Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har enda tilgode å se en god Finder-klone til Windows. Hadde jeg funnet det, vet jeg virkelig ikke om jeg hadde giddet å bruke dimmepengene mine på en MacBook...

7797798[/snapback]

Eg leitar etter akkurat det omvendte. Explorer > Finder by a long shot. :)

Edit: Haugsand er edru, jo!

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar
Personlig digger jeg Finder, bare de kunne bli kvitt det nasty brushed-steel-interfacet.. Håper det endrer seg til Leopard, men det får vi vel kanskje se 20. februar :)

7797832[/snapback]

Eg føler at eg har alt for lite valg i Finder kontra Explorer. PathFinder er ei forbedring, men det blir det fort uoversiktlig, føler eg.

Lenke til kommentar
Ja, angående det, siden du tydeligvis har peiling på Launchy; hvordan i all verden indekserer jeg min musikkmappe der filene ligger på forskjellig nivå i hierarkiet? .directory går jo bare ett nivå ned... :(

7797133[/snapback]

Er en del måneder siden jeg drev å konfigurerte Launchyen min, men det skal vel ikke være noe problem å få med alle undermapper? Desverre er jeg noen kilometer unna min maskin, så får ikke hjulpet så mye... Men jeg trodde da den indekserte alle undermapper av seg selv?
Lenke til kommentar
Men jeg trodde da den indekserte alle undermapper av seg selv?
Nei, dessverre... Skulle liksom tro det selv, men av sånn kanskje 11.000 sanger ble bare 1567 indeksert, og det kan jeg godt tenke meg at er de sangene som ligger rett i mappene, og ikke i album-mapper under artist-mappene.
Lenke til kommentar
Litt intressant lesning om copyright på hjemmesider i USA..

<a href='http://www.plat4m.com/rip-report/library/w...pyright-basics/' target='_blank'>http://www.plat4m.com/rip-report/library/w...pyright-basics/</a>

(og noen artige rips i "Rip:Report")

Artig måte å sikre datovalidering;

... burning any and all files to a storable medium such as DVD. Once that's created, putting it in an envelope ... Send it to yourself, retrieve the package and don't open it.

7796531[/snapback]

Har sett denne "myten" mange steder, og nei, det er ikke sikret datovalidering. Det er lett for meg å sende en tom konvolutt til meg selv, og putte DVDen inn i konvolutten etterpå. Dessuten beviser det ingenting annet enn at du har kildekoden til hjemmesiden på en DVD, beviser ikke at det faktisk var deg som gjorde det. Det finnes andre instanser du kan henvende deg til for å sikre datovalidering (copyright-registre etc). :)

7796610[/snapback]

Hvorvidt det er godt nok vet jeg ikke, utifra han som skrev det, så var det underbygget fra jusstudier..

Men copyright-registre er vel noe av det bedre, ja, noe som også ble nevnt i artikkelen. :)

7796621[/snapback]

Da vil jeg anbefale artikkelforfatter å droppe studiene sine, for konvolutt-trikset er absolutt ikke noe en bør gjøre, det koster deg bare unødig porto. Som PT sier, er det fullt mulig å sende seg selv en tom, åpen konvolutt, og senere putte inn innhold man vil hevde copyright på. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...