeg fram da?

Endret av Gissan
Lenke til kommentar
For å skrive "ø" i ei php fil så bruker man følgende kode:
ø

Hva er koden for "å" og "æ"?

8068893[/snapback]

Html-kodene (eller hva man nå skal kalle det) er &aerlig; ø å om jeg husker rett. Kjekt å vite om man har feil encoding/charset :p

Men det beste er jo å bruke æøå direkte. Det kan man gjøre ved å lagre som bl.a. utf-8.

Lenke til kommentar

Alltid to L-er i alltid, aldri to L-er i aldri.

Nesten verre enn vis/hvis-feilene mine dette her. nupe.gif

Pokker, jeg hadde jo tenkt å rette på den!

--

Digg å sove til nå når man var hjemme 07300 TIMAR :w00t:

Ikke være så fyllesjuk som man pleier.

La meg sammen med ei venninde, men nå vart a borte gitt :tease:

Lenke til kommentar

Jeg driver på å lager en hjemmeside og greier, hurra for meg.. and the crowd goes wild.

Uansett, det jeg lurer på er hvordan HTML-kode jeg kan skrive for å få en bestemt lydfil til å spilles av én gang idet folk går inn på hjemmesiden min.

Hjelp meg, er ikke akkurat dreven på dette feltet. :)

Endret av eilertsen
Lenke til kommentar
Jeg driver på å lager en hjemmeside og greier, hurra for meg.. and the crowd goes wild.

Uansett, det jeg lurer på er hvordan HTML-kode jeg kan skrive for å få en bestemt lydfil til å spilles av én gang idet folk går inn på hjemmesiden min.

Hjelp meg, er ikke akkurat dreven på dette feltet.  :)

8074352[/snapback]

Kafeen er ikkje nokon plass kor du spyr etter slike ting. Både fordi me ikkje driv support her inne, og at dette konkrete tilfellet er som å banne i kyrkja. Hvis du brukar søkefunksjonen her på forumet, finn du svaret opp og ned i mente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...