enden Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Tror jeg kan svare før Hein kommer hjem fra byen; ja. Å ha ting på oppgavelinjen som ikke er i aktivtet er jo bare hjernedødt. Derfor jeg liker CTRL+H i Opera. 7848968[/snapback] Jeg er enig i teorien, men jeg er uenig i definisjonen. I mitt hode er e-postleseren aktiv selv om man ikke ser på den. Den tilbyr en aktiv tjeneste, og jeg kan ikke se forskjellen på den og f.eks. en minimert nettleser. Sånn sett synes jeg man separerer oppgavelinje og systray uten å ha noe klart definert skille melleom programmene som plasseres i de to ulike beholderene. Men så er jeg flisespikker og da Vi trenger sikkert ikke lage noen diskusjon av det - jeg var bare nyskjerrig. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Tar meg maks 3 minutt med Dashcode, iallfall. 7849100[/snapback] Men vi trenger noe for Opera også. Jeg kan sikkert snekre sammen noe. Hva er det som egenlig skal være med i widgeten? Bare nye artikkler fra Webkafeen.no? Eller en feed med linker til gode artikkler fra andre webområder (som A List Apart, Mark Boulton osv.)? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 I mitt hode er e-postleseren aktiv selv om man ikke ser på den. Den tilbyr en aktiv tjeneste, og jeg kan ikke se forskjellen på den og f.eks. en minimert nettleser. Sånn sett synes jeg man separerer oppgavelinje og systray uten å ha noe klart definert skille melleom programmene som plasseres i de to ulike beholderene.Åja, så du liker at programmet opptar plass, bare fordi det kjører i bakgrunnen og sjekker etter nye mailer hvert minutt? Ser ingen grunn til at Thunderbird skal ligge og breie seg, midt i syningen min, på oppgavelinja, når den kan legge seg pent i systray. Jeg ser ikke helt poenget ditt med å si at systray skal inneholde noe, mens oppgavelinja skal inne holde noe annet - jeg har massevis av programmer som kjører i bakgrunnen som bare synes i systray - Winamp, µTorrent, Thunderbird, AVG, Messenger (hovedvinduet) osv. Og, så klart skal vi diskutere. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) ...Sånn sett synes jeg man separerer oppgavelinje og systray uten å ha noe klart definert skille melleom programmene som plasseres i de to ulike beholderene. 7849149[/snapback] Enig i det der enden, at det er alt for dårlig skilt. Derfor (sammen med at lite skille mellom minimert/ikke minimert) jeg syns docken på Mac OS X er mye bedre å jobbe i. Derimot har OS X en helt elendig eple/alt+tab funsjon. Mye bedre om den hadde vist åpne vinduer og ikke åpne programmer. EDIT: Men jeg er endig med Berg at det er bedre å ha dem der enn i oppgavelinjen. Endret 1. februar 2007 av JonT Lenke til kommentar
TSP Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Nå tenkte jeg på innlegg fra webkafeen (denne tråden) hovedsakelig, men at det utviklet seg til en ide om en widget for webkafeen.no er bare bra. Men er det mulig å lage slik til for eksempel "Mine innlegg"? Det kan jo sikkert gå, men da må en vel ha muligheten til å titte på hvordan filene er og hvordan det fungerer og da må jo i så fall Ueland lage det, og forumstyret ser jo sjelden nyttverdien i noe Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Ikke lenger? Man bør jo helst passe på at kun dato, klokkeslett og brukernavn og selve innlegget kommer opp, og at BBCodes genereres riktig og slikt, er vel ikke lett det? 7849120[/snapback] BBCode? WTF? Hvor all verden får du BBCode fra? Uansett tar det ikke lang tid å mekke til Opera heller, og det bør strengt tatt ikke være så alt for vanskelig å "porte" en Dashboard-widget til Opera. EDIT: Ahh, du snakket om webkafeen her, ja.. Da må du spesifisere dette, webkafeen.no er det eneste som er i hodene til folk for tiden, tror jeg Endret 1. februar 2007 av Jesper Karsrud Lenke til kommentar
