Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Dessuten, kva slags versjon av Vista får ein gjennom NITH, veit du det?
Business - men det blir vel ganske likt som Win XP Pro vs. Win XP (Pro, underforstått) MCE..?

7912489[/snapback]

Er det ikke Buisness N man får?

Mener i tillegg det er et annet valg (noe medieversjoner-greier), mener vertfall vi fikk tilbud om det..

 

 

Privat skule > Statlig skule, IMO.

7912671[/snapback]

Care to fortelle begrunne for dette synet? To like studier tilbudt på en statlig og en privat skole, så hadde du valg privat og betalt for det..?

 

Kan gi deg to motargumenter (fra en som selv vurderte privat) allerede; Penger, og du slipper å bekymre deg for at plutselig skolen legger ned hele avdelingen du går på. :)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uhm, jeg har et lite spørsmål, men jeg tror ikke det trenger noen egen tråd, så jeg spør her, jeg. :)

Hva slags domene bør jeg ha? Er det noen 'fordeler' med noen spesielle?

Jeg har hittil sett på 'petternordhagen.net', hva tror dere om det?

Og med det samme - kan jeg bestille domene hos domeneshop.no, for så å bestille ftp-server senere en gang?

Nå bruker jeg en kompis sin ftp-server, men jeg kommer sikkert til å kjøpe egen senere.

Endret av NorthGarden
Lenke til kommentar
Privat skule > Statlig skule, IMO.

7912671[/snapback]

Care to fortelle begrunne for dette synet? To like studier tilbudt på en statlig og en privat skole, så hadde du valg privat og betalt for det..?

 

Kan gi deg to motargumenter (fra en som selv vurderte privat) allerede; Penger, og du slipper å bekymre deg for at plutselig skolen legger ned hele avdelingen du går på. :)

7913142[/snapback]

 

Godt mulig eg hadde valt privatskule framfor statlig skule sjølv om studiane i utgangspunktet hadde omtrent same pensum og innhald. Grunnen er at på ein "liten", privat skule har eg ein viss følelse av at instruktørar/lærarar har meir tid til kvar enkelt student, og kan gi langt betre oppfølging. I mitt hovud betyr det betre læring. Samanlikna med større høgskular/universitet der kvar lærar gjerne har fleire hundre elevar å ta seg av er iallefall dette tilfellet, ganske så sikkert.

 

Uansett trur eg ikkje at eg hadde likt meg på enorme skular som UiO eller NTNU. Rett og slett på grunn av størrelsen på det heile. Du bur og studerar liksom i ein eigen liten by på slike stader.

 

Edit:

Ja, det kostar litt, men eg trur det er verdt det. Eg har råd til det :)

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
qualbeen: Gratis Vista hos UiB? Konge, da har jeg enda et OS jeg kan la være å installere på maskinen min. :p

7912605[/snapback]

Jeg har ikke sjekket MSDN Academic Alliance Software Center i det siste, så jeg aner ikke om Vista er tilgjenlig - men om du føler for å ha en lisens på XP, er det fritt tilgjenlig. Diverser server-os og mange småprogrammer ligger også der ute. Men ikke et eneste office-produkt ligger der - til tross for at officeprodukter er det studenter trenger mest! (heldigvis finnes det jo OpenOffice m.m)

 

Edit: Tok en titt, og det er Vista Business som ligger tilgjenlig. Kan enten laste ned 4 cd'er eller en dvd.

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar
Godt mulig, men kvifor ikkje hoppe rett i full pakke med domene og webhotell frå starten av? Så får du full kontroll og slepp alt styret med å flytte ting seinare.

 

Dyrt er det heller ikkje, eit par hundrelappar i året er det som skal til hos leverandørar som SubSys og Servetheworld (som eg forøvrig synest har bedra seg ein god del etter oppgraderinga si).

7913350[/snapback]

 

Oppgraderingen? Du mener redesign av forsiden sin? Så vidt jeg kan se er det ikke en eneste endring gjort, annet enn kanskje en økning av båndbredde elns.

 

qualbeen: Gratis Vista hos UiB? Konge, da har jeg enda et OS jeg kan la være å installere på maskinen min. :p

7912605[/snapback]

Jeg har ikke sjekket MSDN Academic Alliance Software Center i det siste, så jeg aner ikke om Vista er tilgjenlig - men om du føler for å ha en lisens på XP, er det fritt tilgjenlig. Diverser server-os og mange småprogrammer ligger også der ute. Men ikke et eneste office-produkt ligger der - til tross for at officeprodukter er det studenter trenger mest! (heldigvis finnes det jo OpenOffice m.m)

 

Edit: Tok en titt, og det er Vista Business som ligger tilgjenlig. Kan enten laste ned 4 cd'er eller en dvd.

7913450[/snapback]

Hmoki. Vista vil jeg ikke ha uansett, holder med en XP-lisens til å spille litt på av og til.

 

Nå som du nevnte Servetheworld, Arve. Vet du hvordan man skrur på/bytter til PHP5? Står på Produkter siden, men finner ingen ting i kontrollpanelet.

7913516[/snapback]

 

Tror det bare gjelder for nye kunder, gamle kunder er plassert på en server med fast config. Men kan hende det går an å sende mail til kundeservice og be om å bli flyttet over på en nyere server.

Lenke til kommentar

Oppgraderingen? Du mener redesign av forsiden sin? Så vidt jeg kan se er det ikke en eneste endring gjort, annet enn kanskje en økning av båndbredde elns.

 

Oppgraderte vel heile serverparken, gjorde webhotellpakkane litt større mtp. lagringsplass og båndbredde - og redesigna heimesida (som var det som var mest nødvendig, omtrent :p ). Har iallefall ikkje hatt særlig til problem med STW i det siste.

Lenke til kommentar

Oppgraderingen? Du mener redesign av forsiden sin? Så vidt jeg kan se er det ikke en eneste endring gjort, annet enn kanskje en økning av båndbredde elns.

 

Oppgraderte vel heile serverparken, gjorde webhotellpakkane litt større mtp. lagringsplass og båndbredde - og redesigna heimesida (som var det som var mest nødvendig, omtrent :p ). Har iallefall ikkje hatt særlig til problem med STW i det siste.

7913675[/snapback]

 

Serverparken er den den alltid har vært. jorgis.com har vært hostet på samme server siden 2004, ditto med vikingboard.com. Om de oppgraderer serverparken, synes jeg det burde komme til gode for de som allerede er kunder...

Lenke til kommentar
Samme server kan det vel vere sjølv om dei har oppgradert den fysisk, vel? Eventuellt oppgradert strømforsyning/nettverk/whatever som gjorde dei ustabile før. Noko har dei gjort iallefall. :p

7913830[/snapback]

Vel, kjører fremdeles samme software, og har fremdeles problemer med plutselig nedetid. :)

Lenke til kommentar
Oppgraderingene var vel hovedsaklig for de som har "skikkelige" avtaler med STW, ikke QXL-greiene til 39,- som jorgis.com og vikingboard.com har?

7914238[/snapback]

Jeg hadde en sånn avtale, men fikk oppgradert kontoen min via telefon en stund før det ble "offentlig". Snakket men en hyggelig person angående et par domener, da han nevnte at de skulle oppgradere og sa at de kunne oppgradere kontoen min der og da.

Lenke til kommentar
Oppgraderingene var vel hovedsaklig for de som har "skikkelige" avtaler med STW, ikke QXL-greiene til 39,- som jorgis.com og vikingboard.com har?

7914238[/snapback]

Jeg hadde en sånn avtale, men fikk oppgradert kontoen min via telefon en stund før det ble "offentlig". Snakket men en hyggelig person angående et par domener, da han nevnte at de skulle oppgradere og sa at de kunne oppgradere kontoen min der og da.

7914290[/snapback]

 

Uten merkostnad? Swiit, hva venter vi på? :)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...