Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Error handlig på mail er kansje det kipeste man kan få da!

Ingen som faktisk leser den!

På jobben får jeg lett 3-400 mail daglig om de 10 serverne vi har, og de ignoreres lett.

Jeg tror på gode error sider, som gir mulighet til og utdype problemet om man ønsker.

-

Den mest seriøste fylleposten i steinmanns karriære :)

-

Jorgis:

Jeg i fylla kan se at den metoden(at ejg faktisk skrev det) ikke var den mest optimale.

Klarer du ikke gjøre den bedre går nok vikingboard til skjulet :ph34r:

Endret av orsus
Lenke til kommentar
Error handlig på mail er kansje det kipeste man kan få da!

Ingen som faktisk leser den!

På jobben får jeg lett 3-400 mail daglig om de 10 serverne vi har, og de ignoreres lett.

Jeg tror på gode error sider, som gir mulighet til og utdype problemet om man ønsker.

-

Den mest seriøste fylleposten i steinmanns karriære :)

-

Jorgis:

Jeg i fylla kan se at den metoden(at ejg faktisk skrev det) ikke var den mest optimale.

Klarer du ikke gjøre den bedre går nok vikingboard til skjulet  :ph34r:

7716976[/snapback]

Error-handleren jeg skrev sender ikke feilmeldinger på mail, default logger den til en CSV-fil, men den kommer etterhvert til å bli i stand til å gjøre mer heftige ting, som å avverge DoS-angrep eller rapportere direkte til admin.

CSV-filen parses senere i Admin CP, og er i stand til å utdype problemene ganske langt (full backtrace). :)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Fikk gratulert leafforest på IRC i sta, så får nesten gratulere dere andre som også fikk A:)

Btw. dan1el, sikkert bare du som er for dårlig på å sjekke dem opp :tease:

(Når jeg skulle srkive "dan1el" nå, så skrev jeg faktisk "da"*trykkepåTAB* - så helt klart på tide å sove nå...)

God natt!

Lenke til kommentar

Ah, men da kan en gjøre det enda gøyere. :)

PHP

<?php

if ($_GET['debug'] == && $user->is_admin)

{

error_reporting(E_ALL);

}

else

{

error_reporting(0);

}

?>

Og sleng på en egnet error-handler. På Vikingboard logger vi til en CSV-fil. Du får mao. full error-reporting uten at noen uvedkomne får se hva som skjer. :)

7715087[/snapback]

.NET støtter også egne error-handlere. Min er fortsatt større enn din :)
Lenke til kommentar

Er det noen andre som syns youtube har blitt dårligere etter at Google kjøpte dem? Jeg klarer ikke lenger å se en video med engang, må faktisk vente til at store deler av den er lastet. Også fucker den ofte opp ved at den trur jeg har lastet hele og sier seg ferdig når den har spilt det den lastet før den trudde den var ferdig. Veldig irriterende.

Edit: 30 Dark Designs you should have seen

Endret av Jernlov
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...