Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Hah, jeg har forumstyret på min side :D

Men jeg lurer på om jeg dreit meg ut litt jeg. Sitter og jobber med et bildegalleri , og skulle titte på XML-fila. Av gammel vane trakk jeg den bare over fra FTP-vinduet (bruker faktisk explorer sin innebygde klient) over til FireFox for å åpne den. Det fungerer fint fra lokal disk, men tydeligvis ikke fra FTP. Fila åpnet seg ikke, men jeg griner ike over det.

Det som er verre er at den forsvant fra FTP-en. Jeg har tydeligvis flyttet den, men siden FireFox ikke tok den i mot så aner jeg ikke hvor i huleste den er :ermm:

Fila inneholdt beskrivelse for hvert enkelt (maaaange) bilde som er i galleriet. Det er noe jeg har lite lyst til å sitte og skrive inn igjen - spesielt siden galleriet er fra begynnelsen av 2005. Er det noen som har tips til hvor jeg kan "lete" :wee:

Lg fant jo forsåvidt ut at feilhåndteringen min i php fungerte, men det var ikke verdens kuleste måte å finne det ut på :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm. Er det noen måte jeg kan gjøre forskjell på tekst-margin og vanelig margin? F.eks, jeg har et bilde som skal holde seg helt inne til div-tagen, men teksten skal ha litt marg. Hva gjør jeg?

7683677[/snapback]

img {margin: 0; padding: 0;}
p {margin 0 1em 0 1em; padding:0 }

Gjetter jeg.

Lenke til kommentar
Hm. Er det noen måte jeg kan gjøre forskjell på tekst-margin og vanelig margin? F.eks, jeg har et bilde som skal holde seg helt inne til div-tagen, men teksten skal ha litt marg. Hva gjør jeg?

7683677[/snapback]

img {margin: 0; padding: 0;}
p {margin 0 1em 0 1em; padding:0 }

Gjetter jeg.

7683739[/snapback]

Hjertelig. :)

En annen ting:

Jeg bruker php-include, og har div-en min med innhold på hight: auto; men, hvis innholdet i den php-inkluderte filen er stor/lang så følger ikke innholds-diven med! php-filen bare fortsetter ned på siden uten å få med de div-taggene den ligger i på en måte.

noen som skjønner problemet mitt?

Lenke til kommentar
Men søk etter xml filer (locate *.xml) på pcen din og serveren. Eller er det mulig at det er en backup (fil som slutter på ~ eller .bak) som er sjult på serveren.

7683712[/snapback]

For jeg har ikke noen millioner xml-filer... Søk suger i xp...

edit; fant ikke :cry:

Men nå har jeg et nytt problem. Gjett hmen som jobber emd bloggen sin i dag :p

Jeg har lagt inn en plugin som gir meg en dato på feil format. Er det mulig å brekke denne datoen og vise den frem på det formatet man vil?

Endret av enden
Lenke til kommentar
Noen som vet om * { margin: 0; padding: 0; } ikke er gyldig css lengere?

For nå gir w3.org meg: Parse Error - ���* { margin: 0; padding: 0; }

:hmm:

7683948[/snapback]

Virker her.

7684126[/snapback]

Rart, testet koden min også der nå, da var alt greit... men med url blir alt mye verre.

Lenke til kommentar
Haha, jeg drepte one.com. Plutselig døde alle tjenester derfra inkludert nettsidene deres. Jeg var tilfeldigvis midt i backup-en min :p

7684400[/snapback]

Haha, var det deg? Jeg fikk plutselig ikke kontakt med forumet mitt lengre... Bra gjort!

Må bare tilføye at jeg nettopp så noen videoklipp av nye iPhone. Og fy faen for noe sexy... så sexy at jeg tror til og med Herr Johnson ville opp og sjå. ;) iPhone i mobilens verden er på samme nivå som Mischa Barton eller kanskje til og med på linje med Audrey Hepburn! :p

Endret av MC2
Lenke til kommentar
Synes avataren din var stilig jeg, hva er galt med den?

7684789[/snapback]

Enden liker den ikke. :cry:

Takk for kommentaren, men jeg tror jeg kommer til å bytte uansett. Er ikke helt fornøyd med den etter å ha sett på den en stund. Jeg kunne selfølgelig tatt en av avatarene nedenfor for å blidgjøre enden litt. Men jeg tror jeg venter til jeg finner noe ordentlig bra. (Det kan med andre ord ta litt tid før dere blir kvitt sauen. (Elder the chinagirl, vis Enden absolutt vil ha den tilbake)).

post-93520-1168376815_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...