Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Eg kan forresten meddele at Django fungerer ypperlig hos Subsys. Dessverre har eg enda ikkje klart å legge inn trunk, trass i det faktum at eg har lagt opp stien til min "lokale" installasjon av Django i .bash_profile og kjørt source på denne.

Er det nokon som har andre idear?

7784543[/snapback]

Har prøvd det samme, men den bruker fremdeles 0.95

Har også sent han mail, så jeg får sikkert også vite hvordan jeg får satt det opp (hvis det er mulig da)

Edit: Vet du om han har PIL installert?

Endret av Garreth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-8fx0y6VV

>>> sys.path
['', '/usr/local/lib/python2.4/site-packages/setuptools-0.6c3-py2.4.egg', '/usr/local/lib/python2.4/site-packages/flup-0.5-py2.4.egg', '/usr/local/lib/python2.4/site-packages/Django-0.95-py2.4.egg', '/www/webkafeen/lib/django', '/usr/local/lib/python24.zip', '/usr/local/lib/python2.4', '/usr/local/lib/python2.4/plat-freebsd6', '/usr/local/lib/python2.4/lib-tk', '/usr/local/lib/python2.4/lib-dynload', '/usr/local/lib/python2.4/site-packages', '/usr/local/lib/python2.4/site-packages/PIL']

Som du ser i den siste pakken der så er PIL installert.

Espen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV

Jeg har nå funnet et bevis på at det er den ferdiginstallerte django versjonen som føkker alt opp.

1) Uten mekking

>>> import django, sys
>>> sys.path
['', '/usr/local/lib/python2.4/site-packages/setuptools-0.6c3-py2.4.egg', '/usr/local/lib/python2.4/site-packages/flup-0.5-py2.4.egg', '/usr/local/lib/python2.4/site-packages/Django-0.95-py2.4.egg', '/www/webkafeen/lib', '/usr/local/lib/python24.zip', '/usr/local/lib/python2.4', '/usr/local/lib/python2.4/plat-freebsd6', '/usr/local/lib/python2.4/lib-tk', '/usr/local/lib/python2.4/lib-dynload', '/usr/local/lib/python2.4/site-packages', '/usr/local/lib/python2.4/site-packages/PIL']
>>> django.VERSION
(0, 95, None)

Her ser dere at jeg får 0.95 versjonen av django. Dere legger også merke til at '/usr/local/lib/python2.4/site-packages/Django-0.95-py2.4.egg' ligger forran '/www/webkafeen/lib' i sys.path

2) Med litt mekking

>>> import sys
>>> q = sys.path
>>> q[:3]+q[4:]
['', '/usr/local/lib/python2.4/site-packages/setuptools-0.6c3-py2.4.egg', '/usr/local/lib/python2.4/site-packages/flup-0.5-py2.4.egg', '/www/webkafeen/lib', '/usr/local/lib/python24.zip', '/usr/local/lib/python2.4', '/usr/local/lib/python2.4/plat-freebsd6', '/usr/local/lib/python2.4/lib-tk', '/usr/local/lib/python2.4/lib-dynload', '/usr/local/lib/python2.4/site-packages', '/usr/local/lib/python2.4/site-packages/PIL']
>>> sys.path = q[:3]+q[4:]
>>> import django
>>> django.VERSION
(0, 96, 'pre')

Her ser dere at jeg får 0.96 versjonen, altså trunk, med å ta ut '/usr/local/lib/python2.4/site-packages/Django-0.95-py2.4.egg' fra sys.path

Dette her er jo en veldig tungvindt løsning på problemet, så det enkleste hadde jo bare vært å fått subsys til å legge sin pakke av django sist i sys.path automatisk. ELLER at hver bruker får sin egen versjon av django i sin egen lib/ mappe slik som vi har installert trunk på vår konto @ subsys.

Espen

Lenke til kommentar

Nei. Min mail så slik ut:

Har prøvd en stund å få siden til å bruke trunk versjonen av django.

Prøvde å sette opp dette i .bash_profile:

export PATH=$PATH:www/domenenavn/django/django_src/django/bin

export PYTHONPATH=$PYTHONPATH:www/domenenavn/django/django_src:www/domenenavn/django/django_projects

export DJANGO_SETTINGS_MODULE=testproject.settings

prøvde også:

export PATH=$PATH:$HOME/django/django_src/django/bin

export PYTHONPATH=$PYTHONPATH:$HOME/django/django_src:$HOME/django/django_projects

export DJANGO_SETTINGS_MODULE=testproject.settings

Edit:

Eg får ikkje henta ut nesh.thumbnail i malane mine. Django har bestemt seg for å leite i django.templatetags i staden for i prosjektmappa mi.

7786851[/snapback]

Kan det ha noe med 0.95 versjonen å gjøre? Endret av Garreth
Lenke til kommentar
Hmm, da har jeg sikkert gjort noe feil når jeg prøvde å installere ImageWithThumbnailField

Når jeg prøver å importere

from nesh.thumbnail.field import ImageWithThumbnailField

til modellen min, så forsvinner den fra admin. (ja jeg har den i settings.py)

7786817[/snapback]

Uff, om django er sånn som dere gir inntrykk av, er det det verste tilfellet av pek-og-lek-programmering jeg har sett. :(

Lenke til kommentar
Uff, om django er sånn som dere gir inntrykk av, er det det verste tilfellet av pek-og-lek-programmering jeg har sett. :(

7788433[/snapback]

Og jeg får ikke til å sette opp Django på sida mi :cry:

når jeg går inn på http://django.gigzor.com får jeg bare en endless loop

Noen forslag?

7788466[/snapback]

FCGI eller mod_python?

Hmm, da har jeg sikkert gjort noe feil når jeg prøvde å installere ImageWithThumbnailField

7786817[/snapback]

7788433[/snapback]

For meg som ikke kan php, eller noe annet serverside språk passer det helt perfekt! Endret av Garreth
Lenke til kommentar

Altså, på hvilken måte får du python av serveren?

På subsys og dreamhost brukes det FCGI. Når jeg prøvde å sette opp django på subsys, så fikk jeg feil i mysite.fcgi filen, fordi jeg hadde windowsformatering på filen (det kom automtisk i notepad++) Har du sjekket om den har Unix formatering eller ikke?

Du kan se guiden for FCGI på: running-django-on-a-shared-hosting-provider-with-apache

Lenke til kommentar
Altså, på hvilken måte får du python av serveren?

På subsys og dreamhost brukes det FCGI. Når jeg prøvde å sette opp django på subsys, så fikk jeg feil i mysite.fcgi filen, fordi jeg hadde windowsformatering på filen (det kom automtisk i notepad++) Har du sjekket om den har Unix formatering eller ikke?

Du kan se guiden for FCGI på: running-django-on-a-shared-hosting-provider-with-apache

7788566[/snapback]

Skal sjekke opp, takk takk :)

Lenke til kommentar

7786817[/snapback]

7788433[/snapback]

For meg som ikke kan php, eller noe annet serverside språk passer det helt perfekt!

7788482[/snapback]

Enig, django kvalifiserer ikke som serversidespråk. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...