Marvil Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Hehe, ble litt skeptisk på hva du bedrev tiden i fylla med.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) Noen som vet om en enkel, gratis og lett FTP-klient for Windows? 7760686[/snapback] Uh, Windows Explorer fungerer faktisk helt fint for å overføre filer frem og tilbake. CSS resizer, var vel dette enden spurte etter noen tyve sider tilbake? Gruperer også tilhørende atributer og atribiner 7760767[/snapback] Synes ikke det gjorde noen underverker jeg. Men så brukte jeg et par timer selv etter at jeg spurte, så jeg kan kanskje ta det som et tegn på at jeg ikke er helt lost allikevel *få post nr 40.000* yay 7763683[/snapback] Smekke på 10% for spam? 1. Om eg tar bachelorgrad: Ferdig samtidig som masterstudentar, har meir pengar i utgangspunktet og/eller har hatt ein fin og romslig økonomi som student kontra dei andre. Har og fullført førstegangstjeneste samt fullført utanlandstjeneste (begge deler er verdsatt hos svært mange arbeidsgivarar) i tillegg til utdanninga mi på CVen. I tillegg har eg jo selfølgelig praktisk erfaring frå mitt emne før eg søker jobb, som og er eit pluss. 2. Bachelorgrad: Ferdig samtidig som masterstudentar, har same levevilkår som dei, og stiller godt nok økonomisk til å kunne jobbe i mange år før dei har tjent inn att det eg tjente i Afghanistan med deira masterlønn kontra mi bachelorlønn. Tenk alt eg kan gjere på den tida 2. Mastergrad: Fullfører to år seinare enn dei andre, men har dei same studia og meir pengar medan eg studerer. Har då og militærkarriæra etc. på CVen, som fortsatt er positivt. 7764459[/snapback] Det er stadig flere jobber du bare kan drite en lang marsj i uten master. Vi så på mulighetene for å flytte til Tr.heim, men der får jeg ikke jobb uten master rett og slett pga NTNU. Det er også svært mange jobber du ikke får hvis du har master - rett og slett fordi du er overkvalifisert. Samtidig tror jeg du overvurderer effekten IntOps har på CV-en innen IT. Førsteganstjeneste med over norm på alle felter i tjenestebevis, samt masse skryt og bevis på masse ansvar er ikke verdt en dritt. IntOps kan kanskje få en avbeidsgiver til å se fem sekunder på tjenestebeviset, men det er ikke relevant for mye, så ikke forvent all verden. Tjensten er nok verdt adskillig mer for deg personlig enn yrkesmessig hvis du skal jobbe innen IT. ...og er siving teknisk kybernetikk noe å satse på? 7764495[/snapback] De sier at det kan være veldig smart å satse på. Evt. drite i mastergrad i det heile tatt? Det er ikkje akkurat som om du må ha mastergrad for å få ein grei jobb etter endt utdanning 7764498[/snapback] You go girl! Man trenger folk uten master også, og man kan fint tjene bra med penger. Jeg er 25, har en 3-roms midt i Oslo og kjører bil til en snau halv mill og er eeegentlig ikke ferdig med Bacheloren min en gang (selv om jeg søkte som Bachelor). Jorgis kommer sannsynligvis til å trenge en master dersom han skal bli senior utvikler eller arkitekt. Det er en masse andre områder man kan jobbe som uten master. Jeg kan f.eks. ikke se for meg et stort behov for master som webutvikler, med mindre man jobber med forretningslogikk i større systemer. Dette racet med å bli først mulig ferdig og å bruke minst mulig tid er egentlig rart. Jeg så på NITH da jeg gikk der at jeg var en av få på min alder. De aller fleste var ett til fire år eldre enn meg, og hadde en del erfaring fra annet enn skolebenk og førstegangs. De hadde veldig godt av den erfaringen og modningen som jeg savnet. Kanskje derfor jeg ikke er ferdig enda? Gjør det du har lyst til og ha det gøy. Det er ikke om å gkøre å bli først ferdig - det er om å gjøre å være 70 år og kunen se tilbake på livet å være fornøyd med det man har gjort. Jorgis; hvis det er så forbanna viktig å tjene store penger, så pell deg på fagskole. Med normalt studielån vil de fleste som tar master ikke kalre å ta igjen en med fagbrev og en god jobb før de er 50+. Dårlig forsøk, ja. På grunn av at det går få busser om natta, og at køen av folk som ville være med i toern var uendelig, kom jeg ikke hjem før nå. Lei. 7766563[/snapback] Eh, hvafan?7766593[/snapback] Reagerte rimelig på den jeg også! Kan noen komme og få blokka mi til å stå i ro? Kommer rett fra Københavnbåten med full storm i natt, og klarer ikke å bli kvitt sjøfølelsen her... edit; still master of quotes Endret 21. januar 2007 av enden Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Er det kun eg som ikkje kjem meg inn på GMail? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Er det kun eg som ikkje kjem meg inn på GMail? 7767619[/snapback] ja Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 No fungerer det igjen her også Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Noen her som vet om et godt host? Helst ett med litt lagringsplass og båndbredde, og gjerne ikke 1000 i ping Uansett, noen som har noen gode forslag? 7765028[/snapback] Count me in. STW har hatt sloppy drifting av f.eks. http://forum.vikingboard.com alt for lenge nå.. 7765052[/snapback] Så bra ut det Noen fler som vet om noe brukbart? Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) Hvor kan jeg finne et script for å legge inn en scrollbar på siden min. Legger ved en link til siden så dere kan se: Link Siden er ikke ferdig men jeg trenger et script så jeg kan legge inn en scrollbar i vinduet til høyre for siste nytt vinduet, slik at jeg kan legge inn mer info uten å utvide siden nedover... Endret 21. januar 2007 av _Zero Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Samtidig tror jeg du overvurderer effekten IntOps har på CV-en innen IT. Førsteganstjeneste med over norm på alle felter i tjenestebevis, samt masse skryt og bevis på masse ansvar er ikke verdt en dritt. IntOps kan kanskje få en avbeidsgiver til å se fem sekunder på tjenestebeviset, men det er ikke relevant for mye, så ikke forvent all verden. Tjensten er nok verdt adskillig mer for deg personlig enn yrkesmessig hvis du skal jobbe innen IT. Sjølvsagt er det meir for meg personlig enn for yrkesframtida mi, men det er fortsatt eit faktum at det er positivt å ha på CVen kontra det å ikkje ha det der Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 Samtidig tror jeg du overvurderer effekten IntOps har på CV-en innen IT. Førsteganstjeneste med over norm på alle felter i tjenestebevis, samt masse skryt og bevis på masse ansvar er ikke verdt en dritt. IntOps kan kanskje få en avbeidsgiver til å se fem sekunder på tjenestebeviset, men det er ikke relevant for mye, så ikke forvent all verden. Tjensten er nok verdt adskillig mer for deg personlig enn yrkesmessig hvis du skal jobbe innen IT. Sjølvsagt er det meir for meg personlig enn for yrkesframtida mi, men det er fortsatt eit faktum at det er positivt å ha på CVen kontra det å ikkje ha det der 7767968[/snapback] Ikke i følge mine arbeidsgivere, som ikke har sett på tjenestebeviset en gang. Spesielt i dag, hvos ikke alle kalles inn en gang teller det over hodet ikke så lenge man har en relevant utdannelse. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 *få post nr 40.000* yay 7763683[/snapback] Smekke på 10% for spam?7767614[/snapback] Try me, wethead. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Æsj, subsys kjører Django 0.95. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Æsj, subsys kjører Django 0.95. 7768161[/snapback] Men det må vel være mulig å installere utviklingsversjonen? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) Æsj, subsys kjører Django 0.95. 7768161[/snapback] Kva vil det innebere for webkafeen sin del kontra Django (nyare enn 0.95)? edit: kolon-pe-smilien er alt for ulik her i forhold til MSN. Endret 21. januar 2007 av Arve Systad Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) Æsj, subsys kjører Django 0.95. 7768161[/snapback] Men det må vel være mulig å installere utviklingsversjonen? 7768165[/snapback] Django er installert på eit nivå under det vi har tilgang til, så vi må nok holde oss til det inntil vidare. Eg skal prøve å få han til å legge inn trunk. :-) Ærve: newforms, blant anna. Endret 21. januar 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Hmm, det var ikke helt ventet. Så man kan ikke hente nyeste svn? bummer. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Hei Kommer til tilby siste offisielle versjon (0.95.1 er ganske straks på plass) ferdig installert for alle kunder. Om du vil kjøre med en versjon av Django fra svn må du gjerne det, men da må du sette dette opp selv. Det bil normalt være tilstrekkelig å sette path til egen versjon av Django i .bash_profile. Joda Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Hei Kommer til tilby siste offisielle versjon (0.95.1 er ganske straks på plass) ferdig installert for alle kunder. Om du vil kjøre med en versjon av Django fra svn må du gjerne det, men da må du sette dette opp selv. Det bil normalt være tilstrekkelig å sette path til egen versjon av Django i .bash_profile. Joda 7768352[/snapback] Good, ser ut som det er håp for oss likevel Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Hei Kommer til tilby siste offisielle versjon (0.95.1 er ganske straks på plass) ferdig installert for alle kunder. Om du vil kjøre med en versjon av Django fra svn må du gjerne det, men da må du sette dette opp selv. Det bil normalt være tilstrekkelig å sette path til egen versjon av Django i .bash_profile. Joda 7768352[/snapback] Sweet! Tenk at jeg gikk glipp av XHTML diskusjonen Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Bør jeg bruke UTF-8 eller ISO-8859 på nettsider nå? Mente å ha lest et sted at UTF-8 skal/bør brukes på flerspråklige nettsider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå