MC2 Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Wohoo!! Fått meg GridServer hos MediaTemple! Edit: Snakk om penis-forlenger i geek-samfunnet. Endret 15. januar 2007 av MC2 Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Start med php.net/OOP5 - Kjøp så denne boka. Vet den er anbefalt av mange. Selv har jeg så vidt sett litt i den, og ser veldig bra ut. 7728060[/snapback] Har hørt at Advanced PHP Programming (Developer's Library) (Paperback) er ganske bra. Dekker den OOP bra? Hva tror dere er best? Noen andre gode nettsteder? Foretrekker gratis så langt som mulig. Endret 15. januar 2007 av JonT Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 JonT: Hvorfor ikke stikke innom PHP-baren? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Greitt nok at vi har norske tilgjengelighetslover på internett, men vi ligg fortsatt langt bak den nederlandske regjeringa. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 JonT: Hvorfor ikke stikke innom PHP-baren? 7729680[/snapback] Fordi Jorgis, MC2 og Ueland henger her uansett. Og fordi PHP(dot)pub er et dødt sted. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Hvorfor ikke vekke det til live igjen? (Men nå syns jo alle her at PHP blir ganske dødt i forhold til Django, Rails etc ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Judofyr har et poeng, JonT Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Greitt nok at vi har norske tilgjengelighetslover på internett, men vi ligg fortsatt langt bak den nederlandske regjeringa. 7729774[/snapback] Savner fortsatt noen punkter: Bare bilder som hører til dokumentet (og ikke designet) skal ligge i html-dokumentet. Vis det finnes en måte å gjøre en ting på i html/css, skal funsjonen være brukbar uten Javascript Siden skal kunne brukes selv om noen (eller alle) javascript-filer ikke blir lastet. Siden skal bruke lukkede standarder (f.eks. flash). Og de gangene det er nødvendig å bruke lukkede standarder skal en alternativt, åpent dokument være tilgjenelig. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Bare bilder som hører til dokumentet (og ikke designet) skal ligge i html-dokumentet. CSS and semantic HTML and separation of structure and presentation Vis det finnes en måte å gjøre en ting på i html/css, skal funsjonen være brukbar uten Javascript progressive enhancement Progressive Enhancement consists of the following core principles: * all basic content should be accessible to all browsers * all basic functionality should be accessible to all browsers * sparse, semantic markup contains all content * enhanced layout is provided by externally linked CSS * enhanced behavior is provided by unobtrusive, externally linked JavaScript * end user browser preferences are respected Det siste punktet der gjeld egentlig for alle "feila" du fann. Endret 15. januar 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Hmm... progressive enhancement var nytt ord. Aldri hørt før. Det andre var rett og slett en klipp. Leste ikke skikkelig igjennom. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Du burde skamme deg, JonT! Men at nederland går foran som et bra eksempel er veldig bra Får håpe lille Norge en dag åpner øynene sine for åpne standarder på en ordentlig måte. Selvom jeg faktisk syntes dem har hvert LITT flinke den sisste tiden. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Siden skal bruke lukkede standarder (f.eks. flash). Og de gangene det er nødvendig å bruke lukkede standarder skal en alternativt, åpent dokument være tilgjenelig. 7729890[/snapback] har lite å finne på, så derfor bruker jeg tid på å pirke litt... Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Wohoo!! Fått meg GridServer hos MediaTemple! Edit: Snakk om penis-forlenger i geek-samfunnet. 7729384[/snapback] Velkommen etter Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Feed me back: http://bildr.no/view/31865 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Feed me back: http://bildr.no/view/31865 7731420[/snapback] Meget lekkert Personlig syns jeg det kanskje ble litt for stor kontrast mellom den svarte/mørke bakgrunnen, og de hvite feltene, men det ser jo ganske fint ut også. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Feed me back: http://bildr.no/view/31865 7731420[/snapback] Meget pent, knall å se sider som bryter litt med standardoppsettene med header/footer/osv.. Noen nevnte noen sider tilbake at mørke sider er vanskelig å lage, men gjøres det bra, så blir det jaggu bra også, og det syns jeg du viser godt her.. Btw, hvorfor bruker alle 'Bildr' for tiden? Hva skjedde med gode gamle 'dev.domene.no/mappe/v4/fisk.jpg'..? Den 'Bildr'-logoen ødelegger en smule, og ikke minst reklamen i bunnen.. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Feed me back: http://bildr.no/view/31865 7731420[/snapback] Meget pent, knall å se sider som bryter litt med standardoppsettene med header/footer/osv.. Noen nevnte noen sider tilbake at mørke sider er vanskelig å lage, men gjøres det bra, så blir det jaggu bra også, og det syns jeg du viser godt her.. Btw, hvorfor bruker alle 'Bildr' for tiden? Hva skjedde med gode gamle 'dev.domene.no/mappe/v4/fisk.jpg'..? Den 'Bildr'-logoen ødelegger en smule, og ikke minst reklamen i bunnen.. 7731488[/snapback] Takk, takk, småen Bildr har ein fin widget som gjer at eg berre treng å dra fila over på Dashboard, så er den oppe. Det er iallfall min grunn. Om du vil ha vekk reklamen og logoen, er det jo ikkje verre enn å høgreklikke->vis bilete (http://bildr.no/image/31865.jpeg) Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Ah, regnet igrunn med at det var noe hurtiggreier inni bildet, men spurte likevel. Er ikke verre enn å 'vis bilde' som du sier nei, evt blokke diverse bilder på den siden. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Likte designet, men syns teksten ble litt i minste laget. Brødteksten altså. Hvis jeg skal være litt pirkete falt ikke den grå linja med undertitler helt i smak. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Likte designet, men syns teksten ble litt i minste laget. Brødteksten altså. Hvis jeg skal være litt pirkete falt ikke den grå linja med undertitler helt i smak. 7731582[/snapback] Bedre? http://fourmargins.com/flowery/ Den gråbrune linja var eg i tvil om sjølv, men om du fjerner den ser du at det blir verre. Har du nokre innspel, kanskje? Enda ein versjon med litt meir detaljer: http://fourmargins.com/flowery/2/ Endret 16. januar 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå