Haraldson Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Joda, det har dere. Dessuten heter det Windows, ikke Wintendo.Så du vet bedre enn meg hva jeg vil..? Og - heter det Windows!? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Joda, det har dere. Dessuten heter det Windows, ikke Wintendo.Så du vet bedre enn meg hva jeg vil..? Og - heter det Windows!? 7850618 Nei, det vet jeg ikke. Men nå har jeg ikke påstått det heller da. Jada, Frk.Berg, det heter Windows Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Skaff deg et lem, så kan du kalle meg Frk. Berg! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Nå poengterte frem du nesten mitt gamle nick,uten helt å mene det - lemen EDIT: For en settning jeg skrev der. At det er mulig Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Som du sikkert forstår så tenkte jeg mer sider hvor utførte søk fjernes. Etter å ha søkt, og man har fått en trillion treff, ønsker man kanksje å legge til et søkeord ekstra? Men neida, da har dumme sider fjernet hele søkefeltet for deg... flotters.. Eksempel på side med dette utrolig ødeleggende og plagsomme problemet: diskusjon.no (søkeboksen i bunn av hver tråd/kategori) 7839524[/snapback] Nå finnes det jo programmmerer med et lite snev av IQ som klarer å validere input da. Predefinert tekst forsvinner mens reelle søk blir stående. Det krever ikke akkurat doktorgrad for å lage... Og ja, det er påkrevd med et slikt script! 7841805[/snapback] Kan du mase på Ueland slik at han fikser søkeboksen på forumet? Eller har han ikke det snev av IQ man tydeligvis trenger for å lage ordentlige søke-bokser? (Feilen gjelder iallefall default diskusjon.no-skin) Avataren din er ganske fin, da 7844641[/snapback] Takk, selv om enden tydeligvis ikke er endig.Men han har ikke turt å slette den enda i hvert fall 7844914[/snapback] Kan vi som er litt trege med å lese dagens poster også få se avatar? Gief linkz! Om du bruker Opera får du jo også melding nederst til høyre når du får mail.7847353[/snapback] Hvordan gjør man det? Kan ikke se noe i mitt hjørne, og det er heller ikke noe Gmail valg i "Konfigurer E-post kontoer".Som sagt er jeg lat, det er mye lettere å bare se "oh, jeg har fått mail, kult, trykke, se." I stedet for å stresse med å gå inn på for eksempel gmail, logge inn og så se at man ikke har fått e-post, ser du poenget mitt? (sikkert ikke..)7847376[/snapback] 7847913[/snapback] Ingen her som vet hvordan man setter opp en pop-konto altså? Jeg er skremt... Gmail tilbyr ikke pop out-of-the-box, jeg aner ikke hvorfor (de prøver jo å fremstå som litt halvseriøse, så slik sett burde pop vært aktivert), men man kan velge å aktivere pop under kontrollpanelet i Gmail. Forresten støtter de ikke imap heller - men man kan kanskje ikke forvente allverdens av en gratis tjeneste? Bruk en dedikert mailklient? Du har jo allerede Opera, og der er det en innebygget allerede. Likegreit å bruke den?7847395[/snapback] Jeg stoler ikke på at en tredjepart skal beholde mail + backup til evig tid. *kose på Thunderbird som har fått arkivet flyttet mellom 20-30 ulike PC-er/installasjoner*[...] (merkelig Microsoft har valgt å skrive Skjerm med stor forbokstav.). [...]7848344[/snapback] Hvor da? Finner ikke den teksten noe sted jeg 7848360[/snapback] @enden: Forstår godt at du ikke stoler på at en tredjepart tar vare på mailen din i evig tid fremover - så smart å ta backup om du har noe viktig der. Men er det et argument for/mot mailklienter? De fleste (alle?) klienter har et valg om du vil slette nedlastet mail fra server, eller la den ligge på server. Videre har de fleste mailklienter valg for om du skal laste ned tidligere nedlastet innhold flere ganger og/eller vise de som "ulest". Så man kan gjerne ta backup av mail samtidig som man lar de være på tredjepartens server. (Intill den dagen mailtilbyderen klager over at du har brukt opp all server-plassen du har fått tildelt) @mange brukere: har dere virkelig brukt windows i flere år uten ClearType på flatskjermer? Hvordan har det vært? Må jo ha vært helt grusomt!! Hvem blir med på å lage en widget for webkafeen? De ti seneste innleggene vises i et vindu eller noe slikt og oppdateres en gang hver andre minutt... Er sikkert ganske vanskelig dog... 7849061[/snapback] Ser at du mente denne tråden, ikke den andre siden vi alle tenkte på.. Men dog: Hvis siden tilbyr amming, så tar det meg 2 klikk å lage en widget som viser frem innholdet. Jeg kjører oppgavelinja i tre høyder, og har således plass til 21 applikasjoner + hurtigstart og winamp-verktøylinjer, så jeg ser helt ærlig talt ikke problemet. Jeg autoskjuler naturligvis oppgavelinja...7849306[/snapback] Samme her, det er jo drømmeoppsettet! Eneste er at jeg ikke har noen winamp-verktøylinjer. Winamp er jo bare så 1995 :-/ Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 @qualbeen: Skal si deg hvordan det er på LCD uten Cleartype jeg; crispy clean. Ikke så smugdete som det er på, og ja jeg har kjørt tunern. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Tor: Etter min mening har det mer med oppløsning (eller mer riktig pixelstørrelse, da flere tenker på oppløsning som antall pixler) enn type skjerm å gjøre. Jo lavere oppløsning, jo bedre blir det med CT. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Hvor mange er det som har kjøpt Moleskine her? Føler meg nesten litt som en såkalt trendsetter, tihi. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Jeg har enda ikke kommet meg avgårde for å kjøpe en. Nå som jeg tegner en del mer, hadde det vært greit å ha en blokk i litt mer hendig størrelse enn den jeg har nå. Pluss at den rett og slett ser dritsexy ut Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Jeg spør meg gang på gang hva som er vitsen med å ha Moleskine, når jeg ser Tor. Er jo bare fjas i den. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Hvor mange er det som har kjøpt Moleskine her? Føler meg nesten litt som en såkalt trendsetter, tihi. 7850978[/snapback] Kjøpte meg en small journalist notebook (linjert) i dag. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Moleskine er for sofistikerte menneker. Forstår godt at mange synes det bare er fjas. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Moleskine er for sofistikerte menneker. Forstår godt at mange synes det bare er fjas. Jeg snakket om innholdet i Tors Moleskine, jeg ba ikke om at du skulle sette deg opp igjen på dine høye hest og kaste dritt. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Moleskine er for sofistikerte menneker. Forstår godt at mange synes det bare er fjas. Jeg snakket om innholdet i Tors Moleskine, jeg ba ikke om at du skulle sette deg opp igjen på dine høye hest og kaste dritt. 7851320[/snapback] Tihi. Om Tor fyller sin moleskine med selvportretter eller drodling, driter jeg langt i, jeg kommer nok til å bruke min til langt mer viktige/nyttige ting (en kan aldri ha for mange TODO-lister). Endret 1. februar 2007 av jorgis Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Tar med min til Oslo, jeg, så kan vi notére sammen. Mine har også javanotater og designnotater, så buzz off, Hein! Btw: Getting/Staying Organized: my Moleskine PDA Endret 1. februar 2007 av Løvskogen Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Så, så - ro deg ned et par hakk. Jeg tenkte vel på kommentarer jeg ellers har fått - mange som synes det er unødvendig med notatblokk når man kan bruke laptop til å ta notater (ref. diskusjoner vi har hatt tidligere i cafeen). Og sånn sett forstår jeg jo at mange synes det er fjas - men det er jo så stilig også! Men dersom du mener jeg kaster dritt så finnes det andre måter å gjøre meg oppmerksom på det enn å reagere på en slik måte. Ta dette som et lite tips, så du slipper problemer her og ellers. Tor: http://wiki.43folders.com/index.php/Moleskine_Hacks Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Da får jeg vel lov til å komme med et lite tips tilbake? OK, takk. Det går an å skrive innlegg der budskapet mellom linjene ikke er «du gjør ikke som meg og foretrekker ikke de samme tingene, ergo er du ikke en sofistikert sjel». Litt lei av den noe nedlatende holdningen. Sånn ellers, syns jeg Moleskine er helt grei, ganske fin, men ikke så fin at den trenger å skrytes opp i skyene. Og ja, er helt enig i at laptop er ganske ubrukelig til å ta notater med (hvis det var det du mente), i alle fall når det er trådløst nett i forelesningssalen. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Jeg skriver så grusomt at det faktisk er umulig for meg å ta notater analogt. Kan egentlig ikke skrive noe som helst! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Klarer du å konsentrere deg hvis du tar med laptop for å ta notater, da? Robbie: Vi tar krangelen på byen den 16.? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Jeg skriver så grusomt at det faktisk er umulig for meg å ta notater analogt. Kan egentlig ikke skrive noe som helst! 7851525[/snapback] Akkurat dét var det en ganske interessant artikkel om i januarutgaven av Computer Arts. «Handwriting is the reflection of a person's individuality and conveys more to the reader than simply words. It's this vast subtext that will be lost.» Jeg merker selv at håndskriften min har blitt helt rævva i forhold til hvordan den en gang var, og derfor er det ikke sikkert at det er så dumt at folk begynner å bruke litt penger på noen sexy notebooks hvis man faktisk skriver i dem Selv kjøper jeg nok én med blanke ark for drodling og skissing, og én linjert som kommer til å bli mye brukt i tiden fremover. Trenger virkelig et sted å gjøre av alle todo's, er for dårlig på å skrive ned ting på telefonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå