Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjør det vel aldeles ikke. Om du sitter og redigerer et bilde i Photoshop, er det en manuell greie som gjøres med en digital sak, har du lagd en batch og kjører den på en mappe med bilder, er det automatikk.

7708143[/snapback]

Ok greit

Ting som ikke opererer digitalt da :p

Lenke til kommentar
Ble bare 9 sider på meg, men kan godt hende jeg glemte et og annet her og der. NullPointerException, for eksempel, glemte jeg på en måte bort. :p

7705628[/snapback]

Var så slu at jeg kastet inn en try, catch sak bare for å få brukt det en gang, kunne gledelig brukt enda en time dog. Følte et tidspress da rommet jeg satt i ikke hadde klokke.

Men nå er vi ferdig, endelig! ;)

Lenke til kommentar

Feilhåndtering er for pingler! Fanger man opp feilene får man jo ikke geleden av å vite at en eller annen dum bruker river seg i håret av frustrasjon for å ha gitt ugyldig input. Brukere som gir ugyldig input fortjener at harddisken brenner opp!

Lenke til kommentar
Gjør det vel aldeles ikke. Om du sitter og redigerer et bilde i Photoshop, er det en manuell greie som gjøres med en digital sak, har du lagd en batch og kjører den på en mappe med bilder, er det automatikk.

7708143[/snapback]

Ok greit

Ting som ikke opererer digitalt da :p

7708161[/snapback]

analo'g a1 fra gr, av ana- 'i samsvar med' og logos 'forhold , proporsjon '

1 som samsvarer, parallell, lignende et a-t tilfelle / den nye ordningen er a- til den gamle

2 som er basert på fysiske, kontinuerlig varierbare størrelser, mots digital a-e maskiner / a-e data data som gjengir fysiske størrelser med andre fysiske størrelser

Feilhåndtering er for pingler! Fanger man opp feilene får man jo ikke geleden av å vite at en eller annen dum bruker river seg i håret av frustrasjon for å ha gitt ugyldig input. Brukere som gir ugyldig input fortjener at harddisken brenner opp!

7708988[/snapback]

Prøv å droppe feilhåndtering i webapplikasjoner, og du vil fort finne ut at ugyldig input gjør at DIN harddisk brenner opp, ikke brukerens. :)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Prøv å droppe feilhåndtering i webapplikasjoner, og du vil fort finne ut at ugyldig input gjør at DIN harddisk brenner opp, ikke brukerens. :)
Eventuelt bare spytte ut noe slikt som "Feil, prøv på nytt". Mye gøyere :p

7709380[/snapback]

Du beskrev nettopp hva feilhåndtering dreier seg om. Ingen feilhåndtering gir fort kjipe resultater. :)

Lenke til kommentar
Satt og irriterte meg over det, ja, men er det kritikkverdige forhold? Er de pålagt å ha klokke i lokalene det avholdes eksamen i?

7709355[/snapback]

Kritikkverdig som i at det er dårlig av skolen å ikke ha det, det er nok ikke noe lov som sier at det må være klokke der..

Kommer selvsagt an på hvordan du definerer kritikkverdig, men hos meg betyr det negativ kommentar i sammenheng med en relatert sak eller situasjon..

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Hvordan var konserten, PreacherTrainee?7709381[/snapback]

Konserten var diggbar :) Er fremdeles syk og shit, så jeg gadd ikke bli igjen på Hulen etterpå. Taxi rett hjem.

Du beskrev nettopp hva feilhåndtering dreier seg om. Ingen feilhåndtering gir fort kjipe resultater. :)7709408[/snapback]

Ah, se hvor mye jeg følger med.. Trodde vi bare snakket om feilmeldingen brukeren får.

Lenke til kommentar

7708988[/snapback]

QFT

---

Må si jeg ler bra når det idiotiske programmet en eller annen dott har skrevet i asp.net tar kvelden å faktisk viser frem koden som går galt. Kan du gjøre saken mer sårbar?

---

try{}catch() er kansje djevelens mest merkveldige inntog i våre liv..

Daddysmølk var sweet jesper og Hein, skulle vært der.

Nå kan jeg verken høre eller snakke da :ph34r:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
Liten presentasjon som sammenlikner J2EE, Rails, Django++:

Better Web App Development (mov, 380 mb, 30 min)

EDIT: Noen som har noen erfaringer med Plone?

7709584[/snapback]

Var ok - morsom fyr også! Jeg sverger fortsatt til PHP (Selvom jeg faktisk ikke syntes det helt kan sammenlignes med f.eks Django og RoR), men får se om jeg kanskje ser litt på Django en gang. Catalyst er også noe jeg må sette av litt tid til. Jeg er Perl utvikler, og Catalyst er da skrevet i Perl.

Plone virker foresten bare som noe tull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...