Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Designmessig er den jo ikke så ille. Der er jo Frontpage ti ganger verre.

Men se på koden og all bildebrukes.

7694991[/snapback]

Ikke bland sammen mulighetene til FrontPage med gennomsnittlig kompetanse på de som bruker FrontPage. Jeg vet ikke om du er "gammel nok" her, men hvis jeg sier PoleCat så vet jeg at det er en del som bli blanke i øynene av sidene han laget - i FrontPage.

7695408[/snapback]

Frontpage som en WYSIWYG egditor lager dårlig kode, det at PoleCat lagde pene sider har ikke noe med Frontpage å gjøre, nå husker jeg ikke hvordan koden ble heller :p

7696395[/snapback]

Legg merke til det du siterer. Hvor nevner jeg at FrontPage har god kode? I det hele tatt; hvilken sammenheng tar du kode ut fra? JonT snakket om design og jeg svarte ganske spesifikt på dette med design. Ingen av oss har nevt kode med et ord. Poenget mitt var også nettopp det at PoleCat lagde lekre sider både med og uten FrontPage, ergo har ikke verktøyet en dritt med designet å gjøre.

Lenke til kommentar
Designmessig er den jo ikke så ille. Der er jo Frontpage ti ganger verre.

Men se på koden og all bildebrukes.

7694991[/snapback]

Er FrontPage værre til å designe? Jeg trodde det var du og jeg som designet, og programmet som lagde koden jeg.

7695408[/snapback]

Siden iWeb i grunnen bare kjører på ferdige templates man bare endrer litt på. Tenkte jeg mest på templates systemet til Frontepage når jeg skrev innlegget.

Og for de som ikke har sett knappene, templatene ol. som følger med Frontpage 2002, er det ikke akkurat mye å skryte av.

Men du har selfølgelig rett. Det går selfølgelig ann å lage noen flotte greier, men det er desverre (eller kanskje jeg skulle si heldigvis) ett sjeldent syn.

Lenke til kommentar
Siden iWeb i grunnen bare kjører på ferdige templates man bare endrer litt på. Tenkte jeg mest på templates systemet til Frontepage når jeg skrev innlegget.

Og for de som ikke har sett knappene, templatene ol. som følger med Frontpage 2002, er det ikke akkurat mye å skryte av.

Men du har selfølgelig rett. Det går selfølgelig ann å lage noen flotte greier, men det er desverre (eller kanskje jeg skulle si heldigvis) ett sjeldent syn.

7697806[/snapback]

Som om noen her en gang har giddet å starte FrontPage :p Men da skjønner jeg hva du mente :)

Lenke til kommentar

Synes Brain Damage fortjener en liten påskjønnelse her i tråden, for sin nye nettside. Forsto jeg det riktig, er det første gang de endrer design og layout siden starten en gang tidlig på 90-tallet.

Kodene er ikke blant de mest tilgjengelige, men rent funksjonsmessig er det tatt hensyn til det meste. Enkelt å finne frem, enkelt å se på, og en mengde med småfinurlige ideer her og der.

Lenke til kommentar
Synes Brain Damage fortjener en liten påskjønnelse her i tråden, for sin nye nettside. Forsto jeg det riktig, er det første gang de endrer design og layout siden starten en gang tidlig på 90-tallet.

Kodene er ikke blant de mest tilgjengelige, men rent funksjonsmessig er det tatt hensyn til det meste. Enkelt å finne frem, enkelt å se på, og en mengde med småfinurlige ideer her og der.

7702803[/snapback]

Jeg begynner å bli litt lei av "webdesign-byråer" som ikke gjør noe annet enn å småtweake en ferdig Joomla!/Mambo-template (default skin, faktisk). Og hva en skal med ikke mindre enn 21 (enogtyve) knapper for å tagge nyhetene skjønner ikke jeg. Beklager, ingen påskjønnelse fra meg i det hele tatt. :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...