Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bedre? http://fourmargins.com/flowery/

Den gråbrune linja var eg i tvil om sjølv, men om du fjerner den ser du at det blir verre. Har du nokre innspel, kanskje? :)

Enda ein versjon med litt meir detaljer: http://fourmargins.com/flowery/2/

7731698[/snapback]

jeg likte den øverste (altså ikke nr 2) best.

Men bakgrunnen ble litt for mørk.

Jeg aner ikke hvorfor, men på min skjerm så framtrer bakgrunnen som mye mørkere på midten, enn ut på sidene. Om dette skyldes at kontrastene blir større midt på siden (mange hvite bokser der), eller om det rett og slett er skjermen min som har litt ujevn fargegjengivelse aner jeg ikke.. Blir litt vanskelig å forklare kanskje, men jeg syns den kunne vært ørlitte granne mindre sort.

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar

Er ikke enig med qualbeen her, synes kontrasten er bra for at den øker lesbarheten.

Likte version 2 klart bedre. Version 1 var litt for "flat". Bakgrunnen var otrolig pen, men den sto ut litt for mye i forhold til alt annet. Jeg hadde tonet ned kontrasten på blomstene. Jeg synes også at sida var litt "ubalansert". De fire boksene i midten er litt for dominerende, og jeg ville anbefale å øke størrelsen på logoen (som er så pen).

Kan også nevne at "I support the lovely Django Project of all my heart." skal egentlig være "I support the lovely Django Project with of all my heart."

Men alt i alt, fantastisk pen side!

Lenke til kommentar
Noen av dere som har prøvd basecamp?

Må ha noe til å styre hovedprosjektet!

7734268[/snapback]

Jeg har prøvd det, og det funker iallfall ypperlig til å organisere webutviklingsprosjekter.

7735524[/snapback]

veit du om man får frem gant grafer å sån?

Og hvor lett er det å sette opp, hva kreves?

Lenke til kommentar

Kan jeg utlove en dusør til den som løser problemet mitt her, eller må jeg lage en stillingsannonse? Hvis ja, skal jeg lage en ny tråd?

Er snakk om et problem som mange her sikkert løser med en gang, men jeg aner ikke hvordan jeg blir kvitt det.

Lenke til kommentar

http://tibia.no/leet/forum/index.php

Hva gjør at noen deler av forumet blir dratt utover, og att det "venter" med å vise innhold når du er logget inn? (brukernavn/passord: test/test)

Det virket når jeg fjernet menyene til venstre og høyre (Main Menu osv).

Edit: Problemet løst etter litt research og samtaler med de som lager forumet.

#punwrap {margin: 0; padding: 0; overflow: hidden}
.pun {float:left; width: 100%; height: 100%}
* html .pun {width: auto}

Løsningstråden for de som skulle være interesserte: http://forums.punbb.org/viewtopic.php?id=7781

Endret av Runar
Lenke til kommentar
Hva gjør at noen deler av forumet blir dratt utover, og att det "venter" med å vise innhold når du er logget inn? (brukernavn/passord: test/test)

7735987[/snapback]

Forstår ikke hva du mener. Har trykket på de fleste linkene jeg fant, og alt fungerer ypperlig...

Hvorfor er høyden på den øverste ruta så stor egentlig?

Har du prøvd å tømme cache ellernoe sånt?

edit: aha, godt

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar

Morna! sit akkurat no på bodø flystasjon i telt, er på øvelse. ute er det maksisurt vær, så eg er glad eg kan sitte fyringsvakt i eit varmt og godt telt. sjokolade og opera mini har eg og :-p

snart er det off to ekspedisjonsvakt.

Henrik: bra å sjå at du har komt med utkast til fourmargins. berre synd det er kjedelig å sjå på med mobil :-p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
Nettet florerer av designsider, men sjeldent med fornuftig innhold. Som regel inneholder slike sider innhold som forteller hvordan nettsider skal være, hvilken teknologi man skal bruke osv.

7740160[/snapback]

Hva er så fornuftig innhold ?

EDIT: Du syntes f.eks at w3c.com ikke har fornuftig innhold ?

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Tror det er mange som syntes innhold som forteller hvordan websider skal være, og hvilken teknologi som er smart å bruke er interessant.

Lenke til kommentar
Tror det er mange som syntes innhold som forteller hvordan websider skal være, og hvilken teknologi som er smart å bruke er interessant.

7740540[/snapback]

Men vi har strengt tatt ikke behov for tusenvis av disse. Virker som gud og hver mann ønsker å være idealist og skape sin egen nettside hvor det fortelles om det samme. Jeg synes det er bedre om disse gode designerene lager gode og informative nettsider som omhandler andre ting enn hvor flink denne personen er til å gjøre ditt og datt med koder og layout.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Vel, om man skal finne på noe nytt for hver webside som er der ute, tror jeg ikke det ville hvert mange av dem.

Dessuten er det viktig og skrive om noe som man har interesserer av. Ikke alle som har interesse av å skrive kjedelige nyheter om f.eks musikk, geografi eller kanskje norskskog. Jeg syntes også det bare er positift med mange som om samme emne, for da blir det enklere å finne info ved hjelp av søkemotororer etc.

EDIT: Jeg kan ikke skrive, så omformulerte teksten litt...

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar
Bedre? http://fourmargins.com/flowery/

7734403[/snapback]

Nettet florerer av designsider, men sjeldent med fornuftig innhold. Som regel inneholder slike sider innhold som forteller hvordan nettsider skal være, hvilken teknologi man skal bruke osv.

Tips: Start som veskedesigner. Da vil noen ha glede av det pene designet.

7740160[/snapback]

Forbyr du meg å lage ein pen blogg, neitakk? :ohmy:

NRKs jobbmaskiner er svintreige, forresten. :p

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...