Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Vis folk ikke vet om den, har de antageligvis ikke bruk for den. Uansett er det ikke webutvikleres oppgave å rette opp i at Microsoft lager elendige brukergrensesnitt så folk ikke finner funsjoner. En webutviklers oppgave er bare å gjøre innholdet på webområdet tilgjengelig sånn at programvareleverandører kan bruke informasjonen til å skape brukervennlige og inuative tjenester/programvare.

...du skal aldri anta at brukere har installert ditt og datt som kanskje trengs. Alltid tenk worst case scenario.

7929539[/snapback]

Om brukeren ikke har innstallert den slaks ting har han/hun antageligvis ikke bruk for funsjonen, med mindre du har helt sykt liten tekstskrift.

7929770[/snapback]

Mannen i gata med litt dårlig syn på ein sein kveld som ikkje veit om tekststørrelsefunksjonen i IE kan så absolutt ha behov for den - han berre veit ikkje at den er der, og ender opp med å gå ut av sida di fordi han ikkje er i stand til å lese sida før han har funne fram brillene sine og satt seg opp i stolen - noko som skjer på jobben dagen etter. Men då har han gløymd sida di. Ser du teikninga?

Å seie at dei som ikkje allerede har det ikkje har behov for det blir feil. Alle som fortsatt sit med IE, som trur det er Internet - dei kunne ikkje ha komt bedre ut av nettlesingstida si med ein anna nettlesar?

Ja, ein webutviklar si oppgåve er å gjere innhaldet tilgjengelig - men kva er då negativt med ein funksjon på sida som kan blåse opp skriftstorleiken litt? Den har overhodet ingen negative påvirkingar på folk som veit om funksjonar som tekstendringstingen i IE, og er kun positiv for dei som ikkje veit om den som kanskje treng den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Preview 1: An introduction to Highrise (the product previously known as Sunrise)

Over the next few weeks we’ll be revealing screenshots, descriptions, concepts, stories, videos, design decisions, and more. Then we’ll launch. We’ve been using Highrise internally for the past couple of months. We’re very happy with it and excited to let you use it too.

Håper denne ikke blir seende ut som en standard 37-2.0 med blå gradient i toppen, men jeg tviler.

Lenke til kommentar

Ikke bare kjedelig, men syns det ser så "påslengt" ut. Akkurat som så lenge innholdet er der, så er det ikke så farlig hvordan det ser ut.

Pent, fikk problemer med skriften på dette øverste listepunktet i Kubuntu, fordi jeg hadde satt Helvetica foran Arial i font-family'en. Sært. Bytta til Arial og alt funket fint hos Sebba.

Kjekt å vite. Jeg pleier å sette Helvetica først, siden den er den originale skrifttypen, men ser ut som Arial har bedre støtte. Møkk. Jaja.

post-82796-1171317334_thumb.png

Endret av Løvskogen
Lenke til kommentar
Så bare lang ut. liker ikke widescreen jeg :\

Lyst på en 17" til istede jeg

Misunnelig, er det du er :p

WS er wub. Ser du kjører blå damask på rommet ditt PølseTass, classy.
Flytter snart ned i kjelleren, så da blir det noe hvitt panel av et eller annet slag trur eg.
Lenke til kommentar
Edit 2: Fyttikatta Vista OEM har teite regler - må jeg liksom kjøpe ny lisens om jeg oppgraderer BIOSen ett par ganger og bytter til en bedre harddisk i maskinen min ??

Edit 3: Nei, det er visst kun dersom jeg bytter ut ett fungerende hovedkort at det stilles krav til ny lisens.

- Gjeldende regler for Vista OEM-lisenser er avklart

7925011[/snapback]

Kildekritikk er en fil bil :)

7928029[/snapback]

Jeg har henvist til kilden (Rune Z's blog @ MS.no)

Lenke til kommentar

Btw; old, har blitt posta her av JonT (tror jeg).

Fett, når jeg skal registrere meg som foretak tror jeg at jeg skal skrive av kultursaker fra skatten » Tax Saving Tips for the Graphic Artist

7. Why do you watch TV, rent DVDs, see a movie? If it’s just for fun, no tax deduction. However, if seeing the visual art of others is vital to your own creativity, keeps you abreast of current design trends, or clues you in to the latest fashion, then consider the costs a tax deduction.
Endret av Løvskogen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...