jorgis Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Litt intressant lesning om copyright på hjemmesider i USA.. http://www.plat4m.com/rip-report/library/w...pyright-basics/ (og noen artige rips i "Rip:Report") Artig måte å sikre datovalidering; ... burning any and all files to a storable medium such as DVD. Once that's created, putting it in an envelope ... Send it to yourself, retrieve the package and don't open it. 7796531[/snapback] Har sett denne "myten" mange steder, og nei, det er ikke sikret datovalidering. Det er lett for meg å sende en tom konvolutt til meg selv, og putte DVDen inn i konvolutten etterpå. Dessuten beviser det ingenting annet enn at du har kildekoden til hjemmesiden på en DVD, beviser ikke at det faktisk var deg som gjorde det. Det finnes andre instanser du kan henvende deg til for å sikre datovalidering (copyright-registre etc). Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Noe optimal lesbarhet var det ikke, nei.. Lenke til kommentar
PT Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Litt intressant lesning om copyright på hjemmesider i USA..http://www.plat4m.com/rip-report/library/w...pyright-basics/ (og noen artige rips i "Rip:Report") Artig måte å sikre datovalidering; ... burning any and all files to a storable medium such as DVD. Once that's created, putting it in an envelope ... Send it to yourself, retrieve the package and don't open it. 7796531[/snapback] Neh.. Man kan lett sende tomme konvolutter i posten, selv når de ikke er limt igjen. Fikk en i dag faktisk. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Litt intressant lesning om copyright på hjemmesider i USA.. <a href='http://www.plat4m.com/rip-report/library/w...pyright-basics/' target='_blank'>http://www.plat4m.com/rip-report/library/w...pyright-basics/</a> (og noen artige rips i "Rip:Report") Artig måte å sikre datovalidering; ... burning any and all files to a storable medium such as DVD. Once that's created, putting it in an envelope ... Send it to yourself, retrieve the package and don't open it. 7796531[/snapback] Har sett denne "myten" mange steder, og nei, det er ikke sikret datovalidering. Det er lett for meg å sende en tom konvolutt til meg selv, og putte DVDen inn i konvolutten etterpå. Dessuten beviser det ingenting annet enn at du har kildekoden til hjemmesiden på en DVD, beviser ikke at det faktisk var deg som gjorde det. Det finnes andre instanser du kan henvende deg til for å sikre datovalidering (copyright-registre etc). 7796610[/snapback] Hvorvidt det er godt nok vet jeg ikke, utifra han som skrev det, så var det underbygget fra jusstudier.. Men copyright-registre er vel noe av det bedre, ja, noe som også ble nevnt i artikkelen. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Hva var det i den, PT? Robbie: Fest hos deg natt til 17/2. Endret 25. januar 2007 av Mr.Berg Lenke til kommentar
PT Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Regning.http://bahstard' target='_blank'> Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 En tom, ikke limt igjen konvolutt som inneholdt en regning..? Var den ikke tom? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Quicksilver for OS X Til info for "Windows Barn", har dere et program som dere vil opne kjapt kan dere lage run-kommandoer til det, legg en snarvei til programmet eller fila i windows mappa, så er det bare å skrive navnet på snarveien i run og det starter 7786644[/snapback] Sliter litt med å ta igjen all spammingen (ok, var vel en del sakelig i tråden for en gangs skyld). Dog, bedre sent en aldri, right? Launchy er mye bedre å bruke, enn å starte et program via kommandolinjen: i kommandolinja må du vite navnet på programmet du skal starte. I launchy holder det at man husker deler av navnet. Skrivefeil, ombytting av bokstaver o.l. godtas også. Launchy husker også oftest startede programmer, slik at den gir deg rett forslag kjappere. Og med en rullegardin-liste er det bare å velge å vrake av alle programmer, hvis man har flere som har like / tilnærmet like navn. I tillegg kan man konfigurere Launchy til å indeksere mye mer enn programmer/url'er: f.eks musikksamlingen på maskina m.m. Rett og slett et genialt program! (Men ikke 100% fullkomment, f.eks må man manuelt restarte programmet for at instillinger blir lagret, og hvis man ikke vet at alt+space starter programmer sliter man ) Hvordan Quicksilver fungerer kjenner jeg ikke til, men jeg antar jo at folka bak Launchy har blitt inspirert av noe/noen ... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 I tillegg kan man konfigurere Launchy til å indeksere mye mer enn programmer/url'er: f.eks musikksamlingen på maskina m.m. Ja, angående det, siden du tydeligvis har peiling på Launchy; hvordan i all verden indekserer jeg min musikkmappe der filene ligger på forskjellig nivå i hierarkiet? .directory går jo bare ett nivå ned... Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Syns det var overflødig jeg, siden jeg har ting iOrden. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Syns det var overflødig jeg, siden jeg har ting iOrden.For all del, men hvis jeg får indeksert musikkmappa er alt jeg trenger å gjøre, uansett hvor jeg er i Windows, å trykke alt-space og taste inn navnet på en låt, og enter for å spille den av. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Finnes det noe liknende program som bruker Google/Windows Desktop Search? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Syns det var overflødig jeg, siden jeg har ting iOrden.For all del, men hvis jeg får indeksert musikkmappa er alt jeg trenger å gjøre, uansett hvor jeg er i Windows, å trykke alt-space og taste inn navnet på en låt, og enter for å spille den av. 7797166[/snapback] Hva med Global Hotkeys i Winamp? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Er jo du som er så glad i alt-i-ett-løsninger, som DW, så hvorfor ikke bruke et program som Launchy til å 'launche' det du skal? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Fordi jeg har ting iOrden? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Du må likevel innom mappesystemet ditt om du vil spille av en sang eller et album. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Bare sleng alle mp3ene dine inn i WinAmp og trykk på "J" det, MrBerg. Om jeg skal anbefale et must av et program for windows, må det bli xplojej². Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Bare sleng alle mp3ene dine inn i WinAmp og trykk på "J" det, MrBerg.Hverken du eller jeg liker å ha alle sangene i kø i Winamp. Om jeg skal anbefale et must av et program for windows, må det bli xplojej².Har prøvd det, det suger. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Nei, men det er en løsning. Hva gjør xplorer sugent? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå