Steinmann Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Hoy! Er det noen nerder her som husker at det ble lenket til en spørreundersøkelse om drikkevarer fra en eller annen seksjon på forumet her i høst en gang? Vel, i alle fall mottok jeg Saw II som takk for at jeg deltok i dag. Trodde hele greia var BS, men jeg tok feil 7857464[/snapback] Oi Lenke til kommentar
enden Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Litt av en premie Ville sendt den tilbake og skrevet takk, men jeg ville helst hatt noe som ikke fikk meg til å tisse på meg... Lenke til kommentar
PT Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Husker undersøkelsen, men er ikke sikker på om jeg gadd å fullføre.. Dum som jeg var hadde jeg krysset av på ganske så mange forskjellige produkter, og det straffet seg passe bra siden det var x antall spørsmål for hvert produkt Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Ten Tell-Tale Signs of a Lazy Webmaster/Designer Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Ten Tell-Tale Signs of a Lazy Webmaster/Designer 7858947[/snapback] Han der blir aldri en Jacob Nielsen Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Ten Tell-Tale Signs of a Lazy Webmaster/Designer 7858947[/snapback] Han der blir aldri en Jacob Nielsen 7858969[/snapback] Det vil si? Lenke til kommentar
PT Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Sikkert like greit, for Jacob ser dust ut Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Jacob Nielsen er kongen av brukervennlig desing, og hci http://www.google.com/linux - sært Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Ten Tell-Tale Signs of a Lazy Webmaster/Designer 7858947[/snapback] Han der blir aldri en Jacob Nielsen 7858969[/snapback] Det vil si? 7858974[/snapback] Såkalt "usability guru". Se useit.com for mer info. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Husker undersøkelsen, men er ikke sikker på om jeg gadd å fullføre.. Dum som jeg var hadde jeg krysset av på ganske så mange forskjellige produkter, og det straffet seg passe bra siden det var x antall spørsmål for hvert produkt 7858498[/snapback] Jeg gjorde akkurat det samme, men jeg fullførte Håper jeg får en like fin premie som Mr.Berg. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Ten Tell-Tale Signs of a Lazy Webmaster/Designer 7858947[/snapback] Klassisk eksempel på artikkel skrevet utelukkende for å bli populær på digg; 1. Den bruker en typisk digg-overskrift, "Top ten most used tricks for X", "Top ten mistakes of X's", "48 ways to do X", "90 ways to do X in zero gravity" osv... 2. Uhyre kort, kan maks ha tatt 20 minutter å skrive. 3. Ikke særlig reflekterende, men er mer som en enkel nummerert punktliste 4. Krever ingen hjerneaktivitet for å lese, og forteller deg egentlig ingenting som du ikke kunne fra før 5. Handler om et typisk småtrendy web-relatert emne 6. Har en enoooorm "digg this!"-knapp nederst Whuptitu, jeg vil ha tilbake gode gamle Slashdot. Og Jämtland. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Ten Tell-Tale Signs of a Lazy Webmaster/Designer 7858947[/snapback] Klassisk eksempel på artikkel skrevet utelukkende for å bli populær på digg; 1. Den bruker en typisk digg-overskrift, "Top ten most used tricks for X", "Top ten mistakes of X's", "48 ways to do X", "90 ways to do X in zero gravity" osv... 2. Uhyre kort, kan maks ha tatt 20 minutter å skrive. 3. Ikke særlig reflekterende, men er mer som en enkel nummerert punktliste 4. Krever ingen hjerneaktivitet for å lese, og forteller deg egentlig ingenting som du ikke kunne fra før 5. Handler om et typisk småtrendy web-relatert emne 6. Har en enoooorm "digg this!"-knapp nederst 7859499[/snapback] 7. (Kan eventuelt være punkt 11 i artikkelen hans) Man bruker forum for å legge ut artikler Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Whuptitu, jeg vil ha tilbake gode gamle Slashdot. Og Jämtland. 7859499[/snapback] Er nettop derfor jeg bare besøker Digg noen ganger innimellom når jeg er på jakt etter useriøse emner. Finnes det foresten et skript som blokkerer alle digg-historier som har ting som "Top 10..." og "10 ways to..." i tittelfeltet? Det hadde gjort digg noen par hakk mer diggbart. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Håper ikke jeg avbryter noe her, men det er bare en liten ting jeg lurer på, og ville ikke åpne en ny tråd kun for det. Jeg vil lage en scroll i en div, og etter det jeg husker, (fordi det er en stund siden jeg holdt på med dette siste) så må man skrive noe sånn som " overflow: scroll; " ? Hvis noen hadde giddi å utdybet litt bedre, fordi jeg husker ikke helt, men det jeg lurer på er om det er mulig å fjerne den synlige scrollen, ( den på høyre side som viser at det er en scroll med i bilde )altså at man ikke ser at det er noen scroll. Funker dette i det hele tatt? Og vil da folk ikke ha scroll mus ha problemer med å scrolle ned på sia, ? vil jo tro det... Noen som veit no om dette, eventuelt alternativer som man heller kan gjøre. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Vet ikke om det er dette du mener? Sett fast høyde på elementet. "overflow: auto;" er standard, men du kan skrive det om du vil - då får du kun scroll når det trengs. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Ganske søtt, altså: Difference between Jeff Bezos and Bill Gates? Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) JohnRichard: Jo jeg kan prøve det der. Takk skal du ha! EDIT: Nå prøvde jeg det, og da kom jo den scrollen på høyre side der. Noen mulighet for å fjerne den? Og vil da folk som ikke ha scrollmus kunne bruke den? Men først, kan dette fikses? Endret 3. februar 2007 av Vegard Melsom Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Getting Real kjem på norsk. :-) http://gettingreal.37signals.com/GR_nor.php Endret 3. februar 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 @vegard: hvis du vil at det skal være mulig å scrolle (f.eks. med musehjulet) så må det også være en scroll-bar der. Fjerner du scroll-baren (overflow:hidden) vil det ikke være mulig å scrolle, fordi nettleseren kutter høyden på diven.. Altså er alt som kommer utenfor den definerte høyden umulig å få fatt i. Se mer om de ulike overflow'ene her: http://www.w3schools.com/css/pr_pos_overflow.asp @jonRichard: "overflow:visible" er nettlesernes standard, ifølge w3school Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 @vegard: hvis du vil at det skal være mulig å scrolle (f.eks. med musehjulet) så må det også være en scroll-bar der. Fjerner du scroll-baren (overflow:hidden) vil det ikke være mulig å scrolle, fordi nettleseren kutter høyden på diven.. Altså er alt som kommer utenfor den definerte høyden umulig å få fatt i. Se mer om de ulike overflow'ene her: http://www.w3schools.com/css/pr_pos_overflow.asp @jonRichard: "overflow:visible" er nettlesernes standard, ifølge w3school 7862469[/snapback] hidden = gjemt, altså kan du scrolle med hjulet, piltastene eller ved å merke teksten nedover. Uansett er det en dum ting, da det ikke er noe som indikerer at du kan scrolle, og du må gjerne trykke i omrpdet for at det skal virke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå