Haraldson Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Tja, er mye som er innbakt. Et stikkord er MSDNAA. Og 25.000 er helt normalt for private høgskoler, jeg har ikke noe problem med å liste opp mange private høgskoler som er mye dyrere. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Joa, mulig det. Men eg har likevel lyst på vista i permen, så det er no bestilt. Ultimate edition, OEM, norsk versjon. Så får eg heller bruke den studentlisensen (elns) eg får av NITH til andre ting Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Joa, mulig det. Men eg har likevel lyst på vista i permen, så det er no bestilt. Ultimate edition, OEM, norsk versjon. Du har lest om poengsystemet som OEM-versjonene av Vista følger? At du bare kan utføre så og så mange endringer i maskinvaren, reinstallere Vista så og så mange ganger før du er nødt til å kjøpe ny lisens? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) Hvis du har tålmodighet til å vente til høsten, Larve, får du det alltids gratis og lovlig. 7912071[/snapback] What? Får alle NITH-studenter Windows Vista gratis som ein del av studiane? :O 7912104[/snapback] Prisen er innbakt i de uhyrlige semesterprisene. 7912109[/snapback] Jeg betaler vel 650kr ellerno i semesteravgift og får Vista-lisens. Arve; Det er normalt, ikke noe hokuspokus NITH har funnet opp. Endret 10. februar 2007 av Marvil Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Arve: Hva, får du ikke gratis Vista-lisens? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 er ikke bare NITH som her tilgang på MSDNAA, man får gratis OS og programvare gjennom de statlige gratis utdanningsinstitusjonene også (iallefall her på UiB). Grunnen er vel at Microsoft ønsker at studenter skal ta i bruk programvaren deres, og når vi kommer ut i jobb så fortsetter vi med windows-plattformen, hvilket betyr masse penger inn i microsoft-kassa Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 *luske rundt og rydde opp etter gjester i kafeen* Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Du har lest om poengsystemet som OEM-versjonene av Vista følger? At du bare kan utføre så og så mange endringer i maskinvaren, reinstallere Vista så og så mange ganger før du er nødt til å kjøpe ny lisens? 7912203[/snapback] Jadajada, klar over det. Men kva bryr det meg, vel? Skal ha vista på laptopen, den stasjonære er for gammal og veik. Om det blir ny (komplett) stasjonær etterkvart om eg tar meg råd, så kjøper eg enkelt og greit ein ordentlig fullversjonlisens i tillegg. Neste PC-kjøp blir all-in, og skal ha ting orntli. Eg må berre finne meg ein jobb og sånt som tillet det Dessuten, kva slags versjon av Vista får ein gjennom NITH, veit du det? Arve; Det er normalt, ikke noe hokuspokus NITH har funnet opp. 7912351[/snapback] Jo, ja, mulig. Når eg tenker meg om så visste eg at det var lit gratis programvare å få ved å begynne på NITH - eg visste berre ikkje om vista-shoiten. Arve: Hva, får du ikke gratis Vista-lisens? 7912372[/snapback] Joda, gjer eg nok, men eg vil ha vista tidligare enn til høsten. Grunnen er vel at Microsoft ønsker at studenter skal ta i bruk programvaren deres, og når vi kommer ut i jobb så fortsetter vi med windows-plattformen, hvilket betyr masse penger inn i microsoft-kassa 7912384[/snapback] Sjølvsagt er det difor, og det er jo ein genial forretningsstrategi. Kostar litt å komme i gang på denne måten, men økonomien er vel ikkje det microsoft først tenker på når det kjem til slikt Anna sak, fant eit skin til Opera eg synest var digg. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) *luske rundt og rydde opp etter gjester i kafeen* 7912413[/snapback] Ganske artig at du formulerer deg på den måten. :-) EspenG: Kan du forklare meg kvifor User-objektet ikkje er tilgjengeleg i base-templaten? Det nye Skambankt-albumet var heller skuffande, bortsett frå Fritt Fall og Idyllillusjonen. Denne koppen med kaffi var faktisk den beste på lenge. Sweet Moccamaster. Må du kjøpe ny lisens av Vista om du tuklar for mykje med maskinvara di? Herre min gud. Endret 10. februar 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Dessuten, kva slags versjon av Vista får ein gjennom NITH, veit du det?Business - men det blir vel ganske likt som Win XP Pro vs. Win XP (Pro, underforstått) MCE..? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Hva har skjedd med avatarene til General Systad og Mr. Berg? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Kan se ut som at avatarene som er lastet opp til forumet ikke er tilgjengelige... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 http://www.microsoft.com/norge/windows/pro...s/n/choose.mspx Business ville eg faktisk ikkje hatt, då den versjonen visst manglar ein del multimediafunksjonar eg trur eg kjem til å benytte meg av etter kvart (Windows Multimedia Center blir fin å ha på hybelen til hausten, tenker eg ) Ultimate edition coming my way! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Dessuten, kva slags versjon av Vista får ein gjennom NITH, veit du det?Business - men det blir vel ganske likt som Win XP Pro vs. Win XP (Pro, underforstått) MCE..? 7912489[/snapback] Den Vista-versjonen som matcher WinXP Pro best er Enterprise, men den er kun tilgjengelig med volumlisenser. MCE mangler vel i alle versjoner unntatt Ultimate og Home Premium? qualbeen: Gratis Vista hos UiB? Konge, da har jeg enda et OS jeg kan la være å installere på maskinen min. Berg: Jeg synes 25k per halvår i tre/fem år er veldig mye sammenlignet med 0 ved vanlige universiteter. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Den Vista-versjonen som matcher WinXP Pro best er Enterprise, men den er kun tilgjengelig med volumlisenser. MCE mangler vel i alle versjoner unntatt Ultimate og Home Premium? Stemmer vel, det ja. Og Ultimate høyrest bedre ut enn dei andre versjonane Berg: Jeg synes 25k per halvår i tre/fem år er veldig mye sammenlignet med 0 ved vanlige universiteter. 7912605[/snapback] Privat skule > Statlig skule, IMO. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Berg: Jeg synes 25k per halvår i tre/fem år er veldig mye sammenlignet med 0 ved vanlige universiteter. Ja, det er så, men når ingen av de offentlige tilbudene lokker er det lite man kan gjøre. Hvis du ikke liker å ta en bachelor i noe du ikke interesserer deg for, da. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Kan se ut som at avatarene som er lastet opp til forumet ikke er tilgjengelige... 7912534[/snapback] Ser ut som problemet ble løst. Alt virker nå Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Joa, mulig det. Men eg har likevel lyst på vista i permen, så det er no bestilt. Ultimate edition, OEM, norsk versjon. Du har lest om poengsystemet som OEM-versjonene av Vista følger? At du bare kan utføre så og så mange endringer i maskinvaren, reinstallere Vista så og så mange ganger før du er nødt til å kjøpe ny lisens? 7912203[/snapback] Feil. Microsoft har gått bort fra poengsystemet og tilbake til de gamle rglene. Det er hovedkortet som er PC-en. Når det gjelder Vista med MCE på en arbeidstasjon så ser jeg ikke helt poenget. MCE krever en del ressurser, og dersom du skal gjøre noe særlig mer enn det annen programvare som gjerne følger tuneren kan hjelpe deg med så krever det at MCE-en kjører hele tiden. Men på en dedikert PC på stua er det knall Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Er nok lenge til jeg installerer vista altså, selv om jeg også får det gratis igjennom skolen. Mitt valg ligger mellom KDE eller GNOME, nå bruker jeg KDE og beryl windowmanager. -- Pizza i ovnen Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Pizza i ovnen 7912993[/snapback] Bolle i ovnen! owned Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå