Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Var vel ikke helt seriøst ment:P

Jeg har ingen ting i mot Django, men har mine meninger om det. Ikke at jeg gidder og dra igang (enda) en diskusjon om dette.

7934081[/snapback]

Du henger på diskusjon.no utan å være villig til å dra i gang ein diskusjon? Tard.

Fortell no da!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gruff er best! Lager enkelt og greit resultatet i en PNG-fil :) Støtter mange fine diagrammer ;)

test = Gruff::Pie.new
test.title = "Test"

test.data("A", 12)
test.data("B", 29)
test.data("C", 33)
test.data("D", 10)
test.data("E", 16)

test.write("graph.png")

graphwg6.png

EDIT: Spoiler, ja...

7934015[/snapback]

Skal du generere grafer som bilder, kan en like godt bruke libchart og PHP. :)

PHP
<?php

$chart = new PieChart();

$chart->addPoint(new Point("Mozilla Firefox (80)"80));

$chart->addPoint(new Point("Konqueror (75)"75));

$chart->addPoint(new Point("Other (50)"50));

$chart->setTitle("User agents for www.example.com");

$chart->render();

?>

sample3.png

:)

EDIT: Google Analytics bruker forresten ikke JS, men Flash for å generere grafene sine. :)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Infoen er fortsatt ikke søkbar og utilgjengelig for folk som ikke surfer med bilder.

7934931[/snapback]

Infoen er fortsatt ikke forståelig før man også forklarer hva tallene betyr osv. Den eneste løsningen man har idag er å gjøre dette med tabeller, men det gjør det vanskelig å lage selve uten bruk av masse javascript. Skjønner ikke helt hvorfor W3C ikke snart tar å lager ett åpent XML-format for grafer. Gjerne hvor design og innhold er separert.

Lenke til kommentar

Det er ikke det som er poenget mitt. Poenget mitt er at dersom man surfer uten bilder, vil man kun se beskrivelsen, og ikke den viktige infoen som ligger i diagramet.

Edit: Men InType imponerer meg allerede.. Dritenkelt å lage egne snippets, skal se om jeg ikke får oversatt Django bundelen for TextMate, så skal det nok bli fart i sakene ;)

Endret av Jesper Karsrud
Lenke til kommentar
Det er ikke det som er poenget mitt. Poenget mitt er at dersom man surfer uten bilder, vil man kun se beskrivelsen, og ikke den viktige infoen som ligger i diagramet.

7936878[/snapback]

Ok. Tenkte på grafer som automatisk laget i analyse-/statestikkprogrammer, ikke vanlige nettsider hvor grafene er faste og det faktisk er mulig å skrive en beskrivelse til hvert bilde ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...