Lovskogen Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 mac1-folka går meg litt på nervene. Har alltid den der "dette har jeg fullgod peiling på, ikke hør på noen andre". 7769919[/snapback] Noen gang hørt om å kaste stein i glasshus? Nå refererer jeg ikke til deg personlig, men til de som holder wds i gang. Det er mange utenfor som sier ganske like ting om dere 7769971[/snapback] Pss, siden når trengte elitistene å bry seg om andre? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) Pss, siden når trengte elitistene å bry seg om andre? Sant det. Først nå forstår jeg din utbredte bruk av careface, forresten. Endret 21. januar 2007 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Hva med min bruk av :nup og tease, forstått den? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) Det er bare fordi du er en forferdelig person. Endret 21. januar 2007 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Noen som vet om en enkel, gratis og lett FTP-klient for Windows? 7760686[/snapback] Uh, Windows Explorer fungerer faktisk helt fint for å overføre filer frem og tilbake. 7767614[/snapback] Har brukt Utforsker en del og jeg kan konkludere med at det absolutt ikke funker bra. Klikker ofte og chmod-greie blir bare helt fucka. Er faktisk derfor jeg var på jakt etter en ny klient. Bør jeg bruke UTF-8 eller ISO-8859 på nettsider nå? Mente å ha lest et sted at UTF-8 skal/bør brukes på flerspråklige nettsider. 7768764[/snapback] Det er egenltlig det samme. Men ISO-8859 støtter ikke asiatiske tegn, men det er vel egentlig ikke noe problem. Vis du går for UTF-8 vær ops på at de fleste webtjenerne er satt opp sånn at de sender ISO-8859 i http-headeren som standard, sånn at du bør bruke PHP (eller noe liknende) å endre til UTF-8. ... Charset satt over HTTP > META. ... 7769388[/snapback] Begge deler HTTP fordi nettleserene (ikke IE) følger http, og ikke meta. Meta i tilfelle noen lagrer dokumentet eksternt. ..Denne ene personen mente jeg skal ha dynamisk bredde på hovedfeltet mitt (se http://new.tibia.no), så den ser bedre ut i større oppløsninger.... 7769884[/snapback] Som Orsus var inne på gjør det siden vanskeligere å lese og ødlegger balansen og typografien på siden. Så jeg ville gått for fast. Evt. kan du gå for denne javascript teknikken; Switchy McLayout på A List Apart. Men vis du går for helfast kan det være lurt å definere bredden i forhold til skriftstørrelsen. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Det første bildet hadde en ganske god estetikk, men det siste hadde litt for høy burkabais-faktor syns jeg. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Som Orsus var inne på gjør det siden vanskeligere å lese og ødlegger balansen og typografien på siden.Øyh! Det første bildet hadde en ganske god estetikk, men det siste hadde litt for høy burkabais-faktor syns jeg.Du er nok inne på noe der. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Hei Kommer til tilby siste offisielle versjon (0.95.1 er ganske straks på plass) ferdig installert for alle kunder. Om du vil kjøre med en versjon av Django fra svn må du gjerne det, men da må du sette dette opp selv. Det bil normalt være tilstrekkelig å sette path til egen versjon av Django i .bash_profile. Joda 7768352[/snapback] Yes, da er jo alt som det skal være! Har han sagt noe om lanserings tid denne gangen? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Som Orsus var inne på gjør det siden vanskeligere å lese og ødlegger balansen og typografien på siden.Øyh! 7770599[/snapback] Jeg tenkte det da! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Bør jeg bruke UTF-8 eller ISO-8859 på nettsider nå? Mente å ha lest et sted at UTF-8 skal/bør brukes på flerspråklige nettsider. 7768764[/snapback] Det er egenltlig det samme. Men ISO-8859 støtter ikke asiatiske tegn, men det er vel egentlig ikke noe problem. Vis du går for UTF-8 vær ops på at de fleste webtjenerne er satt opp sånn at de sender ISO-8859 i http-headeren som standard, sånn at du bør bruke PHP (eller noe liknende) å endre til UTF-8. 7770576[/snapback] Bruke noe lignende header('Content-Type: application/xhtml+xml; charset=UTF-8'); da? Med denne koden sender jeg vel korrekt XHTML headere i tillegg? ..Denne ene personen mente jeg skal ha dynamisk bredde på hovedfeltet mitt (se http://new.tibia.no), så den ser bedre ut i større oppløsninger.... 7769884[/snapback] Som Orsus var inne på gjør det siden vanskeligere å lese og ødlegger balansen og typografien på siden. Så jeg ville gått for fast. Evt. kan du gå for denne javascript teknikken; Switchy McLayout på A List Apart. Men vis du går for helfast kan det være lurt å definere bredden i forhold til skriftstørrelsen. 7770576[/snapback] Den artikkelen så interessent(hm?) ut, men jeg tror jeg går for fast. Hadde blitt for mye jobb hvis jeg skulle gjøre dette på siden min, og jeg tviler på at det ville vært til så veldig stor nytte. Hva mener du med definere bredde i forhold til skriftstørrelsen? Inn med em og/eller % i stedet for px? Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Bruke noe lignende header('Content-Type: application/xhtml+xml; charset=UTF-8'); da? Med denne koden sender jeg vel korrekt XHTML headere i tillegg? 7770694[/snapback] Har du skjekket siden din i IE? Hva mener du med definere bredde i forhold til skriftstørrelsen? Inn med em og/eller % i stedet for px? 7770694[/snapback] Tenkte på em ja. Har dog ikke prøvd det selv, så skal ikke si sikkert at det funker optimalt. Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 sånn du har den nå vil du få tibud om å laste ned siden i IE den vil ikke vises i nettleseren Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Hei Kommer til tilby siste offisielle versjon (0.95.1 er ganske straks på plass) ferdig installert for alle kunder. Om du vil kjøre med en versjon av Django fra svn må du gjerne det, men da må du sette dette opp selv. Det bil normalt være tilstrekkelig å sette path til egen versjon av Django i .bash_profile. Joda 7768352[/snapback] Yes, da er jo alt som det skal være! Har han sagt noe om lanserings tid denne gangen? 7770619[/snapback] Setter opp eit prosjekt på henriklied.no@subsys as we speak. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Setter opp eit prosjekt på henriklied.no@subsys as we speak. 7770997[/snapback] Og hva skjer med Four Margins? Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 Noen som vet om en enkel, gratis og lett FTP-klient for Windows? 7760686[/snapback] Uh, Windows Explorer fungerer faktisk helt fint for å overføre filer frem og tilbake. 7767614[/snapback] Har brukt Utforsker en del og jeg kan konkludere med at det absolutt ikke funker bra. Klikker ofte og chmod-greie blir bare helt fucka. Er faktisk derfor jeg var på jakt etter en ny klient. 7770576[/snapback] Mkay. Har ikke brukt den med CHMOD. Ellers opplever jeg ikke ustabilitet, men jeg tviler ikke på at det forekommer Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Hva mener du med definere bredde i forhold til skriftstørrelsen? Inn med em og/eller % i stedet for px? 7770694[/snapback] Tenkte på em ja. Har dog ikke prøvd det selv, så skal ikke si sikkert at det funker optimalt. 7770758[/snapback] Å oppgi breidda på sida i em kan eg aldri tenke meg vil fungere veldig bra. Om eg finn ut at eg vil justere tekststørrelsen i min nettlesar opp litt, så endrar heile sida seg i alle retningar. Med utgangspunkt i vanlige standardinnstillingar vil 1em = 16px. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Setter opp eit prosjekt på henriklied.no@subsys as we speak. 7770997[/snapback] Og hva skjer med Four Margins? 7771047[/snapback] Det blir vel ein slags blogg. henriklied.no skal eigentleg berre brukast som ein OpenID-peikar. Har du lyst til å begynne å bruke HTML5 no? http://code.google.com/p/repetitionmodel/ Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Har du lyst til å begynne å bruke HTML5 no? http://code.google.com/p/repetitionmodel/ 7771372[/snapback] Fikk nesten lyst til å begynne med det etter å ha sett denne testsiden. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Bruke noe lignende header('Content-Type: application/xhtml+xml; charset=UTF-8'); da? Med denne koden sender jeg vel korrekt XHTML headere i tillegg? 7770694[/snapback] Har du skjekket siden din i IE? 7770758[/snapback] Ja, jeg har sjekket den i IE. Er det noe galt med den? Jeg har ikke den kodesnutten jeg postet over, hvis du trodde det. sånn du har den nå vil du få tibud om å laste ned siden i IE den vil ikke vises i nettleseren 7770969[/snapback] Har du prøvd? Hvis dette skjer, skjønner jeg ikke hvorfor. Jeg har aldri hørt om dette "problemet" før, og har aldri sett noe sted hvor det står at man må ha mer enn XHTML i Doctype.. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 First have a great use experience, then have a great user experience Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå