Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Internet Explorer er ei forbanna rotte som trenger spesialbehandling. Du må legge inn helt spesielle CSS-koder til den.

7780160[/snapback]

Nemlig, det er derfor alle webdesignere hater IE, IE7 var en liten forbedring da men det er fremdeles mye kluss :hrm:

Lenke til kommentar
Haha, jeg elsker Fronter!
Nettleseren " OPERA 9.10 for Win" er støttet av Fronter, men noe av funksjonaliteten vil ikke fungere tilfredsstillende på grunn av manglende teknologisk støtte i nettleseren. Dette gjelder særlig ved bruk av editoren.

7780747[/snapback]

LOL :dribble:

Fronter er et idiotisk system, skjønner ikke hvorfor de har brukt så mange teite metoder for å gjøre ting der, hvorfor skal de absolutt bruke Java når man like godt kunne gjort det med scriptspråk, er det noe sikkerhetsgreier eller er det bare idioti?

Lenke til kommentar
LOL  :dribble:

Fronter er et idiotisk system, skjønner ikke hvorfor de har brukt så mange teite metoder for å gjøre ting der, hvorfor skal de absolutt bruke Java når man like godt kunne gjort det med scriptspråk, er det noe sikkerhetsgreier eller er det bare idioti?

7780789[/snapback]

Er nok begge deler.. Kanskje fordi de ikke skjønner hvordan de skal løse det ved hjelp av PHP, eller fordi de skal vise at de har leet skillzZzZzzZZzzZzZzz i Java, noe de egentlig ikke har :p

Lenke til kommentar
Nokon som kan peike meg i riktig retning naar det gjelder kva som fiksast paa?

7780859[/snapback]

Har du vert borti PHP?

PHP

<?php

if (stristr($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'],'MSIE 6')) {

echo "Dette kommer ut om brukeren har IE 6";

}

if (stristr($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'],'MSIE 7')) {

echo "Dette kommer ut om brukeren har IE 7";

;}

?>

Det kan du bruke for å ha f.eks egne stilark for IE6 og IE7

Tungvindt løsning da, men den funker :)

Jesper Karsrud: De har absolutt ikke l33t skillz0r i Java, alle applikasjonene låser seg hele tiden :p

Endret av Equerm
Lenke til kommentar
Nettleseren " OPERA 9.10 for Win" er støttet av Fronter, men noe av funksjonaliteten vil ikke fungere tilfredsstillende på grunn av manglende teknologisk støtte i nettleseren. Dette gjelder særlig ved bruk av editoren.

7780747[/snapback]

Jeg støtter lett Fronter i dette tilfellet.

Evt kunne det stått at istedenfor å bruke resursser på å lage bloatdilldall, kunne de heller utvidet den teknologiske støtten i nettleseren.

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
So det gaar ikkje aa lage ei css fil som fungerer i begge nettlesareane?

7781087[/snapback]

Du kan trikse med !important, men jeg syntes det blir "renere" å inkludere et eget stilark via Conditional Comments. Har ingen god begrunnelse på hvorfor jeg syntes det :)

Lenke til kommentar
So det gaar ikkje aa lage ei css fil som fungerer i begge nettlesareane?

7781087[/snapback]

Du kan trikse med !important, men jeg syntes det blir "renere" å inkludere et eget stilark via Conditional Comments. Har ingen god begrunnelse på hvorfor jeg syntes det :)

7781120[/snapback]

Enig, for IE6 kan man jo bare legge til en underscore (_) foran det man vil skal gjelde i IE6.

e

eks

div {
width: 30px;
_width: 35px; // blir lest i IE6
}

Men henrik sin Conditional Comments metode er bedre ja :)

Henrik: Hvordan får du frem det i FF? Velge at FF skal identifisere seg som IE? Vet dette går an men husker ikke hvordan man gjorde det

Lenke til kommentar
Skrev en sån HCI annalyse av Fronter ifjor. Den fikk slakt :D

7781383[/snapback]

Saltsyre analyse?

Hva er det HCI betyr her?

7780747[/snapback]

It's Learning er minst like ille.

ActiveX-editoren funker selfølgelig bare i IE. Og vis man har planer om å bruke editoren i FF eller Opera må man manuelt gå inn i innstillingene å velge Java-editoren.

Og siden Java-editoren tar fryktelig lang tid å loade. (Og den må selfølgelig lastes hver eneste gang jeg går inn på et notat for å endre noen småting.) Har jeg sett meg nøtt til å velge "Bruk plain teksteditor".

Dette er en grei løsning så lenge jeg selv oppretter dokumentene, men vis noen andre som bruker java/activX-editoren endrer dokumentet blir html-koden jeg får opp omtrent helt uleselig.

Noe liknende dette (Mild variant. Når jentene prøver å gjøre dokumentene "fine" er det enda værre.):

<DIV><DIV align=center><STRONG>Mat</STRONG></DIV><DIV> </DIV><DIV>Planen om tre retters er sørgelig nedstemt (Carl og jeg har tatt en gråte session og kommet over det), men jeg har funnet ut at kjøkkenet ikke er stort nok til å lage f.eks. Taco til hele klassen. Det er ikke innlagt vann.</DIV><DIV> </DIV><DIV>Det er ikke noe stort problem.</DIV><DIV> </DIV><DIV>Vi trenger bare ta med oss noe som er lett å tilberede. (som vi ikke trenger å steke der)</DIV><DIV> </DIV><DIV>Noen forslag:</DIV><DIV> </DIV><DIV><STRONG>Middag</STRONG></DIV><DIV> </DIV><DIV>Grille pølser, ute, over bål =) </DIV><DIV> </DIV><DIV>

Endret av JonT
Lenke til kommentar
<DIV><DIV align=center><STRONG>Mat</STRONG></DIV><DIV> </DIV><DIV>Planen om tre retters er sørgelig nedstemt (Carl og jeg har tatt en gråte session og kommet over det), men jeg har funnet ut at kjøkkenet ikke er stort nok til å lage f.eks. Taco til hele klassen. Det er ikke innlagt vann.</DIV><DIV> </DIV><DIV>Det er ikke noe stort problem.</DIV><DIV> </DIV><DIV>Vi trenger bare ta med oss noe som er lett å tilberede. (som vi ikke trenger å steke der)</DIV><DIV> </DIV><DIV>Noen forslag:</DIV><DIV> </DIV><DIV><STRONG>Middag</STRONG></DIV><DIV> </DIV><DIV>Grille pølser, ute, over bål =) </DIV><DIV> </DIV><DIV>

7781593[/snapback]

Har de lært se at DIV elementet er en god ting? :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...