TSP Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Hehe, vel, men det kunne vært veldig artig om dere kunne laget det til webkafeen.no, bare sørg for at widgeten ser pen ut. Er en god del widgets som har et himmelsk utseende, men like mange ser ut som et takras. Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) EDIT: Men jeg er endig med Berg at det er bedre å ha dem der enn i oppgavelinjen. 7849219[/snapback] Jeg kjører oppgavelinja i tre høyder, og har således plass til 21 applikasjoner + hurtigstart og winamp-verktøylinjer, så jeg ser helt ærlig talt ikke problemet. Jeg autoskjuler naturligvis oppgavelinja... Øverste linje har 6-7 faste programmer som alltid kjører. Store flater å treffe med musa, samt at en del av de gir meg løpende statusinformasjon jeg ikke ville fått i systray. Endret 1. februar 2007 av enden Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Jeg jjører oppgavelinja i tre høyderStreetcred: -10 Jeg autoskjuler naturligvis oppgavelinja...Streetcred: Ytterligere 20 minuspoeng. Du er nå nede i 70. Og jada, jeg bruker streetcred-uttrykket bare for å irritere deg, enden. Endret 1. februar 2007 av Mr.Berg Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Haha, sakeligheten nærmer seg Marvil sitt nivå Skal vi snakke streetcred når du ikke en gang klarer å sitere skikkelig forresten? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Ganske dårlig med creed nå ja, 3x oppgavelinje og autoskjul Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Skal vi snakke streetcred når du ikke en gang klarer å sitere skikkelig forresten? Hadde det ikke vært for at du var moderator og skjulte "Redigert av enden..." hadde allmuen sett at du redigerte innlegget ditt etter at jeg redigerte mitt. Nei, men seriøst, hadde nok ikke takla det oppsettet ditt. Klarer ikke at startlinja tar flere linjer og masse plass, og jeg liker å ha få programmer på oppgavelinja. Jeg vet som regel hvilke sanger det er jeg hører på i Winamp, og Winampkontroller er tilgjengelig i hver eneste tittelbar i hvert vindu her, så jeg trenger ikke å ha det tilgjengelig fra oppgavelinja. Enkelt og greit å ha ting tilgjengelig via systray, og programmer som ikke er i bruk lukkes. Ikke noe behov for så mye plass. Har WS da, er plass til en del programmer i bredden uansett. Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Nei, men seriøst, hadde nok ikke takla det oppsettet ditt. Klarer ikke at startlinja tar flere linjer og masse plass 7849370[/snapback] Jeg takler ikke mindre enn to jeg, for da blir klokka minimert. Tror det er på tide å legge seg inn på dikemark eller noe... Nonrelevant spam - Marvil i trafikken: http://www.liveleak.com/view?i=8f93275ed9 Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Usj, det oppsettet der hørtes ikke mye kos ut Jørgen. Jeg holder meg til taskbar i én høyde, og da på topp av skjermen. Gir meg plass til akkurat så mange programmer jeg trenger, hvis jeg trenger fler, minimerer jeg et par til dock. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Ganske dårlig med creed nå ja, 3x oppgavelinje og autoskjul 7849368[/snapback] Jeg har to ganger oppgavelinje og autoskjul, hva er feil med det? Hm, jeg kjørte to ganger oppgavelinjeg og autoskjul på den stasjonære. På den bærbare har jeg kun en linje og autoskjul. Endret 1. februar 2007 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 http://www.liveleak.com/view?i=8f93275ed9BRB, stikker ut en tur og brenner et amerikansk flagg. Jeg har to ganger oppgavelinje og autoskjul, hva er feil med det? Bare Gud og George W. Bush vet det. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Fader, de tok jo opp veien med vilje, med bilene sine! Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Ahh, endelig ser min bloglines.com bedre ut på den stasjonære! Alt på grunn av litt Stylish powah! Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Kan jeg kalle CSS min validert selv om jeg får 4 "warnings"? Det warnings-greiene er jo helt på trynet... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Kiman: Ja, det kan du. Kan jo være en fordel å prøve å unngå advarsler, men stilarket validerer uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå