jorgis Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Ikke kom her å si at django ikke skalerer! Django er laget med dette i tankene, og tro meg django skalerer. Ta for eksempel å les litt her om dere ikke tror meg Det med at en må kunne språket man jobber med er jeg 100% enig med deg i. Espen 7793311[/snapback] Den linken der sa meg ingenting om hvor bra django skalerer. Den sa lite om skalering, mye om serveroppsett (3-tier, "clustering", etc) og at løsningen var å kaste flere cpu-cycles og flere servere på problemet. Har du noen benchmarks på hvor godt django yter vs. PHP (og helst også Java/Perl/C++)? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Vent litt, fant en benchmark med Symfony+PHP vs. RoR + Ruby og Django + Python. Ser en litt nøye på config, ser en at PHP ble heftig handicappet på forhånd (hvem i huleste benchmarker med persistent connections til databasen?), så en særlig god benchmark var det ikke. Noen som har en _seriøst_ bench? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 haugsand: Beklager for at jeg ikke gjenkjente en stemme jeg aldri har hørt før. Og, du er ikke veldig flink til å prate svensk og utgi deg for å være fra Skistar. Nuh, les spam! Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Ganske dårlig på svensk også, når du prøvde at kjopa mitt domen tjejporr for två hundre kronor. Jag skal ha tio tusen, minst! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) «Ja hej, e det Hein Haraldson Berg från Hallingdal?» Uhm, ja, det er meg... «Ja hej, vi har sätt några sidor du har lagat, och sedan Skistar behöver nya nettsidor ringer vi til dig!» [Lar han prate litt mer.] Så, hvem er det egentlig jeg snakker med? «Hvor mange trøndjera e'e egentli' på forumet? I kaffe'n?» Hmm... Mikael..? «Neij, det e feijl. Æ høre det har kommi my' spam i kaffe'n dæm siste dagan...» Osv. Hadde ingen sjanse, jeg. Endret 24. januar 2007 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Jorgis: kan ikke komme på noen andre ting enn denne nå http://shootout.alioth.debian.org/ , men den sammenligner python og ikke django med alle andre språk. Kan også ta og sitere Django FAQ: Does Django scale? Yes. Compared to development time, hardware is cheap, and so Django is designed to take advantage of as much hardware as you can throw at it. Django uses a "shared-nothing" architecture, which means you can add hardware at any level -- database servers, caching servers or Web/application servers. The framework cleanly separates components such as its database layer and application layer. And it ships with a simple-yet-powerful cache framework. Det er ikke harde fakta, men det støtter det jeg sier om at django er laget for å skalere om det trengs. Espen Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Jorgis: kan ikke komme på noen andre ting enn denne nå http://shootout.alioth.debian.org/ , men den sammenligner python og ikke django med alle andre språk.Kan også ta og sitere Django FAQ: Does Django scale? Yes. Compared to development time, hardware is cheap, and so Django is designed to take advantage of as much hardware as you can throw at it. Django uses a "shared-nothing" architecture, which means you can add hardware at any level -- database servers, caching servers or Web/application servers. The framework cleanly separates components such as its database layer and application layer. And it ships with a simple-yet-powerful cache framework. Det er ikke harde fakta, men det støtter det jeg sier om at django er laget for å skalere om det trengs. Espen 7793844[/snapback] Nei, den sier klart og tydelig: Kast mer hardware på problemet, så løser det seg. Det er stikk i strid med alle mine prinsipper. Om software kan tweakes for å spare en ekstra server, lønner deg seg veldig. Det virker som om django baserer seg på at utviklingstid er enormt mye dyrere enn alt annet, og ytelse/skalerbarhet ofres til fordel for rask utvikling (RD). Det er noe jeg ikke liker i det hele tatt... Den benchmarken du linket til virket nokså rar mtp. den uhyre høye tiden Ruby bruker. Har heller også liten tro på at PHP og python er opptil 100 ganger tregere enn C/C++, kjøres PHP-CLI eller må alt gå gjennom apache og det av ekstra overhead og cpu-sykluser det medfører? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Fiffig, men irriterende at man må klikke seg ut av flashen før man får lov å scrolle med musehjulet (mulig det er klientinnstillinger, men uansett).. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Det er alltid sånn med flash, Andy Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Fiffig, men irriterende at man må klikke seg ut av flashen før man får lov å scrolle med musehjulet (mulig det er klientinnstillinger, men uansett).. 7794152[/snapback] Det er alltid sånn med flash, Andy 7794230[/snapback] Ikke i Firefox ihvertfall Edit: Eh, når man trykker på flashen, og den zoomer inn, så fungerer bare skrollen som zoom inn og ut. Endret 25. januar 2007 av Garreth Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Jorgis: Vil du vite hvordan testene kjøres og koden som brukes er det bare til å trykke på en test. f.eks. http://shootout.alioth.debian.org/gp4sandb...e&lang=php&id=2 som viser PHP koden til testen "recursive". Espen Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 «Ja hej, e det Hein Haraldson Berg från Hallingdal?»Uhm, ja, det er meg... «Ja hej, vi har sätt några sidor du har lagat, och sedan Skistar behöver nya nettsidor ringer vi til dig!» [Lar han prate litt mer.] Så, hvem er det egentlig jeg snakker med? «Hvor mange trøndjera e'e egentli' på forumet? I kaffe'n?» Hmm... Mikael..? «Neij, det e feijl. Æ høre det har kommi my' spam i kaffe'n dæm siste dagan...» Osv. Hadde ingen sjanse, jeg. 7793637[/snapback] Hah, han har ringt meg to ganger i det siste, begge gangane etter rosignal, så eg måtte berre gi opptattsignal Om du lurer, så var det eg som gav han bl.a. ditt nummer, Hein Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Hah, han har ringt meg to ganger i det siste, begge gangane etter rosignal, så eg måtte berre gi opptattsignal 7794644[/snapback] Je, han ringte meg óg i går. Han fortalte at Hein og Tor ikkje forsto kven han var. "Må jeg spamme mer?" Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Hah, han sendte ei melding der han spurte om det samme i går natt engang. Såg den når eg våkna i dag tidlig. Men nettet er tydeligvis nede her i nord, så får ikkje svart. Henrik: Var eg som gav han ditt nummer òg Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Det er alltid sånn med flash, Andy 7794230[/snapback] Sant det, men nå fungerer scrollen som zoom om man ikke klikker seg ut.. Edit: Eh, når man trykker på flashen, og den zoomer inn, så fungerer bare skrollen som zoom inn og ut.7794483[/snapback] Jess, det var det jeg mente, jeg bare glemte å nevne det.. Hah, han har ringt meg to ganger i det siste, begge gangane etter rosignal, så eg måtte berre gi opptattsignal 7794644[/snapback] Enda en stor grunn til å ikke være i militæret.. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Jorgis: Vil du vite hvordan testene kjøres og koden som brukes er det bare til å trykke på en test. f.eks. http://shootout.alioth.debian.org/gp4sandb...e&lang=php&id=2 som viser PHP koden til testen "recursive". Espen 7794610[/snapback] Jupp, jeg så det. Problemet var at i mange av testene var koden håpløst skrevet. En av testene var PHP 167 ganger tregere enn python, fordi PHP-koden var skrevet med maksimal OOP-benyttelse, med interfaces og det meste annet som skaper enormt med overhead. Har enda ikke funnet en god benchmark mellom python/django og PHP. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Problemet er at vi sammenligner et programmeringsspråk med rammeverk. Du kan ganske enkelt kjøre Ruby på akkurat den samme måten som PHP gjør. Enten må du sammenligne RoR med et PHP-rammeverk, eller Ruby vs. PHP Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Litt intressant lesning om copyright på hjemmesider i USA.. http://www.plat4m.com/rip-report/library/w...pyright-basics/ (og noen artige rips i "Rip:Report") Artig måte å sikre datovalidering; ... burning any and all files to a storable medium such as DVD. Once that's created, putting it in an envelope ... Send it to yourself, retrieve the package and don't open it. Endret 25. januar 2007 av Marvil Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Interessant lesning etter ctrl-scroll-ned-mange-ganger, kanskje. Ser ikke ut som at folka har lært noe om typografi siden sist gang. *Lese* Endret 25. januar 2007 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå