Garreth Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hvordan blir det egentlig, blir det "one-click" eller blir det til at må installere selv? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hvordan blir det egentlig, blir det "one-click" eller blir det til at må installere selv? 7671604[/snapback] Slik eg har forstått det blir det installasjon sjølv, ja. Det er jo heilt klart best, da vi har mykje meir kontroll over bla.a. kva versjon av Django vi vil ha. :-) Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Jeg snakket ogå nettopp med Subsys, så de holder på å flytte meg over til django serveren nå Har du django "up and runing" der Henrik? Endret 8. januar 2007 av Garreth Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Stilige notatbøker, på videregående blir man vel mer ledd av om man stiller opp med notatbøker til 130kr stk..? 7669632[/snapback] Tenkte på det samme. Men skal man først ha en sånn bok må den jo være litt pen. Hva er det dere som har notatbøker egentlig pleier å bruke de til, bortsett fra å skrive ned tanker og idéer dere kommer på? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg snakket ogå nettopp med Subsys, så de holder på å flytte meg over til django serveren nå Har du django "up and runing" der Henrik? 7672438[/snapback] Nei, eg har ikkje fått overført til Subsys endå. Regner med å gjere det til neste månad. JonT: Om ein er i møter og skal notere ned stikkord er ei slik blokk å foretrekke ovanfor ein laptop. Iallfall etter mi meining. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hva er det dere som har notatbøker egentlig pleier å bruke de til, bortsett fra å skrive ned tanker og idéer dere kommer på?7673213[/snapback] Doodle i forelesninger, thumbskisser av nettsider og større skisser. Lenke til kommentar
Leon Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hva er det dere som har notatbøker egentlig pleier å bruke de til, bortsett fra å skrive ned tanker og idéer dere kommer på? 7673213[/snapback] Må jo ha et sted å få utløp for min frustrasjon ved å skrive f.eks. , når noen snakker "for å snakke", eller er stokk dum, i et møte. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Noen som vet om det er mulig med f.eks. javascript, eller noe, å ha en loginboks på et domene, som sender brukernavn/passord og logger inn brukeren på et annet domene? Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Noen som vet om det er mulig med f.eks. javascript, eller noe, å ha en loginboks på et domene, som sender brukernavn/passord og logger inn brukeren på et annet domene? 7674840[/snapback] <form action="http://anotherdomain.com"> Sånn du mener? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Er det så enkelt? Blir man logget rett inn da? (om man har riktig brukernavn og passord) Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Er det så enkelt? Blir man logget rett inn da? (om man har riktig brukernavn og passord) 7674908[/snapback] Så lenge ikke mottaker-siden kjører sjekk av referers, og du har husket å sende med POST, skal ikke det være noe problem. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Heh, jeg styrer mottaker-siden også, så da går det nok bra. Hadde aldri trodd det skulle være så enkelt. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hvis du er absolutt nøye på at folk må sende data fra kun den en nettside er det egentlig ikke nok med å bare sjekke referers for at det er en request header, altså brukeren kan (ikke bare rett frem) sette den til å være hva som helst. Dermed blir det fort vanskeligere for at den eneste måten jeg kan tenke meg at noen klarer å sende data fra en annen nettside er om nettsidene dine klarer å holde en viss oversikt over hvilke brukere som kommer ved hjelp av å gi en id kode til hver bruker som besøker den første sida (den med formen) og at den andre sida må sjekke denne id'en oppimot en database som den første sida laga. Uansett er dette ikke særlig viktig, men morro om du er paranoid eller noe. Husk at noen også deaktiverer funksjonen for å sende referer i nettleseren, og da kommer de ikke gjennom. Lenke til kommentar
PT Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Sjekking av referers er hat for min del siden jeg som oftest surfer med greiene av. Men jeg overlever så lenge det blir gitt skikkelig beskjed om at det er det som er feilen. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 JonT: Om ein er i møter og skal notere ned stikkord er ei slik blokk å foretrekke ovanfor ein laptop. Iallfall etter mi meining. 7673346[/snapback] Syns det er motsatt igrunn, raskere, lettere å distribuere, etterbehandle, osv, spesielt om det er snakk om stikkord. Og ved forelesninger eller lignende, slipper man irritasjonen ved at foreleseren kommer med setninger som "ja, så kan dere legge til denne setningen i avsnittet vi snakket om tidligere".. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Kommer litt ann på hva du skal ta notater av. Er det bare fakta er pcen grei. Er det mye formler og tegninger og sånt er det mye bedre med blokk. Med mindre man har en tablet pc. Men det har jeg ikke prøvd, så det kan jeg ikke uttale meg noe om. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 JonT: Om ein er i møter og skal notere ned stikkord er ei slik blokk å foretrekke ovanfor ein laptop. Iallfall etter mi meining. 7673346[/snapback] Syns det er motsatt igrunn, raskere, lettere å distribuere, etterbehandle, osv, spesielt om det er snakk om stikkord. Og ved forelesninger eller lignende, slipper man irritasjonen ved at foreleseren kommer med setninger som "ja, så kan dere legge til denne setningen i avsnittet vi snakket om tidligere".. 7677617[/snapback] Det du seier er sant, men med min sjølvkontroll er dette umulig. Å sitje i opptil fleire timer å berre notere på datamaskina skjer berre ikkje. Eg finn alltid noko som kan distrahere meg. Og eg skriv fortare på ei notatblokk enn på ein PC, sidan eg alltid føler at eg bør skrive fullstendige setningar i Word etc., men denne følelsen er vekk på papir Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Kommer litt ann på hva du skal ta notater av. Er det bare fakta er pcen grei. Er det mye formler og tegninger og sånt er det mye bedre med blokk. Med mindre man har en tablet pc. Men det har jeg ikke prøvd, så det kan jeg ikke uttale meg noe om. 7677673[/snapback] Det er sant, er det annet enn stikkord er nok blokk en bedre løsning. Har prøvd f.eks Photoshop i slike sammenhenger, men det gikk for sent, så ble blokk og PC en bedre løsning, så heller ta bilde av tegningen etterpå med mobilen og legge inn i dokumentet.. JonT: Om ein er i møter og skal notere ned stikkord er ei slik blokk å foretrekke ovanfor ein laptop. Iallfall etter mi meining. 7673346[/snapback] Syns det er motsatt igrunn, raskere, lettere å distribuere, etterbehandle, osv, spesielt om det er snakk om stikkord. Og ved forelesninger eller lignende, slipper man irritasjonen ved at foreleseren kommer med setninger som "ja, så kan dere legge til denne setningen i avsnittet vi snakket om tidligere".. 7677617[/snapback] Det du seier er sant, men med min sjølvkontroll er dette umulig. Å sitje i opptil fleire timer å berre notere på datamaskina skjer berre ikkje. Eg finn alltid noko som kan distrahere meg. Og eg skriv fortare på ei notatblokk enn på ein PC, sidan eg alltid føler at eg bør skrive fullstendige setningar i Word etc., men denne følelsen er vekk på papir 7677683[/snapback] Hehe, det er flere distraksjonsfaktorer ja, spesielt WLAN er et helvette.. Blir som du sier opp til hver enkelt hva man foretrekker, det beste er å gjøre det man er komfortabel med og klarer å holde følge med det man skal skrive ned.. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Og eg skriv fortare på ei notatblokk enn på ein PC, sidan eg alltid føler at eg bør skrive fullstendige setningar i Word etc., men denne følelsen er vekk på papir 7677683[/snapback] Jeg skriver alltid vesentlig fortere på PC enn i notatblokken, siden jeg alltid skriver i (minst) halvfullstendige setninger, mens på papir må jeg redusere farten for å klare å lese det etterpå. Formler er intet problem om du har OpenOffice eller skriver ting rett i LaTeX. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Jess, glad jeg bare sov fra 01:10 til 4:50, så jeg kunne være førstemann til å linke til ALA Issue 230. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå