Kiman™ Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Okei, takk Den maser om lik farge på font og bakgrunn. F.eks, jeg har svart bakgrunnsfarge på body, så en container div med lyst bakgrunnsbilde, også svart skrift oppå den. Det blir feil i følge validatoren. Skjønner jo at den ikke klarer å lese fargen på bakgrunnsbildet, men det blir litt dumt spør du meg! Ser ikke poenget med at den skal gi warning, folk har forhåpentligvis såpass kontroll at de ikke har svart font på svart bakgrunn... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Hvis du har veldig lyst til å bli kvitt warning, er det jo ikke verre enn å bruke background: #FFF url(gfx/bg.jpg) no-repeat; f.eks. Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 ahhh, ikke dumt! Tenkte også på å endre fontfargen til til f.eks #000001, så den får en annen verdi enn body som har #000000. Får se om jeg orker å kvitte meg med warning Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Ahh, endelig ser min bloglines.com bedre ut på den stasjonære! Alt på grunn av litt Stylish powah! 7849774[/snapback] Wanna share ? Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Kiman the king: Det er faktisk en grunn til at den warningen er der. For vis brukeren som besøker siden din har slått av støtten for bilder, eller bruker en nettleser som rendrer elementene helt feil sånn at kommer over ett sted med svart bakgrunn (når teksten også er svart) skal det fortsatt være mulig å lese teksten. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Kiman the king: Det er faktisk en grunn til at den warningen er der. For vis brukeren som besøker siden din har slått av støtten for bilder, eller bruker en nettleser som rendrer elementene helt feil sånn at kommer over ett sted med svart bakgrunn (når teksten også er svart) skal det fortsatt være mulig å lese teksten. 7850036[/snapback] Eller hvis de har satt hvit som default farge på tekst i browsern og du ikke oppgir farge på tekst men hvit på bakgrunn så har du ett problem, right? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Skulle man ha tatt hensyn til alle warnings, hadde man fått veldig kjipe begrensninger etter hvert... Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Åh? Er det ikke bare å huske å sette color når du har satt background-color? Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Eller hvis de har satt hvit som default farge på tekst i browsern og du ikke oppgir farge på tekst men hvit på bakgrunn så har du ett problem, right? 7850067[/snapback] Ja. Men det er nok en del pga. det jeg sa også. For selv om du legger til color og background på alle p-elementer tror jeg du fortsatt vil få warning vis du spesifiserer en egen farge for #footer p uten å spesifisere background-color. Skulle man ha tatt hensyn til alle warnings, hadde man fått veldig kjipe begrensninger etter hvert... 7850131[/snapback] Hadde ikke folk tatt hensyn til Warnings hadde veven sett ut som en hestekuk. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Nei, det er errors du tenker på, JonT. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Eg validerer aldri. 7850250[/snapback] Så du mener at du aldri har skrivefeil i koden din? Veldig fort gjort å glemme en >, bokstav eller semikolon. Endret 1. februar 2007 av JonT Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Haha, sakeligheten nærmer seg Marvil sitt nivå 7849334[/snapback] Nonrelevant spam - Marvil i trafikken: http://www.liveleak.com/view?i=8f93275ed97849392[/snapback] Jasså, er det forumdissing her når jeg ikke er tilstede? Ang trafikken, så er det noe ala det der, ja. Usj, det oppsettet der hørtes ikke mye kos ut Jørgen. Jeg holder meg til taskbar i én høyde, og da på topp av skjermen.7849396[/snapback] Vel, det der hørtes enda mindre kos ut.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Dere skriker alle om startlinjer, plasseringer, automagisk skjuling og hvilken programmer som skal ligge på taskbar etc. Gnome running on GNU/Linux, da får man det akkuratt som du har lyst til Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Kan jeg få start menyen 2/3 til høyre og midtsentrert, så den følger 'Rule of thirds', foobarasd? Mine stilark validerar aldri heller :--/ Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Ingen av oss har noen problemer med å få det akkurat som vi vil med Wintendo, foobarasd. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Eg validerer aldri. 7850250[/snapback] Så du mener at du aldri har skrivefeil i koden din? 7850281[/snapback] Eg meiner vel heller at koda mi omtrent aldri validerer. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Kan jeg få start menyen 2/3 til høyre og midtsentrert, så den følger 'Rule of thirds', foobarasd? 7850435 Hvilken startmeny? Men nei, du kan ikke plassere den 2/3 til høyre og midtsentrert, men du kan midtsentrere den. Og spesifisere den nøyaktige høyden i px, samt spesifisere farge, og eventuell opacity. Alternativt kan du spesifisere bakgrunnsbilde. Du kan sette autohide, og også manuell hide (skyve den ut til venstre/høyre hjørne). Så vidt jeg vet er intet av dette mulig i WinXP. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Men hvis du har litt C-kunnskaper kan du sikkert hacke litt (Open Source ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Kan jeg få start menyen 2/3 til høyre og midtsentrert, så den følger 'Rule of thirds', foobarasd? 7850435 Jada, som også Jorgis nevner, så har man meget mange muligheter Ingen av oss har noen problemer med å få det akkurat som vi vil med Wintendo, foobarasd. 7850439 Joda, det har dere. Dessuten heter det Windows, ikke Wintendo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå