Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-8fx0y6VV

Dette her er en forelesning fra FOSDEM, som ble arrangert i Belgia sist uke, hvor Mike Schroepfer fra Mozilla snakker om fremtiden til web utvikling. Mye om JavaScript 2.0, "Online/Offline events" og mikroformater. Anbefaler alle å se den.

http://ftp.belnet.be/mirrors/FOSDEM/2007/F...007-Mozilla.ogg

Det er en del andre forelesninger der også om dere er interesserte: http://fosdem.org/2007/media/video

Espen

Lenke til kommentar
Happy Cog redesigner AIGA, info her.

:confused:

8061645[/snapback]

Hos meg tar det 2-3 sekunder før "articles", "search aiga" og "login"-knappene dukker opp. Bruker de flash til å generere teksten? Virker nemlig slik...

Hvis det er slik at de ikke klarer seg med css-formatert tekst, og ønsker seg fancy farger og skygger og gud-vet-hva på de 3 elementene, kunne de vel gått for bilder? Mye bedre det en flash.. Spesielt i dette tilfellet hvor det er snakk om 3 korte som skal pimpes og styles opp

Lenke til kommentar
Happy Cog redesigner AIGA, info her.

:confused:

8061645[/snapback]

Hos meg tar det 2-3 sekunder før "articles", "search aiga" og "login"-knappene dukker opp. Bruker de flash til å generere teksten? Virker nemlig slik...

Hvis det er slik at de ikke klarer seg med css-formatert tekst, og ønsker seg fancy farger og skygger og gud-vet-hva på de 3 elementene, kunne de vel gått for bilder? Mye bedre det en flash.. Spesielt i dette tilfellet hvor det er snakk om 3 korte som skal pimpes og styles opp

8061717[/snapback]

Jeg ser ikke noe sIFR på siden, men er jo linka til sifr.js i koden *kikke mer*.

Åja, sidebaren. Unødvendig bruk, ja.

Endret av Løvskogen
Lenke til kommentar

Jeg synes designet starter bra, og liker fargene og layouten i toppen. Jeg er ingen stor fan av serif-fonter på web, og liker verken den horisontale menyen eller resten av tekst-formateringen.

Å ta to linjer rundt den øvre delen av artikkelen, er en god idé. Men her synes jeg ikke det er godt nok gjennomført.

Designet slik det er i dag faller ikke altfor mye i smak hos meg, men det har absolutt potensial :)

Lenke til kommentar
Jeg synes designet starter bra, og liker fargene og layouten i toppen. Jeg er ingen stor fan av serif-fonter på web, og liker verken den horisontale menyen eller resten av tekst-formateringen.

Å ta to linjer rundt den øvre delen av artikkelen, er en god idé. Men her synes jeg ikke det er godt nok gjennomført.

Designet slik det er i dag faller ikke altfor mye i smak hos meg, men det har absolutt potensial :)

8064392[/snapback]

Takk, takk. :)

Har du nokre innspel til forbedringer på dei punkta du kritiserte?

EM-iserte heile designet no, slik at det er elastisk, forresten.

Lenke til kommentar
OK, synspunkt please: http://fourmargins.com/blah/

Ser heilt sikkert best ut i Firefox. Eg har ikkje testa den nokon andre plassar.

8064144[/snapback]

Fin i Opera. Blir ikke linjene litt lange? Min første tanke er at innholdet er unaturlig bredt, både i forhold til seg selv og resten av siden. Første linje er jo ~130 tegn, tror ikke du taper noe på å korte ned littegrann. Men det er absolutt en pen side, likte det aller meste. :)

Lenke til kommentar
OK, synspunkt please: http://fourmargins.com/blah/

Ser heilt sikkert best ut i Firefox. Eg har ikkje testa den nokon andre plassar.

8064144[/snapback]

Fin i Opera. Blir ikke linjene litt lange? Min første tanke er at innholdet er unaturlig bredt, både i forhold til seg selv og resten av siden. Første linje er jo ~130 tegn, tror ikke du taper noe på å korte ned littegrann. Men det er absolutt en pen side, likte det aller meste. :)

8064442[/snapback]

Good. :-)

No er linjene litt kortare. Enda kortare fører til at designet ser heller dårlig ut.

http://fourmargins.com/blah/

Lenke til kommentar

Min kritikk er i hovedsak basert på mine personlige preferanser, så det er vanskelig å komme med forslag til forbedringer.

Men en ting er iallfall at menyskriften blir utydelig slik den er nå. Og har du prøvd å eksperimentere litt med line-height, andre farger på kantlinjer, tykkelse og slikt?

Lenke til kommentar
Men en ting er iallfall at menyskriften blir utydelig slik den er nå. Og har du prøvd å eksperimentere litt med line-height, andre farger på kantlinjer, tykkelse og slikt?

8064507[/snapback]

Det er egentlig berre eit prosjekt eg kom opp med i sta, så nei, eg har ikkje eksprimentert så mykje. Men det blir nok ein del meir tweaking før det blir brukt (om det blir det).

Uansett er det vel viktigare at eg fokuserer på å skrive litt på sida enn å finstille designet, da det ikkje skal være eit forsøk på å komme med i CSS Showcase-Hell eller ei ressurs for å få jobboppdrag. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...