Vindstille Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Har Joomla støtte for avatarbilde til nyheter? Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Hva er Joomla? 8057947[/snapback] Hva er Google? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Hva er Google? 8058016[/snapback] Google, a popular search engine, is a tool for finding resources on the World Wide Web. Google scans web pages to find instances of the keywords you have entered in the search box. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Hva er Joomla? 8057947[/snapback] CMSet tidligere kjent som Mambo. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 pokker å jeg er lite fornæyd med damer gennerelt idag. Dritt møkk, og tabell layoutr. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Wæwæwæw, enig! Hein, hun interiør-studentinnen var jo grei Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Dette her er en forelesning fra FOSDEM, som ble arrangert i Belgia sist uke, hvor Mike Schroepfer fra Mozilla snakker om fremtiden til web utvikling. Mye om JavaScript 2.0, "Online/Offline events" og mikroformater. Anbefaler alle å se den. http://ftp.belnet.be/mirrors/FOSDEM/2007/F...007-Mozilla.ogg Det er en del andre forelesninger der også om dere er interesserte: http://fosdem.org/2007/media/video Espen Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Happy Cog redesigner AIGA, info her. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Happy Cog redesigner AIGA, info her. 8061645[/snapback] Hos meg tar det 2-3 sekunder før "articles", "search aiga" og "login"-knappene dukker opp. Bruker de flash til å generere teksten? Virker nemlig slik... Hvis det er slik at de ikke klarer seg med css-formatert tekst, og ønsker seg fancy farger og skygger og gud-vet-hva på de 3 elementene, kunne de vel gått for bilder? Mye bedre det en flash.. Spesielt i dette tilfellet hvor det er snakk om 3 korte som skal pimpes og styles opp Lenke til kommentar
sparks Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Hva er Google? Blir du mer morsom nå, så driter jeg på meg. Endret 2. mars 2007 av sparks Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Happy Cog redesigner AIGA, info her. 8061645[/snapback] Hos meg tar det 2-3 sekunder før "articles", "search aiga" og "login"-knappene dukker opp. Bruker de flash til å generere teksten? Virker nemlig slik... Hvis det er slik at de ikke klarer seg med css-formatert tekst, og ønsker seg fancy farger og skygger og gud-vet-hva på de 3 elementene, kunne de vel gått for bilder? Mye bedre det en flash.. Spesielt i dette tilfellet hvor det er snakk om 3 korte som skal pimpes og styles opp 8061717[/snapback] Jeg ser ikke noe sIFR på siden, men er jo linka til sifr.js i koden *kikke mer*. Åja, sidebaren. Unødvendig bruk, ja. Endret 2. mars 2007 av Løvskogen Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) OK, synspunkt please: http://fourmargins.com/blah/ Ser heilt sikkert best ut i Firefox. Eg har ikkje testa den nokon andre plassar. Ok, Tor fortel meg at det ser litt rart ut på windoze, men hos meg ser det altså slik ut. Endret 2. mars 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 http://gamma.webkafeen.no/ Syns dere vi burde ha 3rd level-nyheter to og to, eller en på hver linje? Kan bli litt liten plass med to ved siden av hverandre, ser jeg. Hva syns dere? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg synes designet starter bra, og liker fargene og layouten i toppen. Jeg er ingen stor fan av serif-fonter på web, og liker verken den horisontale menyen eller resten av tekst-formateringen. Å ta to linjer rundt den øvre delen av artikkelen, er en god idé. Men her synes jeg ikke det er godt nok gjennomført. Designet slik det er i dag faller ikke altfor mye i smak hos meg, men det har absolutt potensial Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg synes designet starter bra, og liker fargene og layouten i toppen. Jeg er ingen stor fan av serif-fonter på web, og liker verken den horisontale menyen eller resten av tekst-formateringen. Å ta to linjer rundt den øvre delen av artikkelen, er en god idé. Men her synes jeg ikke det er godt nok gjennomført. Designet slik det er i dag faller ikke altfor mye i smak hos meg, men det har absolutt potensial 8064392[/snapback] Takk, takk. Har du nokre innspel til forbedringer på dei punkta du kritiserte? EM-iserte heile designet no, slik at det er elastisk, forresten. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 OK, synspunkt please: http://fourmargins.com/blah/ Ser heilt sikkert best ut i Firefox. Eg har ikkje testa den nokon andre plassar. 8064144[/snapback] Fin i Opera. Blir ikke linjene litt lange? Min første tanke er at innholdet er unaturlig bredt, både i forhold til seg selv og resten av siden. Første linje er jo ~130 tegn, tror ikke du taper noe på å korte ned littegrann. Men det er absolutt en pen side, likte det aller meste. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 OK, synspunkt please: http://fourmargins.com/blah/ Ser heilt sikkert best ut i Firefox. Eg har ikkje testa den nokon andre plassar. 8064144[/snapback] Fin i Opera. Blir ikke linjene litt lange? Min første tanke er at innholdet er unaturlig bredt, både i forhold til seg selv og resten av siden. Første linje er jo ~130 tegn, tror ikke du taper noe på å korte ned littegrann. Men det er absolutt en pen side, likte det aller meste. 8064442[/snapback] Good. :-) No er linjene litt kortare. Enda kortare fører til at designet ser heller dårlig ut. http://fourmargins.com/blah/ Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Min kritikk er i hovedsak basert på mine personlige preferanser, så det er vanskelig å komme med forslag til forbedringer. Men en ting er iallfall at menyskriften blir utydelig slik den er nå. Og har du prøvd å eksperimentere litt med line-height, andre farger på kantlinjer, tykkelse og slikt? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Men en ting er iallfall at menyskriften blir utydelig slik den er nå. Og har du prøvd å eksperimentere litt med line-height, andre farger på kantlinjer, tykkelse og slikt? 8064507[/snapback] Det er egentlig berre eit prosjekt eg kom opp med i sta, så nei, eg har ikkje eksprimentert så mykje. Men det blir nok ein del meir tweaking før det blir brukt (om det blir det). Uansett er det vel viktigare at eg fokuserer på å skrive litt på sida enn å finstille designet, da det ikkje skal være eit forsøk på å komme med i CSS Showcase-Hell eller ei ressurs for å få jobboppdrag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå