Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
lurer på en ting.

Finnes det noe lignende tekst editor til notisblokk, bare som er lagd for web design? altså bare kodingen. Hadde vært fint å ha et program som som var litt mindre en dreamweaver.

7644989[/snapback]

Massevis.

Vis du skal ha en liten og grei som dekker det meste ville jeg sakt Notepad++. Andre her liker bedre Notepad2, men den støtter bl.a. ikke tabs som kan være veldig kjekt å ha.

EDIT:

...og favoritten er? :)

7645024[/snapback]

Som sakt. Notepad++ :w00t:

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Anbefaler www.pzizz.com - takk til Henrik for tipset. Sovnet innen tjue minutter, kan ha noe med at jeg la meg 07:00 :p

7641096[/snapback]

Noen som har fått emulert den på linux?

Jeg ble gal av at Zend er basert på Java, så jeg har gått over til nuSphere phpEd - og jeg liker det veldig godt. Har samme funksjoner som Zend, og masse smarte ekstrafunksjoner, bl.a. integrert SSH-klient og SFTP/FTP/etc. :)

7641500[/snapback]

Plager meg også.

Koder ikke stort php lenger da..., men blir jo litt django...

Jeg har heller aldri brukt Dreamweaver.

Skulle gjerne hatt litt hjelp med dette jeg:

post-51199-1167934451_thumb.png

Er ikke helt fornøyd med plasseringen av "artister som kommer"-greia, og er ikke en gang sikker på om det trenger å være på forsiden. Men det er da greit å se i det du går inn på siden hvilke artister som kommer på arrangementet?

Hvordan er typografien, og ikke minst logoen? Prøver å få til et enkelt, men likevel rocka design for en musikkdag for unge med både lokale og nasjonale artister.

7643055[/snapback]

Likte ikke bølgene i det heletatt. Som første intrykk. Hvor kom de ifra?

Lenke til kommentar
Bedre?

post-51199-1167949641_thumb.png

Edit: Bølgene er der så det ikke skal bli så rett og kjedelig... Bølgene kommer fra pen tool i photoshop.  :tease:

7645490[/snapback]

Men har ingenting med resten av designet å gjøre :p

Du har endel firkanter der som burde bli mindre firkantet, om du forso det.

Sån at ting flyter litt mer inn i hverandre..(uten bølger)

Lenke til kommentar

Vibeke: Hev alt under header noen piksler, er litt for stort mellomrom mellom header og innhold. Kunne fått til noe fiffig (3d-like) overgang mellom bølgene og header? (Foooreksempel kopiere layeret, sette littegrann lavere opacity på det nederste, bruke Free Transform til å dra det litt, eller sette det litt høyere enn det over). Holde deg konsekvent til serif-fonter i overskrifter? :)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva du mener med de 3d-greiene... Hvilket layer da? Det hvite? Bølgene er forresten i headeren, innser nå at det hadde vært enklere å ha dem i det hvite layeret.

Har gjort om litt på fontvalget og, med samme serif-font på overskrifter, meny og dato-tingen.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva du mener med de 3d-greiene... Hvilket layer da? Det hvite? Bølgene er forresten i headeren, innser nå at det hadde vært enklere å ha dem i det hvite layeret.

7645827[/snapback]

Muligens litt dårlig forklart, men det var bare et eksempel. På det hvite, ja. Antok at bølgene var på det hvite layeret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...