Arve Systad Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Både/òg Jævla fjortentegnsregel. Kor kjem tallet 14 frå i denne samanhengen? Kva med 13? 12? 15? 20? Bah. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Manuelle, eller ikke-digitale? 7707794[/snapback] Går for det samme Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Gjør det vel aldeles ikke. Om du sitter og redigerer et bilde i Photoshop, er det en manuell greie som gjøres med en digital sak, har du lagd en batch og kjører den på en mappe med bilder, er det automatikk. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Gjør det vel aldeles ikke. Om du sitter og redigerer et bilde i Photoshop, er det en manuell greie som gjøres med en digital sak, har du lagd en batch og kjører den på en mappe med bilder, er det automatikk. 7708143[/snapback] Ok greit Ting som ikke opererer digitalt da Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Gratulerer med sort vaskemaskin, Systad. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Ble bare 9 sider på meg, men kan godt hende jeg glemte et og annet her og der. NullPointerException, for eksempel, glemte jeg på en måte bort. 7705628[/snapback] Var så slu at jeg kastet inn en try, catch sak bare for å få brukt det en gang, kunne gledelig brukt enda en time dog. Følte et tidspress da rommet jeg satt i ikke hadde klokke. Men nå er vi ferdig, endelig! Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Feilhåndtering er for pingler! Fanger man opp feilene får man jo ikke geleden av å vite at en eller annen dum bruker river seg i håret av frustrasjon for å ha gitt ugyldig input. Brukere som gir ugyldig input fortjener at harddisken brenner opp! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Følte et tidspress da rommet jeg satt i ikke hadde klokke. Jeg og. Satt og svetta og var stressa (), og maste på vakta og spurte hvor lenge det var igjen. Viste seg at det var hele en time og tre kvarter igjen. enden: Det var jo en fin filosofi. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Klokke er jo omtrent et must på eksamen på lik linje med studentbevis og penn.. Og at skolen ikke stiller med klokke i lokalet er en smule kritikkverdig.. Endret 12. januar 2007 av Marvil Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Satt og irriterte meg over det, ja, men er det kritikkverdige forhold? Er de pålagt å ha klokke i lokalene det avholdes eksamen i? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Gjør det vel aldeles ikke. Om du sitter og redigerer et bilde i Photoshop, er det en manuell greie som gjøres med en digital sak, har du lagd en batch og kjører den på en mappe med bilder, er det automatikk. 7708143[/snapback] Ok greit Ting som ikke opererer digitalt da 7708161[/snapback] analo'g a1 fra gr, av ana- 'i samsvar med' og logos 'forhold , proporsjon ' 1 som samsvarer, parallell, lignende et a-t tilfelle / den nye ordningen er a- til den gamle 2 som er basert på fysiske, kontinuerlig varierbare størrelser, mots digital a-e maskiner / a-e data data som gjengir fysiske størrelser med andre fysiske størrelser Feilhåndtering er for pingler! Fanger man opp feilene får man jo ikke geleden av å vite at en eller annen dum bruker river seg i håret av frustrasjon for å ha gitt ugyldig input. Brukere som gir ugyldig input fortjener at harddisken brenner opp! 7708988[/snapback] Prøv å droppe feilhåndtering i webapplikasjoner, og du vil fort finne ut at ugyldig input gjør at DIN harddisk brenner opp, ikke brukerens. Endret 12. januar 2007 av jorgis Lenke til kommentar
PT Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Prøv å droppe feilhåndtering i webapplikasjoner, og du vil fort finne ut at ugyldig input gjør at DIN harddisk brenner opp, ikke brukerens. Eventuelt bare spytte ut noe slikt som "Feil, prøv på nytt". Mye gøyere Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Jeg bare påpekte forskjellen mellom analog og manuell. Hvordan var konserten, PreacherTrainee? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Prøv å droppe feilhåndtering i webapplikasjoner, og du vil fort finne ut at ugyldig input gjør at DIN harddisk brenner opp, ikke brukerens. Eventuelt bare spytte ut noe slikt som "Feil, prøv på nytt". Mye gøyere 7709380[/snapback] Du beskrev nettopp hva feilhåndtering dreier seg om. Ingen feilhåndtering gir fort kjipe resultater. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) Satt og irriterte meg over det, ja, men er det kritikkverdige forhold? Er de pålagt å ha klokke i lokalene det avholdes eksamen i? 7709355[/snapback] Kritikkverdig som i at det er dårlig av skolen å ikke ha det, det er nok ikke noe lov som sier at det må være klokke der..Kommer selvsagt an på hvordan du definerer kritikkverdig, men hos meg betyr det negativ kommentar i sammenheng med en relatert sak eller situasjon.. Endret 13. januar 2007 av Marvil Lenke til kommentar
PT Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Hvordan var konserten, PreacherTrainee?7709381[/snapback] Konserten var diggbar Er fremdeles syk og shit, så jeg gadd ikke bli igjen på Hulen etterpå. Taxi rett hjem. Du beskrev nettopp hva feilhåndtering dreier seg om. Ingen feilhåndtering gir fort kjipe resultater. 7709408[/snapback] Ah, se hvor mye jeg følger med.. Trodde vi bare snakket om feilmeldingen brukeren får. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) Liten presentasjon som sammenlikner J2EE, Rails, Django++: Better Web App Development (mov, 380 mb, 30 min) EDIT: Noen som har noen erfaringer med Plone? Endret 13. januar 2007 av JonT Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Feilhåndtering er for pingler! Fanger man opp feilene får man jo ikke geleden av å vite at en eller annen dum bruker river seg i håret av frustrasjon for å ha gitt ugyldig input. Brukere som gir ugyldig input fortjener at harddisken brenner opp! 7708988[/snapback] QFT --- Må si jeg ler bra når det idiotiske programmet en eller annen dott har skrevet i asp.net tar kvelden å faktisk viser frem koden som går galt. Kan du gjøre saken mer sårbar? --- try{}catch() er kansje djevelens mest merkveldige inntog i våre liv.. Daddysmølk var sweet jesper og Hein, skulle vært der. Nå kan jeg verken høre eller snakke da Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 PT: Hulen i morra, ffs. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Liten presentasjon som sammenlikner J2EE, Rails, Django++:Better Web App Development (mov, 380 mb, 30 min) EDIT: Noen som har noen erfaringer med Plone? 7709584[/snapback] Var ok - morsom fyr også! Jeg sverger fortsatt til PHP (Selvom jeg faktisk ikke syntes det helt kan sammenlignes med f.eks Django og RoR), men får se om jeg kanskje ser litt på Django en gang. Catalyst er også noe jeg må sette av litt tid til. Jeg er Perl utvikler, og Catalyst er da skrevet i Perl. Plone virker foresten bare som noe tull. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå