Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan jeg kan laste ned alle mailene mine fra webmail til Thunderbird? Når jeg trykker Get Mail så henter den bare de som er uleste og ligger i inboksen. Hvordan overfører jeg ALT, mapper med gamle mailer i osv.

7958045[/snapback]

Det er nok en eller annen instilling du ikke har funnet. Med mindre Thunderbird ikke støtter slikt?? I Opera så blir alt lasted ned pr default, også kan man velge om man de mailer som er lastet ned tidligere skal merkes som lest eller ei. Veldig kjekt etter formatering o.l. hvor alt er borte lokalt..

Har du tittet på egenskaper/alternativer for den enkelte mail-konti samt selve programmet?

7958387[/snapback]

Tittet over alt, men endte med at jeg markerte alle mailene som ulest og flyttet de til inboks mappen, da gikk det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden dere andre liker å pirke på JonT kan jo ikke jeg være svært dårligere:

Men hvis du skal ha noe å fylle på harddisken har jeg ikke noe godt svar. Har egentlig aldri testet noen sånne programmer skikkelig, men markedslederen er i hvert fall MindManager. Åpen kildekode-programvaren FreeMind er også ganske kjent. Men hvis det ikke er nok har Wikipedia sikkert svaret.

7960685[/snapback]

Lenke til kommentar
EDIT: Gratulerer med dagen JonT

7958387[/snapback]

Gratulerer med dagen :thumbup:

7958419[/snapback]

Gratulerer med dagen! :fun:

7958475[/snapback]

Gratulerer med dagen, JonT! :)

7958816[/snapback]

Tusen takk

Et program du kan anbefale? Som er gratis.

7958419[/snapback]

Papir er jo en klassiker :p

Men vis du skal ha noe å fylle på harddisken har jeg ikke noe gått svar. Har egentlig aldri testet noen sånne programmer skikkelig, men markedslederen er i hvert fall URL=http://www.mindjet.com/eu/]MindManager[/url]. Åpen kildekode-programvaren FreeMind er også ganske kjent. Men vis det ikke er nok har Wikipedia sikkert svaret.

EDIT2: den msn-greia fungerte flott i min Opera, tilogmed uten å måtte markere seg som en annen nettleser!  :omg:

7958387[/snapback]

Funker ikke bra her.

7960685[/snapback]

Huff, har jeg klart å gå glipp av alle de hbd-ene? Vel, gratits på etterskudd :D

Lenke til kommentar
Har laget en ny skisse. Dette er første utkast. Noen som har noen kommentarer?

38531.jpeg

Ris og ros taes imot med takk. :D

7959608[/snapback]

Ikke bruk fete fonter, ro ned skriftstørrelsen litt på de nyhetene dine, og for all del, endre den fonten du har som overskrift på nyhetene. Trenger også litt mer luft i mellom nyhetene dine, føles litt trangt og overfylt. På venstre side, mellom nyhetene der, så ville jeg endra grafikken du bruker som spacing til noe litt mer diskré, men behold den luften du har der. Resten av grafikken kommenterer jeg ikke siden det er skisse, men når du får gjort det ordentlig tror jeg det skal bli bra ;) Menyknappene var fine, og du er godt på vei til et godt design. Keep on working :)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man kan sette en referanse til $sql som default parameterverdi i en funsjon (PHP):

Dette funker ikke:

function query($query, &$db = $sql)
{

Dette funker:

function query($query, &$db)
{...}
query('SELECT ...', $sql);

EDIT: Skriveleif

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Jorgis: Har allerede lagt det i en klasse.

Poenget er at man skal kunne velge en annen database vis man vil. Men for å slippe at man skal taste inn den samme databasen hele tiden er $sql satt til standard verdi.

I tillegg hadde jeg en ganske alvorlig skrifeleif istad.

Det som funker er:

class query {
private	$db;
private	$query;
public	$result;

public function __construct($query, &$db)
{
 //	mysql_query("SET NAMES utf8");
 $this->db = $db->link;

if(!$result = mysql_query($query, $this->db))
 {
 	$this->error('Could not run query');
 }

$this->query = $query;
 $this->result = $result;
}
...
}
$query = new query('SELECT...',   $sql);

Mens dette ikke funker:

public function __construct($query, &$db = $sql)
...
$query = new query('SELECT...');

Lenke til kommentar

Så hvor kommer $sql fra, da? $sql er ikke definert inni den klassen du har skrevet, så den vil enten kaste fra seg en feilmelding (parse error?) eller så vil $db evaluere som FALSE.

Og hvorfor vil du opprette et nytt objekt for hver spørring? Er det ikke mer effektivt å benytte samme objekt flere ganger?

Og skal du endre DB er det vel enklere å kjøre $query->set_database($database), el.l?

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
hørt om google?

http://alistapart.com/stories/alternate/

7964649[/snapback]

Google? :hmm:

Den var ny for meg ja, aldri hørt om en slik side før jeg... :tease:

EDIT: Jeg skjønte ikke så veldig mye av det som sto på den siden der :roll:

Jeg har lastet ned den javascript filen som det var linket til litt lenger ned på siden. Men nå lurer jeg på hvor jeg skal sette inn de forskjellige kodene slik at det blir riktig? :hmm:

Endret av _Zero
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...