Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Ah, så etter stien jeg, ikke navnet på vindiet. Det kan liksom ikke brukes i support-sammenheng, så jeg pleier bare å si det vinduet som dukker opp jeg når jeg snakker med kunder på telefon :p

Marvil, du ahr blitt treg på dine eldre dager...

JonT; med 7 minutter er det stor fare for at du ender opp som Marvil, og det vil du vel ikke?

Endret av enden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Marvil, du ahr blitt treg på dine eldre dager...

JonT; med 7 minutter er det stor fare for at du ender opp som Marvil, og det vil du vel ikke?

7848630[/snapback]

Vet.

Skremmende igrunn.

Men må la barna ta litt innpå på postcounten, dessuten må jeg sørge for å kvalitetssikre BI-inputen her i tråden.. :)

Lenke til kommentar
ClearType kan man enkelt bruke i hele Windows XP (også Opera og Firefox) ved å gå inn på "Egenskaper for Skjerm" (merkelig Microsoft har valgt å skrive Skjerm med stor forbokstav.). Gå på skillebladet "Utseende" > trykk på "Effekter..." og merke "Bruk følgende metode for å bruke kantutgjevning av skjermskrifter" og velge "ClearType".

7848344[/snapback]

Du er min engel! :love:

Er det noen ulemper? Krever det mer hardware, mer skjermkort eller lignende? Tror uantsett ikke det er mye, men vil vite slikt.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Var litt kult at man kunne bruke ClearType i Windows, det var jeg ikke klar over! Eneste jeg reagerte på var teksten under ikonene på skrivebordet, det ble alt for mye svart skygge! Noen som har en løsning på det?? :)

7848793[/snapback]

Høyreklikk på "Min datamaskin" -> Egenskaper -> Avanser -> Ytelse (innstillinger) ->Visuelle effekter (første tap) -> Bruk skykke for ikoner på skrivebordet

Lenke til kommentar

En annen ting, jeg irriterer meg greseløst over Widgets, de er nyttige, men det hadde vært innmari kjekt om man kunne fått disse oppå Opera til enhver tid om man vil det. Det jeg mener er at for å se på widgetsene må man åpne de og da kan man ikke bruke Opera samtidig, velger man Opera da (såfremt vinduet ikke er minimert) forsvinner widgeten. Finnes det en mulighet til å ha widgeten fremme, men med Opera som aktivt vindu?

Lenke til kommentar

Går ikke, høyreklikker jeg kommer vinduet opp. Det finnes ikke høyreklikkalternativer for de. I alle fall ikke på startlinjen.

Hmm, oppdaget nettopp at jeg ennå har juleavatar, kanskje på tide å bytte...

Lenke til kommentar
Går ikke, høyreklikker jeg kommer vinduet opp. Det finnes ikke høyreklikkalternativer for de. I alle fall ikke på startlinjen.

7848865[/snapback]

Høyreklikk på selve widgeten du. Tror det funker litt bedre. ;)

Hmm, oppdaget nettopp at jeg ennå har juleavatar, kanskje på tide å bytte...

7848865[/snapback]

Neida. Aldri hørt at jula varer helt til påske?

Lenke til kommentar

Fant det under Widgets --> Håndter Widgets --> deretter trykke egenskaper på widgetsene og velge plassering.

EDIT: Men høyreklikking på widgets som jo er enklere fungerer og :whistle:

Elske JonT enda mer :love:

Lenke til kommentar
Vi snakker Windows, og Minimize to Tray-extension. :whistle:

7847523[/snapback]

What's the point? Er du neatfreak som ikke kan ha den på oppgavelinja? Eller er det noen annen fornuftig grunn

Tror jeg kan svare før Hein kommer hjem fra byen; ja. Å ha ting på oppgavelinjen som ikke er i aktivtet er jo bare hjernedødt. Derfor jeg liker CTRL+H i Opera.

TSP: Vet du ikke hvordan du bruker feeds/epost i Opera?

Lenke til kommentar

Jeg vet at det finnes en e-postdings i Opera og om jeg gidder gå inn der finner jeg sikkert kjapt ut av det og, men jeg er altfor vant til msn.. I am sorry but I have fallen to the same level as all other MSN kids. :ph34r:

Feeds? Du mener rss? Klart jeg gjør.

Lenke til kommentar
Hva med å boikotte sider som ikke støtter noe annet enn IE, og sende en sint "standard"-epost til webansvarlig for siden.

Dessuten er det vel ikke akkurat det store problemet. Jeg har enda til kode å komme over en side (som ikke er Microsoft sin) hvor jeg overhode ikke kan bruke Opera eller Firefox.

portal.expert.no. For øvrig en dritside, tvers gjennom. De har verdens mest tungvinte system for å bestille varer..

Som sagt er jeg lat, det er mye lettere å bare se "oh, jeg har fått mail, kult, trykke, se." I stedet for å stresse med å gå inn på for eksempel gmail, logge inn og så se at man ikke har fått e-post, ser du poenget mitt? (sikkert ikke..)

7847376[/snapback]

Bare å innstallere Msg Plus! så kan du enkelt konfigurere opptil fire POP-kontoer til å varsle deg når du får mail.

Finnes vel noen plug-ins også vis du ikke vil ha resten av det Msg Plus! har å by på.

Eventuelt Gmail Notifier

Lenke til kommentar
ClearType
Du er min engel! :love:
Var litt kult at man kunne bruke ClearType i Windows, det var jeg ikke klar over!
Lall, amatørbrukere. :wee:

Vi snakker Windows, og Minimize to Tray-extension. :whistle:
What's the point? Er du neatfreak som ikke kan ha den på oppgavelinja? Eller er det noen annen fornuftig grunn

Tror jeg kan svare før Hein kommer hjem fra byen; ja. Å ha ting på oppgavelinjen som ikke er i aktivtet er jo bare hjernedødt.
Tor er enig med meg, og forsvarer meg! :love::w00t: Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...