834HF42F242 Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Internet Explorer er ei forbanna rotte som trenger spesialbehandling. Du må legge inn helt spesielle CSS-koder til den. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Internet Explorer er ei forbanna rotte som trenger spesialbehandling. Du må legge inn helt spesielle CSS-koder til den. 7780160[/snapback] Nemlig, det er derfor alle webdesignere hater IE, IE7 var en liten forbedring da men det er fremdeles mye kluss Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Haha, jeg elsker Fronter! Nettleseren " OPERA 9.10 for Win" er støttet av Fronter, men noe av funksjonaliteten vil ikke fungere tilfredsstillende på grunn av manglende teknologisk støtte i nettleseren. Dette gjelder særlig ved bruk av editoren. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Haha, jeg elsker Fronter! Nettleseren " OPERA 9.10 for Win" er støttet av Fronter, men noe av funksjonaliteten vil ikke fungere tilfredsstillende på grunn av manglende teknologisk støtte i nettleseren. Dette gjelder særlig ved bruk av editoren. 7780747[/snapback] LOL Fronter er et idiotisk system, skjønner ikke hvorfor de har brukt så mange teite metoder for å gjøre ting der, hvorfor skal de absolutt bruke Java når man like godt kunne gjort det med scriptspråk, er det noe sikkerhetsgreier eller er det bare idioti? Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Nokon som kan peike meg i riktig retning naar det gjelder kva som fiksast paa? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 LOL Fronter er et idiotisk system, skjønner ikke hvorfor de har brukt så mange teite metoder for å gjøre ting der, hvorfor skal de absolutt bruke Java når man like godt kunne gjort det med scriptspråk, er det noe sikkerhetsgreier eller er det bare idioti? 7780789[/snapback] Er nok begge deler.. Kanskje fordi de ikke skjønner hvordan de skal løse det ved hjelp av PHP, eller fordi de skal vise at de har leet skillzZzZzzZZzzZzZzz i Java, noe de egentlig ikke har Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Nokon som kan peike meg i riktig retning naar det gjelder kva som fiksast paa? 7780859[/snapback] Har du vert borti PHP? PHP <?php if (stristr($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'],'MSIE 6')) { echo "Dette kommer ut om brukeren har IE 6"; } if (stristr($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'],'MSIE 7')) { echo "Dette kommer ut om brukeren har IE 7"; ;} ?> Det kan du bruke for å ha f.eks egne stilark for IE6 og IE7 Tungvindt løsning da, men den funker Jesper Karsrud: De har absolutt ikke l33t skillz0r i Java, alle applikasjonene låser seg hele tiden Endret 23. januar 2007 av Equerm Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Haha, jeg elsker Fronter! Nettleseren " OPERA 9.10 for Win" er støttet av Fronter, men noe av funksjonaliteten vil ikke fungere tilfredsstillende på grunn av manglende teknologisk støtte i nettleseren. Dette gjelder særlig ved bruk av editoren. 7780747[/snapback] Jeg støtter lett Fronter i dette tilfellet.Evt kunne det stått at istedenfor å bruke resursser på å lage bloatdilldall, kunne de heller utvidet den teknologiske støtten i nettleseren. Endret 23. januar 2007 av Marvil Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Det er jo ingen mangler i Opera som gjør at Fronter ikke fungerer som i IE.. Samme advarsel kommer opp om man bruker Fx også, hvis jeg ikke husker feil... Det skal jeg sjekke opp når jeg kommer hjem igjen, og sende dem en gretten mail om det er tilfellet. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) *schnipp* Den løysinga er absolutt ikkje å foretrekke. Eg kan få opp begge desse beskjedane i Firefox om eg så vil. Conditional Comments er jo egna til akkurat dette formålet. Endret 23. januar 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 So det gaar ikkje aa lage ei css fil som fungerer i begge nettlesareane? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 So det gaar ikkje aa lage ei css fil som fungerer i begge nettlesareane? 7781087[/snapback] Du kan trikse med !important, men jeg syntes det blir "renere" å inkludere et eget stilark via Conditional Comments. Har ingen god begrunnelse på hvorfor jeg syntes det Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Men nå ble vel !important; fjernet i IE7? Jeg mener jeg leste noe om det et sted. Har ikke fått installert IE7 hjemme enda, så jeg kan ikke bekrefte det... Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 So det gaar ikkje aa lage ei css fil som fungerer i begge nettlesareane? 7781087[/snapback] Du kan trikse med !important, men jeg syntes det blir "renere" å inkludere et eget stilark via Conditional Comments. Har ingen god begrunnelse på hvorfor jeg syntes det 7781120[/snapback] Enig, for IE6 kan man jo bare legge til en underscore (_) foran det man vil skal gjelde i IE6. e eks div { width: 30px; _width: 35px; // blir lest i IE6 } Men henrik sin Conditional Comments metode er bedre ja Henrik: Hvordan får du frem det i FF? Velge at FF skal identifisere seg som IE? Vet dette går an men husker ikke hvordan man gjorde det Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Skrev en sån HCI annalyse av Fronter ifjor. Den fikk slakt Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Skrev en sån HCI annalyse av Fronter ifjor. Den fikk slakt 7781383[/snapback] Saltsyre analyse? Hva er det HCI betyr her? Haha, jeg elsker Fronter! Nettleseren " OPERA 9.10 for Win" er støttet av Fronter, men noe av funksjonaliteten vil ikke fungere tilfredsstillende på grunn av manglende teknologisk støtte i nettleseren. Dette gjelder særlig ved bruk av editoren. 7780747[/snapback] It's Learning er minst like ille. ActiveX-editoren funker selfølgelig bare i IE. Og vis man har planer om å bruke editoren i FF eller Opera må man manuelt gå inn i innstillingene å velge Java-editoren. Og siden Java-editoren tar fryktelig lang tid å loade. (Og den må selfølgelig lastes hver eneste gang jeg går inn på et notat for å endre noen småting.) Har jeg sett meg nøtt til å velge "Bruk plain teksteditor". Dette er en grei løsning så lenge jeg selv oppretter dokumentene, men vis noen andre som bruker java/activX-editoren endrer dokumentet blir html-koden jeg får opp omtrent helt uleselig. Noe liknende dette (Mild variant. Når jentene prøver å gjøre dokumentene "fine" er det enda værre.): <DIV><DIV align=center><STRONG>Mat</STRONG></DIV><DIV> </DIV><DIV>Planen om tre retters er sørgelig nedstemt (Carl og jeg har tatt en gråte session og kommet over det), men jeg har funnet ut at kjøkkenet ikke er stort nok til å lage f.eks. Taco til hele klassen. Det er ikke innlagt vann.</DIV><DIV> </DIV><DIV>Det er ikke noe stort problem.</DIV><DIV> </DIV><DIV>Vi trenger bare ta med oss noe som er lett å tilberede. (som vi ikke trenger å steke der)</DIV><DIV> </DIV><DIV>Noen forslag:</DIV><DIV> </DIV><DIV><STRONG>Middag</STRONG></DIV><DIV> </DIV><DIV>Grille pølser, ute, over bål =) </DIV><DIV> </DIV><DIV> Endret 23. januar 2007 av JonT Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 <DIV><DIV align=center><STRONG>Mat</STRONG></DIV><DIV> </DIV><DIV>Planen om tre retters er sørgelig nedstemt (Carl og jeg har tatt en gråte session og kommet over det), men jeg har funnet ut at kjøkkenet ikke er stort nok til å lage f.eks. Taco til hele klassen. Det er ikke innlagt vann.</DIV><DIV> </DIV><DIV>Det er ikke noe stort problem.</DIV><DIV> </DIV><DIV>Vi trenger bare ta med oss noe som er lett å tilberede. (som vi ikke trenger å steke der)</DIV><DIV> </DIV><DIV>Noen forslag:</DIV><DIV> </DIV><DIV><STRONG>Middag</STRONG></DIV><DIV> </DIV><DIV>Grille pølser, ute, over bål =) </DIV><DIV> </DIV><DIV> 7781593[/snapback] Har de lært se at DIV elementet er en god ting? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Jenter og HTML :]~~ Hvor er Stine og Vibeke? Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Jenter og HTML :]~~ Hvor er Stine og Vibeke? 7781623[/snapback] Finnes slikt da? Jeg vet om 1, og hun er ikke spesielt flink, bruker det for myspace og livejournal Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Har de lært se at DIV elementet er en god ting? 7781602[/snapback] Jada De har tett med AJAX, div og css. ..og da mener jeg virkelig mye over 70 kB css (30 kB + 53 kB), 20 kB javascript (16 kB + 5-6 kB i html) og 30-40 kB html. + LITT Java og Frames. Endret 23. januar 2007 av JonT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå