Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Google har da aldri vært spesielt pen. Så det skader da ikke om den blir litt styggere.

7772570[/snapback]

Jo.

7772572[/snapback]

Jo til at du har skadede øyne og tror den er pen, eller jo til at du ikke er like skadet i øynene men kommer til å bli det vis du for så den siden enda styggere?

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Google har da aldri vært spesielt pen. Så det skader da ikke om den blir litt styggere.

7772570[/snapback]

Jo.

7772572[/snapback]

Jo til at du har skadede øyne og tror den er pen, eller jo til at du ikke er like skadet i øynene men kommer til å bli det vis du for så den siden enda styggere?

7772581[/snapback]

Jo som i at det skader om Google blir enda styggere.

Samme for meg, hadde brukt den, selv med et sort og sexy design.

7772582[/snapback]

Med et sort og sexy design hadde jeg også brukt den.

Nå var det vel snakk om å bare bytte BG-fargen, og det kan vel ikke akkurat defineres som sexy, med mindre man er litt fetisjmann.

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det er mulig med f.eks. javascript å hindre folk i å kopiere tekst med å høyreklikke, eller ctrl/apple - c og v? Vet det helt sikkert ikke kommer til å være noe hinder for de som har litt peiling, men skal være litt hinder for dem som ikke har så god greie på pc/mac. Fant et javascript som hindret IE å høreklikke, men ctrl+c og v fungerte fremdeles. I FF fungerte ikke scriptet i de heletatt.

Endret av Garreth
Lenke til kommentar

Kunden (altså jeg er selv i mot det!) ønsker at det skal kunne leses, men ikke være lett å sende videre, eller lagre til maskinen. IT-ansvarlig for bedriften mente det var en god idé å bruke noe som hindret folk i kopiere det :roll: . Dette er også inne på intranettet, der man må ha brukernavn og passord for å komme inn.

Endret av Garreth
Lenke til kommentar
Er det noen som vet om det er mulig med f.eks. javascript å hindre folk i å kopiere tekst med å høyreklikke, eller ctrl/apple - c og v? Vet det helt sikkert ikke kommer til å være noe hinder for de som har litt peiling, men skal være litt hinder for dem som ikke har så god greie på pc/mac. Fant et javascript som hindret IE å høreklikke, men ctrl+c og v fungerte fremdeles. I FF fungerte ikke scriptet i de heletatt.

7773218[/snapback]

sorry, cant do. Gjør om teksten til bilde/flash, hvis du absolutt må hindre kopiering. (Avskrift vil fortsatt kunne forekomme selvfølgelig, men det blir straks mer jobb.)

Men i hvilken sammenheng er det man ønsker å publisere noe på nett som samtidig ikke skal være tilgjenlig?

Lenke til kommentar
Hvorfor vil du publisere informasjon som ingen skal få bruke?

7773240[/snapback]

Hvorfor vil du syte å klage over dette?

Han har vel muligens en grunn...

Han er selv klar over at de som har peiling får tak i det uansett, hele det innlegget ditt var egentlig veldig unødvendig :ermm:

og til Garreth: qualbeen har en godt poeng, den enkelste og kanskje sikreste metoden er vel muligens bilde eller flash, jeg tror jeg selv ville brukt et bilde, du kan jo også bruke et PHP scriprt for å generere bildet om du vil kunne redigere teksten, da blir det såpass mye styr for de som vil ha teksten, selvsagt kan de printe det ut og scanne det inn igjen for så å bruke et program for å lese av, men det tviler jeg på at noen gidder.

Endret av Equerm
Lenke til kommentar

Equerm: Blåmandag eller?

Det innlegget skrev jeg rett og slett fordi jeg lurte - og det er lov å lure, og jeg fikk ett saklig svar, jeg skjønner motivene, spesielt siden det er intranett. Og selv om det er pålogging, så er det jo brukerne som er den største trusselen, da man fort kan sende noe på en e-post eller noe.

Bruk av automatisk genererte bildefiler hørtes ut som en kjempeidé spør du meg. Gjerne PNG pga leselighet :)

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...