Vibeke S Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Uansett, har et lite php-problem. Serveren har norsk tid, men vi vil ha pacific standard time (9 timer bak Norge) på gjestebok-innleggene våre. Jeg bruker bzabook, og såvidt jeg kan se bestemmer den tiden på innleggene slik: PHP $time = time(); $date = date("F j Y h:ia", $time); Hva skal jeg skrive inn for å få $time til å trekke fra 9 timer fra servertiden? Lenke til kommentar
PT Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 $time = time() - (3600 * 9); blir det vel. *bækk to lekser* Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Eg kan forresten meddele at Django fungerer ypperlig hos Subsys. Dessverre har eg enda ikkje klart å legge inn trunk, trass i det faktum at eg har lagt opp stien til min "lokale" installasjon av Django i .bash_profile og kjørt source på denne. Er det nokon som har andre idear? Endret 23. januar 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Send epost til subsys og spør? Endret 23. januar 2007 av Arve Systad Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Har vi noe godt norsk ord for «slice» som i Photoshop? Jeg synes ikke «skive» høres noe bra ut i denne sammenhengen. «Bit» kan være misvisende. «Plate»? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Send epost til subsys og spør? 7784567[/snapback] Har snakka med dei fleire gongar i dag. Han visste ikkje heilt, men skulle sjå nærare på det. Mikka: Kutt opp? Oppkutting? Endret 23. januar 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) 'Del'? @Mikka, that is.. Endret 23. januar 2007 av Marvil Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 En slice betyr jo en bit, et stykke, mens jeg vil si handlingen bedre beskrives med 'å dele opp', eller kanskje 'å stykke opp'. Hvorfor oversette i utgangspunktet? Unødvendig hodebry. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Tenkte jeg skulle oversette en artikkel fra Alistapart til Webkaféen.no Ikke for å blande inn webkafé i webkafé, men jeg tror kanskje det er nødvendig å standardisere noen slike ord, slik at det blir brukt det samme ordet over hele siden. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Å bruke norske ord der de er tilgjengelige er fin-fint, men å erstatte engelske ord uten at det finnes fullt beskrivende og dekkende ord på norsk, syns jeg blir litt... tjae, dumt. Få høre hvordan setningen(e) blir med et par av alternativene vi har nevnt her, da. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Se om slicene dine ser ut og oppfører seg som de skal, og rediger optimiseringsinnstillingene i henhold til dette. Se om delene dine ser ut og oppfører seg som de skal. Se om oppkuttingene dine ser ut og oppfører seg som de skal. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Vanskelig. «Se om delene du kuttet ut ser ut og oppfører seg som de skal», kanskje? «Slicene» var ikke noe pent, heller. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Oversetting er ikke enkelt. Særlig ikke om man skal oversette alle de små humoristiske vendingene og underpoengene, slik som den ene overskriften i denne teksten: «Toast, anyone?» (Refererer selvfølgelig til slices, «a slice of bread» ) Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Nokon som veit om eit enkel og greit nyhetsscript som ikkje krever db? Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Nokon som veit om eit enkel og greit nyhetsscript som ikkje krever db? 7784841[/snapback] Hva med å bare modifisere en gjestebok? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Cutenews/Aj-fork funker hvis du absolutt ikke kan bruke db. obs obs, standardkoden som genereres er horribel - du må gjøre om på templatene. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Er det lenge siden images.google.no realigna? Syns den hoveren på bildene var irriterende, informasjon om størrelse og url er ting jeg vil vite uten å måtte hovre. Edit: Hmm, ser ut som at det ikke alltid er sånn, noen ganger er det som det var før også. Endret 23. januar 2007 av Mr.Berg Lenke til kommentar
PT Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Er det lenge siden images.google.no realigna? Syns den hoveren på bildene var irriterende, informasjon om størrelse og url er ting jeg vil vite uten å måtte hovre. Edit: Hmm, ser ut som at det ikke alltid er sånn, noen ganger er det som det var før også. 7785400[/snapback] Få screen 'a, tøs. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Ta-da! Hva skjer med at forumet er så treigt, forresten? Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Er det lenge siden images.google.no realigna? 7785400[/snapback] Vet ikke. Lenge siden jeg brukte bildesøk siste. Skal jeg ha tak i et bilde bruker jeg som regel en eller annen god, gratis bildetjeneste. Likte det gamle utseende bedre egentlig. Der slapp man å hovre musen over hvert bilde for å se ekstra informasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå