KimS Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 UEStudio er også og anbefale! Btw... Satt og så på noen av de første postene mine nå, når jeg var ny på forumet og 13 år. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Jeg ble gal av at Zend er basert på Java, så jeg har gått over til nuSphere phpEd - og jeg liker det veldig godt. Har samme funksjoner som Zend, og masse smarte ekstrafunksjoner, bl.a. integrert SSH-klient og SFTP/FTP/etc. Endret 4. januar 2007 av Lokaltog Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (...) integrert SSH-klient (...) 7641500[/snapback] Det er jo genialt! Synes det er et "slit" å måtte fyre opp PuTTY hver gang. Ikke at jeg bruker det så mye at det gjør noe, men jeg bruker det oftere og oftere. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Det samme har Dreamweaver, anbefales 7641401[/snapback] Har Dreamweaver støtte for PHP-koding? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Jeg sier bare ett ord, og mer trenges ikke aa sies, for denne editoren har ALT: emacs. Espen Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Jeg sier bare ett ord, og mer trenges ikke aa sies, for denne editoren har ALT: emacs. Espen 7641687[/snapback] Fortsatt i Statene? Det tar sikkert like lang tid å forstå emacs som å memorere Python-dokumentasjonen, så eg held meg til TextMate. Jonti: Ja, Dreamweaver har støtte for PHP Endret 4. januar 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
enden Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Håper Dagbladet lar den menyen på toppen være dynamisk, type "AJAX", når underavdelingene også får den nye layout-en. Det er slitsomt med refresh av en hel side bare fordi man vi titte på andre tabs i menyen.. 7640914[/snapback] Hva er vitsen med AJAX. Vanlig javascript funker da mye bedre. Syns ikke det ble så mye bedre. Men dette var jo bare første etape på vei for å gjøre siden bedre i følge Dagbadet folka. Håper bare de kvitter seg med den gradient dritten, og de store bildene og overskriftene som dekker hele skjermen. 7641252[/snapback] Hvordan skal du få til noe slikt med bare javascript uten bruk av noe som helst av resten av "AJAX"? Legg merke til hermetegnene Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Håper Dagbladet lar den menyen på toppen være dynamisk, type "AJAX", når underavdelingene også får den nye layout-en. Det er slitsomt med refresh av en hel side bare fordi man vi titte på andre tabs i menyen.. 7640914[/snapback] Hva er vitsen med AJAX. Vanlig javascript funker da mye bedre. Syns ikke det ble så mye bedre. Men dette var jo bare første etape på vei for å gjøre siden bedre i følge Dagbadet folka. Håper bare de kvitter seg med den gradient dritten, og de store bildene og overskriftene som dekker hele skjermen. 7641252[/snapback] Hvordan skal du få til noe slikt med bare javascript uten bruk av noe som helst av resten av "AJAX"? Legg merke til hermetegnene 7642219[/snapback] Det eneste som trengs for å la menyen bytte tab uten refresh er ren javascript uten hverken XML eller asynkron håndtering av HTTP. Pseudokode: onClick="document.getElementById('submeny_1').display = none; document.getElementById('submeny_2').display = block;" Værre er det ikke. Bruker bare samme prinsippet som quickreply på mer eller mindre alle forumpakker i hele verden. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Jonti: Ja, Dreamweaver har støtte for PHP 7641761[/snapback] Hmm... Kanskje jeg skulle prøvd Dreamweaver Er det bare jeg som aldri har brukt det får? (..mer enn hos en kamerat mener jeg?) Lenke til kommentar
KimS Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Jonti: Ja, Dreamweaver har støtte for PHP 7641761[/snapback] Hmm... Kanskje jeg skulle prøvd Dreamweaver Er det bare jeg som aldri har brukt det får? (..mer enn hos en kamerat mener jeg?) 7642433[/snapback] Jeg har aldri rørt det, verken her eller til en kamerat... Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Jeg har heller aldri brukt Dreamweaver. Skulle gjerne hatt litt hjelp med dette jeg: Er ikke helt fornøyd med plasseringen av "artister som kommer"-greia, og er ikke en gang sikker på om det trenger å være på forsiden. Men det er da greit å se i det du går inn på siden hvilke artister som kommer på arrangementet? Hvordan er typografien, og ikke minst logoen? Prøver å få til et enkelt, men likevel rocka design for en musikkdag for unge med både lokale og nasjonale artister. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Bra til å være jente. Neida, men: menyen var litt for nøytral. Datoen var litt rart plassert, virket litt tilfeldig. Kanskje begrense 'bølgene' som går opp og ned, lage de litt mer runde. Markére kolonnen som viser artister litt bedre. Ellers godt, kanskje litt skrift-kræsjing i toppen, med å bruke en show-type også vanlig grotesk under. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Syns mellomrommet mellom punktene på menyen bør være større. Tror du snur designet og lar den hvite kanten gå oppover istedenfor nedover + øker mellomrommet mellom innholdet og sidebaren tror jeg sidebaren kan bli litt bedre Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Har prøvd å bruke flere skrivebord selv, uten store hell.Det er mer effektivt med flere skjermer føler jeg.. Deaktivert hele funksjonen med flere skrivebord jeg på min maskin. 7639492[/snapback] Gjør det samme som orsus. Er så mye enklere med to skjermer siden man bare kan "slenge" vinduer til side når man ikke trenger de. Og det er også mer slit å ha både flere skjermer og skrivebord samtidig. Derfor oppfodrer jeg alle å innskrenke på øl-budsjettet for å kjøpe flere skjermer dersom dere bare har en. 7639747[/snapback] Jeg har alltid brukt to skjermer både hjemme og på kontoret, og har alltid sagt at dette gjør meg mer effektiv. På jobben er det mange som har hatt sine tvil, så derfor var det ekstra morsomt da New York Times hadde en artikkel i våres om akkurat dette; The Virtues of a Second Screen. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Vibeke: Ville ha dempet «et kulturspark» litt, kanskje både i størrelse og ved å velge en litt mørkere farge. Kanskje samme farge som logoen hadde gjort seg. Som Tor sier er menyen litt for nøytral, prøv å få den til å dra litt mer oppmerksomhet. Hvert menyvalg burde optimalt få mer plass, tror jeg, slik at den skiller seg mer fra å bare være en tekstlinje. «Artister som kommer» kan flyttes litt ned, slik at du slipper å bryte linjen. Eventuelt kan du bare skrive «artister» eller «program» ellerno. Kanskje kunne du ha prøvd å få med noe mer "spark" i grafikken, enten i konkret eller i overført betydning? Er ikke sikker på om jeg heeeelt liker bølgene, muligens fordi jeg ikke ser hva de skal forestille (abstrakt?). Synes logoen var fin, stilig med den litt grungy stilen, med lydbølger og alt. Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Bra til å være jente. 7643090[/snapback] Akkurat det jeg ville høre... Har fulgt en del råd og tips nå, men menyen sliter jeg fortsatt med. Syns det er vanskelig å lage den mer fancy uten at det blir for forstyrrende. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 http://bildr.no/view/29416 Kan jo lage noe slikt, at du fyller opp resten, og lager litt avrunda kanter, så ikke menyene ser så kantete ut, at den ikke kræsjer med designet. Syns også du burde skaffe en kolonneløsning på artist-saken. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Menyen kan bestå av flere "bobler" inspirert av bølgene. De skarpe kantene skjerer litt i det som er over. Lenke til kommentar
............... Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 lurer på en ting. Finnes det noe lignende tekst editor til notisblokk, bare som er lagd for web design? altså bare kodingen. Hadde vært fint å ha et program som som var litt mindre en dreamweaver. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 notepad++, notepad2, ZDE, phpED, emacs, vim, nano, gEdit osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå