Steinmann Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 kreativitet på max — wowJa, 500 er virkelig kreativt, duh. Uansett, Dahl, før du ser på Django - lær deg Python!Vil ikke si meg enig, klarte meg fint uten å kunne python.. -- Må se ann hva jeg gjør ikveld altså gutta, drit dårlig idag. Jeg spøy liksom Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Omg! Du kan jo komme uansett, da.. Jeg skadet hodet mitt i går, svært sår i panna, men jeg kommer for det.. Vet ikke hvor bra det blir med drikking, men det skal nok gå bra Er litt uenig i at man trenger å kunne Python før man begynner med Django jeg også, egentlig. Det er ikke vanskelig å skjønne sakene hvis man bare leser litt i Djangobook eller i referansene på sidene deres. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Problemet er ikke å lære seg Django, uten å kunne Python. Problemet er at Django er et rammeverk, skrevet i Python. Derfor mener jeg det dumt å "lære seg django" når man ikke kan Python. Blir nesten litt som å bruke wysiwyg isteden for å skrive HTML selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Det er en stor fordel å kunne python før man skal begynne med noe som ikke er 100% likt det som står i django dokumentasjonen. Espen Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) blir som med det havet av javascript rammeverk som finnes det.. Man ser jo en haug av brukere som bruker ramemverkene, men ikke kan et døyt av javascript.. og som får no inni hampen problemer når det skjer noe som de ikke helt vet hvorfor, eller er nødt til å legge til egen tilleggs-funksjonalitet.. Edit: typo Endret 16. februar 2007 av cfenzo Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Det er det helt klart. Det blir jo den samme problemstillingen som Roger Johansson skrev om tidligere i år. Jeg mener bare at man ikke nødvendigvis trenger å kunne Python for å sette opp, la oss si, en blogg med Django. For mer avanserte systemer, slik som vi har på Webkafeen.no, er Python-kunnskap viktig, og det er også derfor jeg ikke har kunnet hjelpe til så veldig mye på backend-delen, annet enn for templates og noen andre småting. Den lille Python-kunnskapen jeg har hatt, har forsvunnet etter jobbing med PHP, men det kommer seg igjen nå Edit: Flere som tenkte som meg, ja Endret 16. februar 2007 av Jesper Karsrud Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Det er det helt klart. Det blir jo den samme problemstillingen som Roger Johansson skrev om tidligere i år. Jeg mener bare at man ikke nødvendigvis trenger å kunne Python for å sette opp, la oss si, en blogg med Django. For mer avanserte systemer, slik som vi har på Webkafeen.no, er Python-kunnskap viktig, og det er også derfor jeg ikke har kunnet hjelpe til så veldig mye på backend-delen, annet enn for templates og noen andre småting. Den lille Python-kunnskapen jeg har hatt, har forsvunnet etter jobbing med PHP, men det kommer seg igjen nå Edit: Flere som tenkte som meg, ja 7955783[/snapback] Tenker som deg eg óg. Eg er av typen som ikkje kan sitte å lese dokumentasjonen opp og ned utan å ha noko å teste det ut på. Python-kunnskapen min har auka veldig mykje berre den siste månaden, og det er på grunn av eit pågåande prosjekt på jobben. Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 woi woi woi... her kommer det masse om webkafeen.no.. oO et prosjekt som har g[tt meg hus forbi! hva skjer a? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 PixelStreet med saklig innhold^^ Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 PixelStreet med saklig innhold^^ 7955992[/snapback] Oooooooooh Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Sjekk signaturen min, der står det litt om prosjektet :) Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Kung! da har jeg meldt min interesse ;P typisk at når jeg har vært "offline" over laaaang tid, så har dere luringer laga noe slikt.. ;P (ref: devnet for de heldige innviede) Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Kung! da har jeg meldt min interesse ;P typisk at når jeg har vært "offline" over laaaang tid, så har dere luringer laga noe slikt.. ;P (ref: devnet for de heldige innviede) 7956105[/snapback] Jeg tror ikke noen fra devnet er med sentralt i webkafeen. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Nytt design på nrk.no? Lenge siden det kom? Synes det ble dårlig med reklame øverst på siden. Navigasjonsbaren skulle vært øverst. Omtrent slik: Ikke slik: Lurer på om de skal oppdatere Svisj, Urørt, Topp20 og de andre sidene som ikke er oppdatert. De er jo slik de var før. Redigert: la til bilder Endret 16. februar 2007 av The_Fire Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Nytt design på nrk.no? Lenge siden det kom? 7957906[/snapback] Nye P3 kom fredag den 12. iallfall Ny norsk Digg fra MS: http://reporter.no.msn.com/ Endret 16. februar 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Noen som vet hvordan jeg kan laste ned alle mailene mine fra webmail til Thunderbird? Når jeg trykker Get Mail så henter den bare de som er uleste og ligger i inboksen. Hvordan overfører jeg ALT, mapper med gamle mailer i osv. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Mindmeister er genialt! Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Noen som vet hvordan jeg kan laste ned alle mailene mine fra webmail til Thunderbird? Når jeg trykker Get Mail så henter den bare de som er uleste og ligger i inboksen. Hvordan overfører jeg ALT, mapper med gamle mailer i osv. 7958045[/snapback] Om du har Googles mail kan du i allefall stille dette inn under Forwarding and POP. 1. Status: POP is enabled for all mail that has arrived since 14-Feb Enable POP for all mail (even mail that's already been downloaded) Enable POP only for mail that arrives from now on Disable POP Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Ny norsk Digg fra MS: http://reporter.no.msn.com/ 7957976[/snapback] Æsj.. Funker ikke i Opera Mindmeister er genialt! 7958093[/snapback] Er da mye bedre med et program lokalt på pcen. Det er MYE raskere i hvert fall. Bursdag idag. Wee Endret 16. februar 2007 av JonT Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Noen som vet hvordan jeg kan laste ned alle mailene mine fra webmail til Thunderbird? Når jeg trykker Get Mail så henter den bare de som er uleste og ligger i inboksen. Hvordan overfører jeg ALT, mapper med gamle mailer i osv.7958045[/snapback] Det er nok en eller annen instilling du ikke har funnet. Med mindre Thunderbird ikke støtter slikt?? I Opera så blir alt lasted ned pr default, også kan man velge om man de mailer som er lastet ned tidligere skal merkes som lest eller ei. Veldig kjekt etter formatering o.l. hvor alt er borte lokalt.. Har du tittet på egenskaper/alternativer for den enkelte mail-konti samt selve programmet? EDIT: Gratulerer med dagen JonT EDIT2: den msn-greia fungerte flott i min Opera, tilogmed uten å måtte markere seg som en annen nettleser! Endret 16. februar 2007 av qualbeen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå