Haraldson Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 He du internett yve radiolink nede pao slagmarka, Arve? Arve skal løpe rundt med satelitt-uplink på ryggen, men han gidder ikke å bruke den til dens egentlige formål, som å forespørre luft-angrep, han bruker heller saken til å koble til diskusjon.no og spamme webkafeen. Sadness. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Dedication, man! Webkafeen > krig Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 He du internett yve radiolink nede pao slagmarka, Arve?7764053[/snapback] Kefy treng du kronar, naor du e dau?7764073[/snapback] Har Internetkjæresten din flytta, eller har du funnet en ny..? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Kan ikke forvente at jeg er 100% stødig etter bare noen uker med nettdating da, Marvil. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Alle med respekt for seg sjølv gjer det dei kan for å delta i ekte stridsområder sjølv! Mwahaha. 7763946[/snapback] Eller lar andre gjør drittjobben mens man selv sitter og gjør andre ting. Tja, sjølv synest eg det virkar som ei fin erfaring. Dessuten så ser det greit ut på CVen med et halvår i utenlandstjeneste, samt at det er ok lønn der 7764060[/snapback] Noen av oss skipper verneplikten, og heller tar seg en master eller to. Hjelper ikke med militær CV-fyll om du ikke har utdanning som matcher. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Tjasj, kva med å bruke to år på militæret, få fullført førstegangstjeneste, tjene ein finfin slump med pengar, massevis av erfaring - og deretter ta en bachelorgrad på NITH? Å ha fullført militærteneste, samt utanlandstjeneste er vel strengt tatt ikkje negativt på CVen uansett kva eg skal søke på slags jobb seinare. Mastergrad har eg ikkje tenkt på i det heile tatt uansett. Berre vent, eg har plenty av tid Edit: Dessuten, tenk om eg faktisk har lyst å gjere det, rett og slett for erfaringa og alt det der? Endret 20. januar 2007 av Arve Systad Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Hvorfor er du så sikker på at du ikke blir innkalt, Jørgen? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Dessuten; Hvorfor er du så sikker på at du ikke blir innkalt, Jørgen? 7764303[/snapback] Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Tjasj, kva med å bruke to år på militæret, få fullført førstegangstjeneste, tjene ein finfin slump med pengar, massevis av erfaring - og deretter ta en bachelorgrad på NITH? Å ha fullført militærteneste, samt utanlandstjeneste er vel strengt tatt ikkje negativt på CVen uansett kva eg skal søke på slags jobb seinare. Mastergrad har eg ikkje tenkt på i det heile tatt uansett. Berre vent, eg har plenty av tid Edit: Dessuten, tenk om eg faktisk har lyst å gjere det, rett og slett for erfaringa og alt det der? 7764282[/snapback] Foretrekker å ikke bruke to år på militæret, slippe førstegangstjeneste, komme fort ut i arbeidslivet (og tjene enda større slump med penger), og ta min master på en skole som ikke dumper studenter utenfor oslo. Hvorfor er du så sikker på at du ikke blir innkalt, Jørgen? 7764303[/snapback] Blind som en muldvarp. Dessuten; Hvorfor er du så sikker på at du ikke blir innkalt, Jørgen? 7764303[/snapback] 7764315[/snapback] Se over. Klarte ikke å lese den kjempestore bokstaven øverst på tavlen. Fikk en treer på syn på sesjon, og ble erklært feltudyktig. Kan dog bli innkalt om Norge går inn i full krig med sverige innen jeg fyller 44 elns. Sannsynlig? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Dessuten, tenk om eg faktisk har lyst å gjere det, rett og slett for erfaringa og alt det der?7764282[/snapback] Tenk om vi ikke bryr oss! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Foretrekker å ikke bruke to år på militæret, slippe førstegangstjeneste, komme fort ut i arbeidslivet (og tjene enda større slump med penger), og ta min master på en skole som ikke dumper studenter utenfor oslo. Idet du er midt i studiane dine, kan eg ta til på mitt første år, ha det ganske så romslig økonomisk til eg er ferdig (evt. ha masse kult stæsj ), og vere ferdig utdanna samtidig som deg. Og ikkje tru at du pga masterstudie kontra bachelor plutselig får ein ultralønna jobb til å begynne med Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Arve: Sjekk lønnsstatistikkene til for eksempel Tekna. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Arve: Sjekk lønnsstatistikken til for eksempel Tekna. 7764359[/snapback] Linkr. EDIT: Hvem er med I statistikken er kun medlemmer av Tekna med utdanning tilsvarende minst sivilingeniør/master nivå med. Sivilingeniørene/master i teknologi utgjør 79 prosent av medlemmene i statistikken, cand. real/cand. Scient/master i realfag 13 prosent og cand. agric/jordskiftekandidater 3 prosent (hhv 9 og 14 prosent i statlig og kommunal sektor). De resterende utgjøres av andre utenlandske og norske utdannelser. Endret 20. januar 2007 av jorgis Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 ...Og ikkje tru at du pga masterstudie kontra bachelor plutselig får ein ultralønna jobb til å begynne med 7764353[/snapback] Skjekk lønnsstatestikken du. Vanligvis får man omtrent 60k mer i lønn for de første jobbene med master/sivil enn bachelor. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Arve: Sjekk lønnsstatistikken til for eksempel Tekna. 7764359[/snapback] Linkr. 7764379[/snapback] http://www.tekna.no/lonn/ inneholder en liten pekepinn. Sivilingeniørene/master i teknologi utgjør 79 prosent av medlemmene i statistikken. Tviler sterkt på at tilsvarende de med tilsvarende bachelorgrad kommer opp på samme nivå. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Arve: Sjekk lønnsstatistikken til for eksempel Tekna. 7764359[/snapback] Linkr. 7764379[/snapback] http://www.tekna.no/lonn/ inneholder en liten pekepinn. Sivilingeniørene/master i teknologi utgjør 79 prosent av medlemmene i statistikken. Tviler sterkt på at tilsvarende de med tilsvarende bachelorgrad kommer opp på samme nivå. 7764393[/snapback] Så du ikke at jeg satte inn linker? Har seff lest statistikken, noe larve åpenbart har gått glipp av. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 jorgis: Lenkene i quotes er usynlige Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 jorgis: Lenkene i quotes er usynlige 7764406[/snapback] Fant det ut rett etterpå, og da var det for seint for edits. :/ Men anyhoo: Er det ikke også mulig å få jobb etter fullført bachelor, samtidig som en jobber med master? Eller er det en fordel å ta masteren som ett femårig strekk? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Kommer jo helt an på hvor mye arbeid det er med masteren, og hvor mye tid jobben tar. Og hvor mye energi du har. Og om du gidder. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 ...Og ikkje tru at du pga masterstudie kontra bachelor plutselig får ein ultralønna jobb til å begynne med 7764353[/snapback] Skjekk lønnsstatestikken du. Vanligvis får man omtrent 60k mer i lønn for de første jobbene med master/sivil enn bachelor. 7764384[/snapback] Kanskje, men om eg då absolutt vil så kan eg jo då ta ei mastergrad sjølv om det kanskje ikkje er planlagt frå starten av, og likevel ikkje ha tapt mykje på mine to år i militæret. Tenk på at eg kan ha fleire valg etter endt tjeneste: 1. Om eg tar bachelorgrad: Ferdig samtidig som masterstudentar, har meir pengar i utgangspunktet og/eller har hatt ein fin og romslig økonomi som student kontra dei andre. Har og fullført førstegangstjeneste samt fullført utanlandstjeneste (begge deler er verdsatt hos svært mange arbeidsgivarar) i tillegg til utdanninga mi på CVen. I tillegg har eg jo selfølgelig praktisk erfaring frå mitt emne før eg søker jobb, som og er eit pluss. 2. Bachelorgrad: Ferdig samtidig som masterstudentar, har same levevilkår som dei, og stiller godt nok økonomisk til å kunne jobbe i mange år før dei har tjent inn att det eg tjente i Afghanistan med deira masterlønn kontra mi bachelorlønn. Tenk alt eg kan gjere på den tida 2. Mastergrad: Fullfører to år seinare enn dei andre, men har dei same studia og meir pengar medan eg studerer. Har då og militærkarriæra etc. på CVen, som fortsatt er positivt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå