Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Finnes det noen måte for å dele opp innhold med css slik at forskjellige ting blir printet ut på forskjellige sider??

Saken er den at eg har en en oversikt over bedrifter som hentes ut fra en database...Denne oversikten skal kunne printes ut, og da adde det vært fint om hver bedrift hadde kommet på en ny side.

Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
A List Apart: Printing a Book with CSS: Boom! kan være nyttig lesning.

After setting the up the page size and margin, we needed to make sure there are page breaks in the right places. The following excerpt shows how page breaks are generated after chapters and appendices:

div.chapter, div.appendix {
 page-break-after: always;
}

7693525[/snapback]

Fin Guide. Dog er mye CSS3 som støttes i liten grad, naturlig nok av de fleste nettlesere, og mye CSS2 ting som ikke støttes i IE, så jeg ville tro page-break-after ikke støttes i IE.

Har dog ikke skjekket. Gidder du si fra vis det funker?

Lenke til kommentar

Er bare jeg som skal skrive det ut ja, så det er ikke noe problem..

Men jeg har hatt litt trøbbel med Firefox på et lignende område før..

Hadde en tabell med div info som jeg skulle skrive ut (hadde mekket tabellen selv) men selv om innholdet ville blitt flere sider printet den ut bare 1 side. Mens i IE gikk det helt fint..

Lenke til kommentar
Finnes det noen måte for å dele opp innhold med css slik at forskjellige ting blir printet ut på forskjellige sider??

Saken er den at eg har en en oversikt over bedrifter som hentes ut fra en database...Denne oversikten skal kunne printes ut, og da adde det vært fint om hver bedrift hadde kommet på en ny side.

Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette?

7693346[/snapback]

Slik jeg gjør det, er å lage en egen mappe med "light"-dokumenter som leser inn kun det vesentlige og som formateres med simpelt utseende. Så er det bare å linke til de aktuelle sidene med en "utskriftsformat"-peker.

Du kan jo også bruke serverside-variabler, og bestemme type CSS på den måten.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
mac1chat.no

Er det virkelig sånn resultatet blir når man lager sider i iWeb? I så fall er det jo ti ganger verre enn Frontpage.

7694869[/snapback]

Ugg, det var hysterisk dårlige saker. Håper ikke det er slik en standard side i iWeb blir, håper at de som har laget siden bare har vært grøsselig inkompetente. Design som bruker bilder for tekst (og egentlig bare er bilder), virker mer photoshop-aktig enn iWeb-aktig. Tror de muligens har brukt iWeb til å plassere ut linker etc. på et PS-design. :/

Brødtekst (legg merke til at det er blankt der linkene skal være):

shapeimage_1.png

EDIT: Hvorfor de trenger 21kB JS for å drive den siden skjønner jeg heller ikke... :nei:

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Rent designmessig har jeg sett verre sider.

På den andre siden er det ingen god reklame for Mac...

7694975[/snapback]

Designmessig er den jo ikke så ille. Der er jo Frontpage ti ganger verre.

Men se på koden og all bildebrukes.

7694991[/snapback]

It's so web 3.0.

Lenke til kommentar
mac1chat.noEr det virkelig sånn resultatet blir når man lager sider i iWeb? I så fall er det jo ti ganger verre enn Frontpage.

7694869[/snapback]

Ugg, det var hysterisk dårlige saker. Håper ikke det er slik en standard side i iWeb blir, håper at de som har laget siden bare har vært grøsselig inkompetente.

7694923[/snapback]

Den siden der en en template som følger med iWeb, så du skal ikke se bortifra at det kan bli noen slike sider på nettet.. :)

For å sitere Apple - "med disse virkelig imponerende malene har du et godt utgangspunkt".

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

7694991[/snapback]

Er FrontPage værre til å designe? Jeg trodde det var du og jeg som designet, og programmet som lagde koden jeg.

Ikke bland sammen mulighetene til FrontPage med gennomsnittlig kompetanse på de som bruker FrontPage. Jeg vet ikke om du er "gammel nok" her, men hvis jeg sier PoleCat så vet jeg at det er en del som bli blanke i øynene av sidene han laget - i FrontPage.

Lenke til kommentar

Problemet med iWeb er at man har for mange muligheter til å velge funky fonter etc,

og det iWeb da gjør er å lage bilder av teksten. Designmessig kan man jo få relativt

ok resultater, men teknisk sett er det jo noe drit. For å være helt ærlig skal jeg

bruke resten av linje fire her på å understreke at iWeb suger.

Typisk iWebside

Typisk iWebside med litt bedre resultat

Det eneste positive man kan si er vel strengt tatt at folk som ikke har særlig

dyptgående teknisk innsikt fint klarer å lage en nettside med iWeb.

Endret av Leon Johannessen
Lenke til kommentar

7694991[/snapback]

Ikke bland sammen mulighetene til FrontPage med gennomsnittlig kompetanse på de som bruker FrontPage. Jeg vet ikke om du er "gammel nok" her, men hvis jeg sier PoleCat så vet jeg at det er en del som bli blanke i øynene av sidene han laget - i FrontPage.

7695408[/snapback]

Frontpage som en WYSIWYG egditor lager dårlig kode, det at PoleCat lagde pene sider har ikke noe med Frontpage å gjøre, nå husker jeg ikke hvordan koden ble heller :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...