ingveh Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Vi hadde ikke klart å programmere uten mat. Diskutere ernæring, anyone? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Vi hadde ikke klart å programmere uten mat. Diskutere ernæring, anyone? 7626636[/snapback] Weider BodyShaper er gull etter trening. The Digression! Endret 2. januar 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
sparks Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 http://pirajafisken.net/red/ Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) http://pirajafisken.net/red/ 7626807[/snapback] Vil du ha kritikk eller noko slikt? Endret 2. januar 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
sparks Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Om du vil.. Jeg tenkte bare å inspirere. Lenke til kommentar
enden Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Om du vil.. Jeg tenkte bare å inspirere. 7626951[/snapback] Nuvel *hoste* ikke for å sette seg selv på gullstol*hoste* edit; nuvel > nåja Endret 2. januar 2007 av enden Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Arve: Joda, det er ikke umulig å ha en maskin oppegående i flere år uten problemer, men da har du ikke brukt maskinen til det fulle. Du skal ikke bytte mange komponenter i maskinen før du ikke får startet den, om du kjører Windows. Og Jorgis; det siste avsnittet ditt var virkelig på tynn is Du kan tydeligvis Windows like dårlig som du påstår at andre kan Linux. 7623641[/snapback] Vel, etter ti års bruk av Windows og to års bruk av linux er det dette jeg kan. I løpet av disse ti årene har jeg hatt problemer med maskinen som jeg aldri har funnet løsninger på, selv etter intensiv googling og spørring på diverse fora. I disse to årene i Ubuntu har jeg aldri hatt et problem som ikke kan løses uten reinstall (gjerne også uten reboot), med unntak av den gangen jeg korrupterte filsystemet totalt, men det var min egen skyld. Noe så enkelt som en korrupt driver i Windows er i stand til å hindre deg i boote maskinen, og reinstall er nødvendig. Et virus kan ødelegge master boot sector like enkelt, og da er du enten nødt til å finne frem en WinXP-CD for å kjøre recovery, men idet du booter maskinen, vil viruset overskrive MBR igjen, og du er tilbake til startpunktet. 7625734[/snapback] Som sagt, du kan ikke nok om Windows. Håper du sammenligner jevne versjoner okke sitter og snakker dritt om win 9x opp mot dagens Ubuntu. Ingen av problemene du nevner er noe problem bare du vet hva du driver med i Windows. Verden er ikke svart hvitt. Begge deler har fordeler og ulemper, og forskjellig metodikk som gjør at man må løse tilsvarende problemer på ulik måte. Ingen liker noe som er nytt og ukjent. 7626290[/snapback] Som sagt: Jeg har fem ganger så lang erfaringstid med windows enn linux. Burde det ikke gi meg fem ganger større kompetanse i windows enn linux? Jeg sammenlignet WinXP mot Ubuntu 6.10. Nyeste mot nyeste. Og likevel har jeg hatt flere problemer med windows enn ubuntu. Noe så enkelt som installasjon av chipset-driver (etter bytte av HK) kastet meg rett ut i BSoD-mareritt, som ikke gav meg noe annet valg enn reinstall. Lignende problemer opplevde jeg temmelig ofte, både driverrelatert og annet. Ubuntu er ikke fri for problemer og feil, men når noe går gale får du beskjed om hva som må gjøres for å ordne det, istedet for "ugyldig sidefeil 0x2344FD23. Og nei, jeg elsker det som er nytt og ukjent. [/OT] Endret 2. januar 2007 av jorgis Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Trenger en PT strek her altså, selv om den ikke bærer like mye makt som før -- Get the best by aiming for the worst Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Kva er eigentleg poenget ditt, Jørgen? Eg kjem ikkje til å skifte, fordi eg veit at eg ikkje har lyst på Linux. Eg likar meg i Windows, eg har ikkje behov for den "ekstra kontrollen" eg får i Linux. Greit. Imaginary strek. Endret 2. januar 2007 av Arve Systad Lenke til kommentar
enden Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Som sagt: Jeg har fem ganger så lang erfaringstid med windows enn linux. Burde det ikke gi meg fem ganger større kompetanse i windows enn linux? Tydeligvis ikke Jeg påstår at man trenger lang mindre kompetanse for å jobbe i enn å administrere windows. Derfor har gjennomsnittsbrukeren langt mindre kompetanse enn det man trenger for å feilsøke systemet. Min erfaring med linux er at man trenger/skaffer seg den kompetansen man trenger for å administrere systemet før man bruker det som vanlig bruker. Nå har jeg begrenset linux-kompetanse så det er nok ikke umulig at vi er uenige på dette punktet, men jeg synes i alle fall dine erfaringer taler for min påstand Og likevel har jeg hatt flere problemer med windows enn ubuntu. Noe så enkelt som installasjon av chipset-driver (etter bytte av HK) kastet meg rett ut i BSoD-mareritt, som ikke gav meg noe annet valg enn reinstall. Lignende problemer opplevde jeg temmelig ofte, både driverrelatert og annet. Ubuntu er ikke fri for problemer og feil, men når noe går gale får du beskjed om hva som må gjøres for å ordne det, istedet for "ugyldig sidefeil 0x2344FD23. Og igjen fremsetter jeg påstanden at du ikke har kompetanse nok i Windows - se forøvrig forrige avsnitt ang. bruk kontra administrasjon. Jeg skal gi deg pittelitt rett i at en Windows-installasjon er litt tettere knyttet mot hardware enn Linux, men det skal allikevel la seg gjøre å bytte hovedkort uten videre hodepine. "Ugyldig sidefeil" er forøvri minnerelatert og kommer av dårlige/gale drivere. Det finnes sikkert dårlige drivere eller folk som ikke har vett på å bruke rett driver i Linux også. Bare for å ha de sagt - jeg har sett mye rare feil de siste to årene hvor jeg har jobbet med nettopp feilsøkinge av PC (windows)-kræsj og ikke vært borti veldig mange sidefeil. Er det forresten så ille å oppgi en feilkode med dataparametre fremfor den faktiske feilen? Klarer man å tyde feilkoden (noe som egentlig ikke er så vanskelig) er man like langt Vent til du er 30, har unger og A4-liv. Da har du ikke tid til det ukjente. Jeg elsket også å sette meg inn i nye ting før, men som med de fleste andre jeg kjenner så dabber den lidenskapen av med tiden Og nei, jeg elsker det som er nytt og ukjent. [/OT] 7627002[/snapback] Uff, lar meg trekke med i slike diskusjoner *fortsette testing med å splitte tråder* edit; Kun PølseTryne (deeet var lenge siden) har strekens makt! Endret 2. januar 2007 av enden Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Tilbake i Bergen https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691142 Noen nerder som føler seg kallet?7626037[/snapback] Nei, får sikkert nok Java neste uke, med en eksamen i slutten av den. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 For faen, jeg må lære meg å bruke LIMIT 1 i scriptene mine slik at ikke alle brukerene mine får samme opplysninger Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 For faen, jeg må lære meg å bruke LIMIT 1 i scriptene mine slik at ikke alle brukerene mine får samme opplysninger 7627387[/snapback] ze PHP-pub neste gang? Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 ze PHP-pub neste gang? 7627410[/snapback] God ide egentlig Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Er det bare meg, eller er det ingen som virkelig klarer å sette strek? Må ha lest minst 53 innlegg de siste siden med "ok, setter strek her". Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Er det bare meg, eller er det ingen som virkelig klarer å sette strek? Må ha lest minst 53 innlegg de siste siden med "ok, setter strek her". 7627489[/snapback] Ingen klarer det nei, alle tar frem sette strek bildet men ingen bryr seg om det Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hmm - et spørsmål. Si jeg har flere HTML dokumenter som jeg ønsker å lage en RSS (eller whatever type strøm) av. Hvor komplisert er dette? Og er det en forutsetning at HTML dokumentene til enhver tid følger samme struktur for å kunne hente data (at teksten f.eks. alltid er i <p class="whatever">). Det er et par sider jeg er ofte innom, men kunne tenkt meg å få dem rett inn i NewsGator. Lenke til kommentar
PT Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 edit; Kun PølseTryne (deeet var lenge siden) har strekens makt! 7627316[/snapback]Neh, gidder ikke. Var gøyal diskusjon Tilbake i Bergen 7627349[/snapback]Aww Fylletur til helgen, med andre ord. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Hmm - et spørsmål. Si jeg har flere HTML dokumenter som jeg ønsker å lage en RSS (eller whatever type strøm) av. Hvor komplisert er dette? Og er det en forutsetning at HTML dokumentene til enhver tid følger samme struktur for å kunne hente data (at teksten f.eks. alltid er i <p class="whatever">). Det er et par sider jeg er ofte innom, men kunne tenkt meg å få dem rett inn i NewsGator. smile.gif Jeg tror ikke html trenger noen spesiell struktur når det kommer til rss for at i rss fila i item -> description så kan man bruke <![CDATA[ <p>html kode</p> ]]> og da vil vel ikke html-en påvirke strukturen til xml documentet edit: mulig jeg blander sammen med noe annent nå... Endret 2. januar 2007 av MC2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå