Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan ikke forvente at jeg er 100% stødig etter bare noen uker med nettdating da, marvil.

7764207[/snapback]

Sant nok, beklager. :)

Dessuten, tenk om eg faktisk har lyst å gjere det, rett og slett for erfaringa og alt det der?

7764282[/snapback]

Blabla, det der er hjernevasking. :)

Mistenkelig at det kun er de som har vært gjennom en prosess (som vi har diskutert tidligere er fylt med feilinformasjon og misvisning av tall) som syns dette. :)

Foretrekker å ikke bruke to år på militæret, slippe førstegangstjeneste, komme fort ut i arbeidslivet (og tjene enda større slump med penger), og ta min master på en skole som ikke dumper studenter utenfor oslo. :)
Idet du er midt i studiane dine, kan eg ta til på mitt første år, ha det ganske så romslig økonomisk til eg er ferdig (evt. ha masse kult stæsj :p), og vere ferdig utdanna samtidig som deg. Og ikkje tru at du pga masterstudie kontra bachelor plutselig får ein ultralønna jobb til å begynne med ;)

7764353[/snapback]

1. Selv uten å ha tjent penger på IntOps er det fullt mulig å ha romslig økonomi som student. De fleste studier gjør det mulig å ha jobb ved siden av.. :)

2. Ultrajobb til å begynne med å får man nok ikke uansett, i dagens jobbmarked må man stort sett begynne nederst på landsbygda og jobbe noen år før man er aktuell for de bedre jobbene. Tingen er bare at om jorgis stiller med master innen det jobben går ut på, og du kommer vasende med 2 år i Afrika med en AG3 og en tanks, så tror jeg selv du skjønner hvem arbeidsgiver velger. Jeg hadde uten tvil heller brukt 2 år på master enn 2 år i militæret. Greit, man lærer sikkert mye kjekt i militæret (re opp senga, stå opp kl 5, vaske dassen 4 ganger daglig, osv), men folk overlever uten også, og da er en master med aktuell til bruk senere i livet.

Evt. drite i mastergrad i det heile tatt? Det er ikkje akkurat som om du ha mastergrad for å få ein grei jobb etter endt utdanning :)

7764498[/snapback]

Nei, man må ikke, tingen er bare at flere og flere velger å gå for masterutdanning, og da stiller automatisk de med bachelor svakere i arbeidsmarkedet, og blir nedprioritert av arbeidsgivere.

Og kvifor skal alle kritisere mit ønske om utanlandsteneste så vanvittig?

7764621[/snapback]

Fordi militæret suger. :) Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Du er berre ein kverulant uten like, Marvil, og du veit det godt :p

Mistenkelig at det kun er de som har vært gjennom en prosess (som vi har diskutert tidligere er fylt med feilinformasjon og misvisning av tall) som syns dette.

Veit om fleire som synest IntOps virkar spennande som ikkje har hatt førstegongsteneste.

1. Selv uten å ha tjent penger på IntOps er det fullt mulig å ha romslig økonomi som student. Jeg har ingen jobb ved siden av studiene, og jeg har greit med penger, selv med egen bil og alkohol innimellom.

Joda, men då kan eg ha romslig økonomi i tillegg til å ha ein feit konto når eg er ferdig :)

Nei, man må ikke, tingen er bare at flere og flere velger å gå for masterutdanning, og da stiller automatisk de med bachelor svakere i arbeidsmarkedet, og blir nedprioritert av arbeidsgivere.

Joda, joda. Men whatever, du skal nok sjå at eg får meg ein grei jobb til slutt likevel :ph34r:

Edit:

Master kan eg ta etterpå uansett, tid har eg nok av :)

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
Og kvifor skal alle kritisere mit ønske om utanlandsteneste så vanvittig? Eg ser ikkje på det som bortkasta tid slik som mange her tydeligvis gjer. Sjølv hadde eg ei veldig nektande innstilling om førstegangstjeneste i utgangspunktet. Per no har det heile snudd ganske bra, eg har det bra her, og vi gjer sinnsjukt mykje moro (som eg aldri kunne fått gjort ellers). Kanskje det å ha blitt påvirka av ting og det å ha budd her eit halvår har påvirka meg, men eg ser faktisk fram til å kunne reise på utanlandstjeneste sjølv om eg veit med sikkerhet at der òg er mykje drittarbeid og mykje dødtid. Det blir i ettertid uansett ei fin erfaring, gode historiar og ein ting eg vil hugse.

Eg skal vedde stort på at fleire hadde skifta meining om ein del i militæret om dei først havna i "sin" avdeling. At ting er dårlig organisert og verkar veldig "jalla" frå utsida får berre vere (mykje er det :p) - eg har det bra her og har lyst på IntOps uansett kva alle måtte meine om det.

7764621[/snapback]

Godt å se at hjernevaskingen de bedriver fortsatt fungerer ;)
Lenke til kommentar
Veit om fleire som synest IntOps virkar spennande som ikkje har hatt førstegongsteneste.
Ja, og jeg vet om flere som tror det er dommedag både på fredag og forrige onsdag.

Joda, men då kan eg ha romslig økonomi i tillegg til å ha ein feit konto når eg er ferdig :)
Det kan du nok, men husk å trekk fra kostnaden med alle 'eskortepikene' i Afrika. Ikke er alle like billige som de ser ut. :)

Sheesh, verden skulle gått under for lengst, men jeg er enig med Marvil.

7765293[/snapback]

:mrgreen:
Lenke til kommentar
https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...33;entry7765114

Stemmer dette? Er det ikke nok med XHTML i Doctype?

Og hva har det egentlig å si, om den sendes som text/html eller application/xhtml+xml?

7765196[/snapback]

Vis siden sendes som text/html blir XHTML tålket som html og ikke som xml som xhtml egentlig skal gjøre. Dermed kan man ikke ta i bruk de mulighetene xhtml gir som f.eks. å skrive MathML og SVG rett i xhtml-dokumentet.

Siden xhtml er xml skal alle xhtml-dokumenter etter standarden ha xml deklarasjon. Problemet med dette er at IE6 (og muligens IE7) rendrer sider med xml-deklarasjon i Quirk-mode (En måte nettlesere rendrer sider som de tror ikke følger html-standarden på sånn at de ser ut sånn som de er ment å se ut).

Lenke til kommentar
https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...33;entry7765114

Stemmer dette? Er det ikke nok med XHTML i Doctype?

Og hva har det egentlig å si, om den sendes som text/html eller application/xhtml+xml?

7765196[/snapback]

Vis siden sendes som text/html blir XHTML tålket som html og ikke som xml som xhtml egentlig skal gjøre. Dermed kan man ikke ta i bruk de mulighetene xhtml gir som f.eks. å skrive MathML og SVG rett i xhtml-dokumentet.

Siden xhtml er xml skal alle xhtml-dokumenter etter standarden ha xml deklarasjon. Problemet med dette er at IE6 (og muligens IE7) rendrer sider med xml-deklarasjon i Quirk-mode (En måte nettlesere rendrer sider som de tror ikke følger html-standarden på sånn at de ser ut sånn som de er ment å se ut).

7765664[/snapback]

Så jeg bør ha med deklarasjonen, selv om jeg ikke tar i bruk noen spesielle muligheter som de du nevnte? Og kommer siden til å se veldig annerledes ut i IE da?

Legger til et nytt spørsmål mens jeg har "siste ordet":

Bør jeg ta hensyn til folk som kjører en skjermoppløsning på 800x600, eller er det en utdøende rase?

Endret av Runar
Lenke til kommentar

det jeg postet i den andre posten vil ikke ha noe virkning vist ikke nettleseren støtter det aka Internett Exploderer.

så nei det vil det bli det samme i IE og mest sansynlig i opera og.

vist du har siste opera og holder musen over en av fanene så står det MIME-type: xxxx den sleste sider vil ha text/html men sider som er skrevet i xhtml burde det ha stått xhtml-xml.

Lenke til kommentar
Godt å se at hjernevaskingen de bedriver fortsatt fungerer  ;)

7765319[/snapback]

Hjernevasking eller ikkje, eg likar meg i hæren :p

Det kan du nok, men husk å trekk fra kostnaden med alle 'eskortepikene' i Afrika. Ikke er alle like billige som de ser ut. :)

Når eg skrur på sjarmen så er dei gratis, skal du sjå :tease:

Lenke til kommentar
Bør jeg ta hensyn til folk som kjører en skjermoppløsning på 800x600, eller er det en utdøende rase?

7766208[/snapback]

Det kommer helt an på hvem du mener kommer til å besøke siden.. :)

Er det barneskoler i Afrika du får besøk fra, ville jeg tatt hensyn til 800*600, er det utvalgte folk her på forumet tipper jeg du kan overse det. :)

Når eg skrur på sjarmen så er dei gratis, skal du sjå  :tease:

7766306[/snapback]

"Ok". :p Endret av Marvil
Lenke til kommentar

7766208[/snapback]

Du bør ta hensyn til folk med 1024x768 som ikke har vinduet maksimert. Altså burde en bredde 960 passe ganske fint.

Uansett bør du forsikre deg om at Small screen rendering og Tilpass vindusbredden i Opera funker.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Ok leser resten imorra, men jorigs: du kommer til å bruke penger på øl snart. tease.
Hm? Om det var et forsøk på fyllepost, bør du slå av autokorrektur.

Dårlig forsøk, ja. På grunn av at det går få busser om natta, og at køen av folk som ville være med i toern var uendelig, kom jeg ikke hjem før nå. Lei. :(

Lenke til kommentar
Ok leser resten imorra, men jorigs: du kommer til å bruke penger på øl snart. tease.
Hm? Om det var et forsøk på fyllepost, bør du slå av autokorrektur.
Dårlig forsøk, ja. På grunn av at det går få busser om natta, og at køen av folk som ville være med i toern var uendelig, kom jeg ikke hjem før nå. Lei. :(

7766563[/snapback]

Eh, hvafan?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...