Cucum(r) Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Var vel ikke helt seriøst ment:P Jeg har ingen ting i mot Django, men har mine meninger om det. Ikke at jeg gidder og dra igang (enda) en diskusjon om dette. 7934081[/snapback] Du henger på diskusjon.no utan å være villig til å dra i gang ein diskusjon? Tard. Fortell no da! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Gruff er best! Lager enkelt og greit resultatet i en PNG-fil Støtter mange fine diagrammer test = Gruff::Pie.new test.title = "Test" test.data("A", 12) test.data("B", 29) test.data("C", 33) test.data("D", 10) test.data("E", 16) test.write("graph.png") EDIT: Spoiler, ja... 7934015[/snapback] Skal du generere grafer som bilder, kan en like godt bruke libchart og PHP. PHP <?php $chart = new PieChart(); $chart->addPoint(new Point("Mozilla Firefox (80)", 80)); $chart->addPoint(new Point("Konqueror (75)", 75)); $chart->addPoint(new Point("Other (50)", 50)); $chart->setTitle("User agents for www.example.com"); $chart->render(); ?> EDIT: Google Analytics bruker forresten ikke JS, men Flash for å generere grafene sine. Endret 13. februar 2007 av jorgis Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Jørgen: Men da får du jo den stygge "Powered by Libcharts" der. ...også må eg ærleg innrømme at Judofyrs forslag var ein del penare. Endret 13. februar 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Finnes det noen PHP-skript (evt. andre skript/API-er) som kan oversetter SVG filer til vanlig jpeg/gif/png? Da kan man jo lage SVG bilder og vise en jpeg/gif/png-versjon av bildet til folk som bruker en nettleser som ikke støtter SVG. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Grafer er for natzier uansett. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Henrik: Med Gruff kan du endre alle fargene enkelt (og style det sånn at det passer ditt design) Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Infoen er fortsatt ikke søkbar og utilgjengelig for folk som ikke surfer med bilder. Edit: Glemte visst en liten ikke der, ja Endret 13. februar 2007 av Jesper Karsrud Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Infoen er fortsatt ikke søkbar og utilgjengelig for folk som surfer med bilder. 7934931[/snapback] Det er helt korrekt (selv om jeg ikke er enig i den siste) Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Infoen er fortsatt ikke søkbar og utilgjengelig for folk som ikke surfer med bilder. 7934931[/snapback] Infoen er fortsatt ikke forståelig før man også forklarer hva tallene betyr osv. Den eneste løsningen man har idag er å gjøre dette med tabeller, men det gjør det vanskelig å lage selve uten bruk av masse javascript. Skjønner ikke helt hvorfor W3C ikke snart tar å lager ett åpent XML-format for grafer. Gjerne hvor design og innhold er separert. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Trenger da vitterlig ikke forklaringen i SELVE grafen, kan fint være en caption under som forklare de forskjellige aksene. Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 @enden: offtopic, men jobber du på A28 når du jobber med HW? 7932116[/snapback] Nei, jeg har faktisk ikke vært der en gang Skal pelle meg ned en tur i løpet av uka. Du veit kor du er Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Du veit kor du er 7935385[/snapback] Webkafeen, lizm. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Trenger da vitterlig ikke forklaringen i SELVE grafen, kan fint være en caption under som forklare de forskjellige aksene. 7935151[/snapback] Og hva er det du syns er så galt med å bruke Guff da? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Det faktum at den skriver ut et bilde. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Det faktum at den skriver ut et bilde. 7936556[/snapback] Du kan da fint lage skripetet sånn at den skriver ut en passende beskrivelse i tillegg. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Det er ikke det som er poenget mitt. Poenget mitt er at dersom man surfer uten bilder, vil man kun se beskrivelsen, og ikke den viktige infoen som ligger i diagramet. Edit: Men InType imponerer meg allerede.. Dritenkelt å lage egne snippets, skal se om jeg ikke får oversatt Django bundelen for TextMate, så skal det nok bli fart i sakene Endret 13. februar 2007 av Jesper Karsrud Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Det er ikke det som er poenget mitt. Poenget mitt er at dersom man surfer uten bilder, vil man kun se beskrivelsen, og ikke den viktige infoen som ligger i diagramet. 7936878[/snapback] Ok. Tenkte på grafer som automatisk laget i analyse-/statestikkprogrammer, ikke vanlige nettsider hvor grafene er faste og det faktisk er mulig å skrive en beskrivelse til hvert bilde Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Skule med Tor er sikkert kjempeproduktivt. *Begynne å gjere seg klar til å stå portvakt* Endret 13. februar 2007 av Arve Systad Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 The Dutch accessibility law is awesome Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Grafer er for natzier uansett. 7934868[/snapback] Vil du gjøre det bra i næringslivet er grafer et must. Jo flere jo bedre er det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå