Gjest Slettet-df17e Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Hva syntes foresten folket om no-www ? Jeg syntes egentlig www. er en grei ting å ha med, selvom jeg som regel faktisk setter opp redirect fra www.domene.tld til domene.tld Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 www er jo ikke nødvendig, men helt greit. Synes det blir for idealistisk å starte kampanje mot www som subdomene. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Ja, la oss for all del ikke bli idealistiske Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Realisme=Suksess Idealisme=Gnål for galleriet Endret 17. januar 2007 av neitakk Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Uten gnål for galleriet hadde det ikke blitt mye suksess, i alle fall ikke suksess på suksessrike måter. F.eks. vil fjerning av www være en suksess. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Fjerning av www lar seg ikke gjennomføre. Det blir et evigvarende debatt-tema for en smal linje mennesker. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Hvorfor i all verden skulle ikke det la seg gjennomføre..? Tror du at du klarer å formulere én setning som ikke gir uttrykk for at du sitter inne med absolutt viten om et emne, forresten? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Gi meg en grunn til at vi bør ha www! Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Ikke noe er mer plagsomt enn sider som ikke er aksessbare via www-subdomenet. Jeg møter den hver gang jeg skal sjekke åpningstidene til treningsstudioet: aktiviteten.no. :rolleyes: Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Ikke noe er mer plagsomt enn sider som ikke er aksessbare via annet enn www-subdomenet. Fixed. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Hvorfor i all verden skulle ikke det la seg gjennomføre..? Tror du at du klarer å formulere én setning som ikke gir uttrykk for at du sitter inne med absolutt viten om et emne, forresten? 7742069[/snapback] Det er grodd fast i folket. Vanlige uvitende folk som surfer på vanlige nettsider drevet av uvitende folk. www.ditt.datt er innarbeidet for godt til at det kan avvikles. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 www.ditt.datt er innarbeidet for godt til at det kan avvikles. Nok et bastant utsagn. De sa vel noe lignende da det ble bestemt at det skulle kjøres på høyre side i Sverige. Likevel klarer svenskene seg greit i dag, hører jeg. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Hvorfor i all verden skulle ikke det la seg gjennomføre..?7742069[/snapback] I teorien skulle det selvagt la seg gjøre, men i praksis vil jeg gjerne se den prosessen.Problemet er at sikkert 80% av verdens nettbrukere ikke aner hva www er, og tror det er noe som må være der for at man skal komme på nettet. Lykke til med å lære dem opp og nå frem til alle. Jada, jeg har sikkert BI-meninger ellerno. Edit; Litt for treg. Som neitakk sa, det er for innarbeidet til at det lar seg fjerne (etter min mening). Endret 17. januar 2007 av Marvil Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Det er bare for webhotellene å bli enige om å redirecte til domener uten www foran, til slutt skjønner folk det. Uansett tror jeg ikke noe på at www overlever til evig tid slik neitakk ser ut til å tenke. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 www.ditt.datt er innarbeidet for godt til at det kan avvikles. Nok et bastant utsagn. De sa vel noe lignende da det ble bestemt at det skulle kjøres på høyre side i Sverige. Likevel klarer svenskene seg greit i dag, hører jeg. 7742343[/snapback] En utrolig dårlig sammenligning, og utrolig urealistisk tenkt av deg. Du overvurderer folks evner totalt. Den vanlige mann i gata uten særlig interesse for hva som foregår på nettet slutter ikke å skrive www foran en adresse med det første. Greit nok at du er verdensmester, men det gjelder ikke alle nettbrukere her i verden. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Greit nok at du er verdensmester, men det gjelder ikke alle nettbrukere her i verden. Nei, jeg er ikke noen verdensmester i noe, etter hva jeg vet. Hvorfor skulle kunnskapsnivå være relevant? Enhver som klarer å bruke en datamaskin til å surfe på nettet kan også fint forstå en beskjed om at www er unødvendig, det er heller du som undervurderer folk. Dessuten syns jeg sammenligninga var helt på sin plass, det handler ikke om noe mer enn å endre en (u)vane. Det er noe folk gjør hele tida. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Det er skremmende få som vet at de slipper å skrive "http://www" i adressefeltet. Selv om det er vanlig for oss å bare skrive eksempelvis "google.com", er det ikke det for majoriteten. Mr. Berg, mannen som skulle revolusjonere verden med å få folk til å slutte og skrive www. Han feilet... Endret 17. januar 2007 av neitakk Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) www.ditt.datt er innarbeidet for godt til at det kan avvikles.- neitakk, 2006. Aldri kan en elektronisk regnemaskin erstatte Facits høykvalitets mekaniske regnemaskiner.- Utviklingssjef hos Facit Det finnes overhodet ingen grunn til at noen skulle ville ha en datamaskin i sitt eget hjem.- Ken Olsen, Digital, 1977 640 kilobyte burde være nok for hvem som helst.- Bill Gates, 1981 Datamaskiner i fremtiden behøver ikke å veie mer enn 1,5 tonn.- Popular Mechanics, 1949 Jeg tror nok at det i verden finnes et behov, og et marked for, kanskje fem datamaskiner.- IBMs styreformann Thomas Watson, 1943 Endret 17. januar 2007 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Mr.Berg motar herved forumets "the-greatest-quotes-post" prisen. Gratulerer Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Mr.Berg motar herved forumets "the-greatest-quotes-post" prisen. Gratulerer 7742670[/snapback] Word! Hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå