Haraldson Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Ikke få meg til å lenke til bloggen din, Sebastian. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Ikke få meg til å lenke til bloggen din, Sebastian. 7798446[/snapback] Hva? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Kjapt spørsmål; finnes det et program som kan telle antall kodelinjer i flere tekstfiler (php)? Har et svært prosjekt i Zend med 20-30 filer, og gidder ikke gå gjennom hver og en og telle 7798329[/snapback] google SLOCCount. Den estimerer i tillegg verdi og andre ting utifra COCOMO-modellen. Legg merke til at den teller bare reelle linjer, og hopper over kommentarer og whitespace-linjer. Ifølge SLOCCount er Vikingboard verdt nesten $400 000. Hva skal man med Finder/Explorer når man har bash? 7797886[/snapback] Holde oversikt i eit pent brukergrensesnitt? 7797904[/snapback] Jeg foretrekker et grensesnitt som _ikke_ står i veien. Syns det var overflødig jeg, siden jeg har ting iOrden.For all del, men hvis jeg får indeksert musikkmappa er alt jeg trenger å gjøre, uansett hvor jeg er i Windows, å trykke alt-space og taste inn navnet på en låt, og enter for å spille den av. 7797166[/snapback] Jeg trykker Ctrl + P for å av-minimisere amaroK, og så finner jeg den hysterisk fort i biblioteket der. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Litt intressant lesning om copyright på hjemmesider i USA.. <a href='http://www.plat4m.com/rip-report/library/w...pyright-basics/' target='_blank'>http://www.plat4m.com/rip-report/library/w...pyright-basics/</a> (og noen artige rips i "Rip:Report") Artig måte å sikre datovalidering; ... burning any and all files to a storable medium such as DVD. Once that's created, putting it in an envelope ... Send it to yourself, retrieve the package and don't open it. 7796531[/snapback] Har sett denne "myten" mange steder, og nei, det er ikke sikret datovalidering. Det er lett for meg å sende en tom konvolutt til meg selv, og putte DVDen inn i konvolutten etterpå. Dessuten beviser det ingenting annet enn at du har kildekoden til hjemmesiden på en DVD, beviser ikke at det faktisk var deg som gjorde det. Det finnes andre instanser du kan henvende deg til for å sikre datovalidering (copyright-registre etc). 7796610[/snapback] Hvorvidt det er godt nok vet jeg ikke, utifra han som skrev det, så var det underbygget fra jusstudier.. Men copyright-registre er vel noe av det bedre, ja, noe som også ble nevnt i artikkelen. 7796621[/snapback] Da vil jeg anbefale artikkelforfatter å droppe studiene sine, for konvolutt-trikset er absolutt ikke noe en bør gjøre, det koster deg bare unødig porto. Som PT sier, er det fullt mulig å sende seg selv en tom, åpen konvolutt, og senere putte inn innhold man vil hevde copyright på. 7798082[/snapback] Om du kanskje bruker 3 minutter og leser artikkelen, ser du at det ikke er artikkelforfatter som gjør dette, men en av personene som kommenterer den. Men ja, det er mulig, jeg vet ikke hva lovverket sier til denne form for bevisførsel, om det er noe med troverdighet, eller om det er bortkasta. Lenke til kommentar
zokra Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Ruby Dir["**/*.php"].each do |file| lines ||= 0 lines += File.readlines(file).length end puts lines gets Lagre som lines.rb i mappa med PHP-filene (tar undermapper også) og dobbeltklikk 7798394[/snapback] PHP <?php foreach (glob("**/*.php") as $file) { $lines++ = count(file($file)); } echo $lines; ?> Ikke testet men Endret 25. januar 2007 av zokra Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Kjapt spørsmål; finnes det et program som kan telle antall kodelinjer i flere tekstfiler (php)? Har et svært prosjekt i Zend med 20-30 filer, og gidder ikke gå gjennom hver og en og telle 7798329[/snapback] google SLOCCount. Den estimerer i tillegg verdi og andre ting utifra COCOMO-modellen. Legg merke til at den teller bare reelle linjer, og hopper over kommentarer og whitespace-linjer. Ifølge SLOCCount er Vikingboard verdt nesten $400 000. Hva skal man med Finder/Explorer når man har bash? 7797886[/snapback] Holde oversikt i eit pent brukergrensesnitt? 7797904[/snapback] Jeg foretrekker et grensesnitt som _ikke_ står i veien. Syns det var overflødig jeg, siden jeg har ting iOrden.For all del, men hvis jeg får indeksert musikkmappa er alt jeg trenger å gjøre, uansett hvor jeg er i Windows, å trykke alt-space og taste inn navnet på en låt, og enter for å spille den av. 7797166[/snapback] Jeg trykker Ctrl + P for å av-minimisere amaroK, og så finner jeg den hysterisk fort i biblioteket der. Swiit, firefox kræsjet mens jeg skrev innlegget, men recovery-funksjonen beholdt til og med innholdet jeg skrev i textfield. EDIT: Og så oppdaget jeg rett etterpå at jeg dobbeltpostet. @Marvil: Etter alle former for lovverk er det helt bortkastet å sende en konvolutt til seg selv, da det er ufattelig lett å forfalske. Det er ikke et bevis på noenting annet enn at du eller noen andre har sendt en konvolutt på den tiden konvolutten ble post-stemplet. Hvis jeg finner en tom, stemplet konvolutt fra 1980, og putter kildekoden til Linux inni (skrevet ut på papir), vil det bevise at jeg har skrevet Linux? Endret 25. januar 2007 av jorgis Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Hva? You say bitch, I say bitch. Jeg trykker Ctrl + P for å av-minimisere amaroK, og så finner jeg den hysterisk fort i biblioteket der. -_-, C-A-R-E @ alle de alternativene for Linux du ramser opp hele tida. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Dobbelpost, iallfall. Off to Oslo, we preiks! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Ruby Dir["**/*.php"].each do |file| lines ||= 0 lines += File.readlines(file).length end puts lines gets Lagre som lines.rb i mappa med PHP-filene (tar undermapper også) og dobbeltklikk 7798394[/snapback] PHP <?php foreach (glob("**/*.php") as $file) { $lines++ = count(file($file)); } echo $lines; ?> Ikke testet men 7798472[/snapback] Den der vil gi deg en nasty parse error, samt at den vil rekursere ganske vilt i alle retninger. @Berg: Hey, noen må jo få påpeke at det finnes lettere måter Endret 25. januar 2007 av jorgis Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Dobbelpost, iallfall. Off to Oslo, we preiks! 7798482[/snapback] Er ikke i Oslo den 16/17 du også da? Lenke til kommentar
zokra Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Den der vil gi deg en nasty parse error, samt at den vil rekursere ganske vilt i alle retninger. <?php foreach (glob("**/*.php") as $file) { $lines +=count(file($file)); } foreach (glob("*.php") as $file) { $lines +=count(file($file)); } echo $lines; ?> Nesten like pen som ruby koden, og den funker Endret 25. januar 2007 av zokra Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Bloggen til Hein gjør deg syk! 7798437[/snapback] Klikking og verbale angrep på skærmen Hvem er det som klikker på skjermen/skærmen? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Klikking og verbale angrep på skærmen Hvem er det som klikker på skjermen/skærmen? 7798563[/snapback] Folk som leser stygge websider, vel. Står jo godt forklart i artikkelen. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Føler ikke at ITAvisen er best egnet til å poste en slik artikkel... Lenke til kommentar
zokra Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Flere enn meg som har vært så heldig å få tilgang til joost? Hvordan er din erfaring? Min erfaring er at det er meget genialt konsept som imponerer stort innen streaming,(videokvalitet og hastighet med tanke på hvilken linje du sitter på). Det er akkurat nå en del gode videoer ute, men det kan bli og vil bli mye bedre Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Har du noen screenshots å vise oss, zokra? Lenke til kommentar
zokra Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Har du noen screenshots å vise oss, zokra? 7798740[/snapback] Tror du ikke på meg Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Men tilbake til starcraft.... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Installerte StarCraft her forrige natta sjølv. Pokkers Zergs! Tja, så jo helt grei ut den Joost-tingen... Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Dobbelpost, iallfall. Off to Oslo, we preiks! 7798482[/snapback] Er ikke i Oslo den 16/17 du også da? 7798538[/snapback] 16. og 17. februar? Det kan godt hende. Reiser nedover ganske tidt og stadigt. Er man avhengig om man betaler 59,- for 20 minutt med nettilkobling på flyplassen? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Ok, ikke så veldig givende Får det meste av mediaen min fra BT. Henke: Ja, 16-17 må du vere i Oslo. Må friske opp ålesund-dialekta mi! Endret 25. januar 2007 av Løvskogen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå