Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Omg! Du kan jo komme uansett, da.. Jeg skadet hodet mitt i går, svært sår i panna, men jeg kommer for det.. Vet ikke hvor bra det blir med drikking, men det skal nok gå bra :grin:

Er litt uenig i at man trenger å kunne Python før man begynner med Django jeg også, egentlig. Det er ikke vanskelig å skjønne sakene hvis man bare leser litt i Djangobook eller i referansene på sidene deres.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Problemet er ikke å lære seg Django, uten å kunne Python. Problemet er at Django er et rammeverk, skrevet i Python. Derfor mener jeg det dumt å "lære seg django" når man ikke kan Python. Blir nesten litt som å bruke wysiwyg isteden for å skrive HTML selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV

Det er en stor fordel å kunne python før man skal begynne med noe som ikke er 100% likt det som står i django dokumentasjonen.

Espen

Lenke til kommentar

blir som med det havet av javascript rammeverk som finnes det..

Man ser jo en haug av brukere som bruker ramemverkene, men ikke kan et døyt av javascript.. og som får no inni hampen problemer når det skjer noe som de ikke helt vet hvorfor, eller er nødt til å legge til egen tilleggs-funksjonalitet..

Edit: typo

Endret av cfenzo
Lenke til kommentar

Det er det helt klart. Det blir jo den samme problemstillingen som Roger Johansson skrev om tidligere i år. Jeg mener bare at man ikke nødvendigvis trenger å kunne Python for å sette opp, la oss si, en blogg med Django. For mer avanserte systemer, slik som vi har på Webkafeen.no, er Python-kunnskap viktig, og det er også derfor jeg ikke har kunnet hjelpe til så veldig mye på backend-delen, annet enn for templates og noen andre småting. Den lille Python-kunnskapen jeg har hatt, har forsvunnet etter jobbing med PHP, men det kommer seg igjen nå :)

Edit: Flere som tenkte som meg, ja ;)

Endret av Jesper Karsrud
Lenke til kommentar
Det er det helt klart. Det blir jo den samme problemstillingen som Roger Johansson skrev om tidligere i år. Jeg mener bare at man ikke nødvendigvis trenger å kunne Python for å sette opp, la oss si, en blogg med Django. For mer avanserte systemer, slik som vi har på Webkafeen.no, er Python-kunnskap viktig, og det er også derfor jeg ikke har kunnet hjelpe til så veldig mye på backend-delen, annet enn for templates og noen andre småting. Den lille Python-kunnskapen jeg har hatt, har forsvunnet etter jobbing med PHP, men det kommer seg igjen nå :)

Edit: Flere som tenkte som meg, ja ;)

7955783[/snapback]

Tenker som deg eg óg. Eg er av typen som ikkje kan sitte å lese dokumentasjonen opp og ned utan å ha noko å teste det ut på. Python-kunnskapen min har auka veldig mykje berre den siste månaden, og det er på grunn av eit pågåande prosjekt på jobben. :)

Lenke til kommentar

Nytt design på nrk.no? Lenge siden det kom?

Synes det ble dårlig med reklame øverst på siden. Navigasjonsbaren skulle vært øverst.

Omtrent slik:

screenhunter02feb161744bj3.th.gif

Ikke slik:

screenhunter03feb161745ni9.th.gif

Lurer på om de skal oppdatere Svisj, Urørt, Topp20 og de andre sidene som ikke er oppdatert. De er jo slik de var før.

Redigert: la til bilder

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan jeg kan laste ned alle mailene mine fra webmail til Thunderbird? Når jeg trykker Get Mail så henter den bare de som er uleste og ligger i inboksen. Hvordan overfører jeg ALT, mapper med gamle mailer i osv.

7958045[/snapback]

Om du har Googles mail kan du i allefall stille dette inn under Forwarding and POP.

1. Status: POP is enabled for all mail that has arrived since 14-Feb

Enable POP for all mail (even mail that's already been downloaded)

Enable POP only for mail that arrives from now on

Disable POP

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan jeg kan laste ned alle mailene mine fra webmail til Thunderbird? Når jeg trykker Get Mail så henter den bare de som er uleste og ligger i inboksen. Hvordan overfører jeg ALT, mapper med gamle mailer i osv.

7958045[/snapback]

Det er nok en eller annen instilling du ikke har funnet. Med mindre Thunderbird ikke støtter slikt?? I Opera så blir alt lasted ned pr default, også kan man velge om man de mailer som er lastet ned tidligere skal merkes som lest eller ei. Veldig kjekt etter formatering o.l. hvor alt er borte lokalt..

Har du tittet på egenskaper/alternativer for den enkelte mail-konti samt selve programmet?

EDIT: Gratulerer med dagen JonT

EDIT2: den msn-greia fungerte flott i min Opera, tilogmed uten å måtte markere seg som en annen nettleser! :omg:

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...