Jernlov Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Syns du det er kos og måtte streke over teksten og trykke delete på "Search here" or whatever før du kan skrive noe fornuftig i søkeboksen for så å søke? Side eksempel med dette irriterende fenomenet Endret 31. januar 2007 av Jernlov Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Er bare html, en mockup, så kommer nok når vi begynner å kode selve siden Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Oh, forresten: hvis det er sånn pre-definert søketekst det er snakk om her, så bør den fjernes ja 7839403[/snapback] Jau, de pleies å fjernes, via JS tenker jeg. @Jernlov - Og nederst på denne siden, til venstre, om du bruker samme skin som meg, så ser du en søkeboks med tekst i, som fjernes når man klikker Endret 31. januar 2007 av Løvskogen Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Syns du det er kos og måtte streke over teksten og trykke delete på "Search here" or whatever før du kan skrive noe fornuftig i søkeboksen for så å søke? Side eksempel med dette irriterende fenomenet 7839429[/snapback] Oh, forresten: hvis det er sånn pre-definert søketekst det er snakk om her, så bør den fjernes ja 7839403[/snapback] Som du sikkert forstår så tenkte jeg mer sider hvor utførte søk fjernes. Etter å ha søkt, og man har fått en trillion treff, ønsker man kanksje å legge til et søkeord ekstra? Men neida, da har dumme sider fjernet hele søkefeltet for deg... flotters.. Eksempel på side med dette utrolig ødeleggende og plagsomme problemet: diskusjon.no (søkeboksen i bunn av hver tråd/kategori) Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Korleis får eg midtstilt linkane på menyen i forhold til bg-bilde, skapt ekstra mellomrom mellom linkane, og flytta link #3 heilt til høgre på menyen, på ein korrekt måte? http://stian.mojo-media.net/haugetun/ Endret 31. januar 2007 av rEaliTY Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Fått masse spam i det siste via kontaktskjemaet til Loomy Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Her har vi en referanseside med tanke på "Web 2.0": http://www.priceprotectr.com/ Her har vi "alt" vi trenger! Vi mangler bare en tag-cloud. Herlig, altså! Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Fjern for all del teksten når man klikker på søkegreia, hater å måtte pusse det vekk føre jeg kan skrive.7839104[/snapback] Det samma gjelder forsåvidt kommentarfeltet. Uhorvelig kjedelig å måtte fjerne tekst der, og rimelig unødvendig siden det står det samma der som det gjør på linja over. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Her har vi en referanseside med tanke på "Web 2.0":http://www.priceprotectr.com/ Her har vi "alt" vi trenger! Vi mangler bare en tag-cloud. Herlig, altså! 7840337[/snapback] Søtt Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Fler enn meg som føler Web 2.0-ordet er litt utbrukt?7818562[/snapback] Ja 7819024[/snapback] Jeg tror jeg har copyright på å mislike web 2.0. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Så, så, små barn. Ikke krangle over bagateller nå da. Det har jeg enerett over. Lenke til kommentar
enden Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Som du sikkert forstår så tenkte jeg mer sider hvor utførte søk fjernes. Etter å ha søkt, og man har fått en trillion treff, ønsker man kanksje å legge til et søkeord ekstra? Men neida, da har dumme sider fjernet hele søkefeltet for deg... flotters.. Eksempel på side med dette utrolig ødeleggende og plagsomme problemet: diskusjon.no (søkeboksen i bunn av hver tråd/kategori) 7839524[/snapback] Nå finnes det jo programmmerer med et lite snev av IQ som klarer å validere input da. Predefinert tekst forsvinner mens reelle søk blir stående. Det krever ikke akkurat doktorgrad for å lage... Og ja, det er påkrevd med et slikt script! Endret 31. januar 2007 av enden Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Og da helst av den formen hvor scriptet legger inn teksten, slik at den holdes laaangt borte fra HTML-en og dermen ikke plager dem som har skrudd av javascript. Lenke til kommentar
enden Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 Og da helst av den formen hvor scriptet legger inn teksten, slik at den holdes laaangt borte fra HTML-en og dermen ikke plager dem som har skrudd av javascript. 7842049[/snapback] Tja, det er litt smak og behag. Jeg synes en forklarende tekst er viktig, og at ekstrafunksjonaliteten er at den forsvinner ved clickety click. Andre mener at et tomt søkefelt er godt nok, og at teksten er det lille ekstra, som heller kan fjernes hvis det ikke støttet. Min filosofi er at brukere er dumme - gjør det enkelt for de. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Min filosofi er at brukere er dumme - gjør det enkelt for dem. 7842094[/snapback] Altså la dem slippe å måtte gnukke vekk gammel, ubrukelig tekst. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Når kan det bli aktuelt å ta betalt for å ha reklame på nettsiden? hvor grensen for antall besøkende. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Kom over denne her Fra den artikkelen: "Django has won over the nearest competitors with the approximate triple superiority." Espen 7836727[/snapback] Men likevel har de feilkonfigurert PHP så det suser etter. Å kjøre PHP som CGI-app er som å kjøre bilen din med hjulene opp i luften. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Det er vell gjennom FCGI, som er langt fra det samme som å kjøre som ren CGI? Uansett så er Rails og Django satt opp på "standard" måte, og django knuser Rails der Espen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå