Jesper Karsrud Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Google notebook er hundre ganger bedre enn Dappad sidebar, imo. Installerte den i overgangen fra 1.5 til 2, og den funker som fjell! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Synes det er overidealistisk. Hva er overidealistisk? Å være hjemme førstedag? Det går da ikke an å kalle det idealistisk eller ikke..? Her hjemme finnes det for øvrig ingen norm på det der, så folk gjør litt forskjellig. 7579780[/snapback] Øh, jeg snakket om nynorsk. 7580655[/snapback] Er nynorsk overidealistisk? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Nei, du må nesten lese innleggene på forrige side tror jeg... Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Noen som har noe tilsvarende for Opera? 7580051[/snapback] Trykk på venstre kant. Da kommer det en utfolder. Trykk så på "notater". Du kan også lime notater inn i tekstfelter på en webside ved å høyreklikke feltet og velge "sett inn notat". 7580664[/snapback] Viste det var noe ja. ctrl-shift-c Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Nei, du må nesten lese innleggene på forrige side tror jeg... 7580719[/snapback] Gjorde det, men ser ikkje heilt i kva samanheng "overidealistisk" kjem inn. Grunnen til at Tor skriv "nynorsk" er jo berre at han vil aller helst vere som meg Lenke til kommentar
Grith Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Et lite spørsmål: Hva gjør * i CSS? Lenke til kommentar
Grith Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Er det ikke like greit å skrive body { } da? Dekker ikke det alt det også? Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 nei, for body gjelder bare for "body" elementet, mens * gjelder for alle elementene. Hvis du feks. skriver: * { border:5px solid red;} får du røde linjer rundt alle elementene dine. Lenke til kommentar
Grith Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Ok, da skjønte jeg det. Takk! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 nei, for body gjelder bare for "body" elementet, mens * gjelder for alle elementene. Hvis du feks. skriver: * { border:5px solid red;} får du røde linjer rundt alle elementene dine. 7581403[/snapback] Med litt kommentering blir det riktig: Alle eigenskapar som blir "arva" av element vil òg påverke underelementa av body i dette tilfellet. Om du for eksempel vil ha font-family: sans-serif; i body, så vil dette påverke alt "under" body òg. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Finner ikke en slik funksjon i Opera, så jeg får spørre om det finnes til FF. Går det an å kunne høyreklikke eller lignende for så å få et alternativ (mellom de andre) som er "Lagre side"? Slik at om du er på forsiden lastes alle dokumenter, bilder og lignende som det linkes til i html-dokumentene og css-dokumentene tilknyttet siden? Noen plugin for omtrent det? Endret 26. desember 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Finner ikke en slik funksjon i Opera, så jeg får spørre om det finnes til FF. Går det an å kunne høyreklikke eller lignende for så å få et alternativ (mellom de andre) som er "Lagre side"? Slik at om du er på forsiden lastes alle dokumenter, bilder og lignende som det linkes til i html-dokumentene og css-dokumentene tilknyttet siden? Noen plugin for omtrent det? 7581532[/snapback] Med Free download manager kan man det Da får du funksjonen "Download all". Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Noen plugin for omtrent det? 7581532[/snapback] Kanskje det ligger noe her: Opera Plugins Sjekk også widgets. Der finner man det meste av funksjonalitet om man leter litt. Det finnes også en nettside, som jeg ikke husker adressen til eller navnet på, som tilbyr en mengde widgets for webutviklere. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Finner ikke en slik funksjon i Opera, så jeg får spørre om det finnes til FF. Går det an å kunne høyreklikke eller lignende for så å få et alternativ (mellom de andre) som er "Lagre side"? Slik at om du er på forsiden lastes alle dokumenter, bilder og lignende som det linkes til i html-dokumentene og css-dokumentene tilknyttet siden? Noen plugin for omtrent det? 7581532[/snapback] Fyr opp Firefox, trykk Ctrl + S. Alternativt, om du er fan av pek-og-lek, kan du trykke "File -> Save Page As ...". Lenke til kommentar
Hekkerboi Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 jorgis, da må han jo gjøre det på alle elementene. tror han mener at han lagrer alle elementene på én gang. tror. Lenke til kommentar
PT Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Finner ikke en slik funksjon i Opera, så jeg får spørre om det finnes til FF. Går det an å kunne høyreklikke eller lignende for så å få et alternativ (mellom de andre) som er "Lagre side"? Slik at om du er på forsiden lastes alle dokumenter, bilder og lignende som det linkes til i html-dokumentene og css-dokumentene tilknyttet siden? Noen plugin for omtrent det?7581532[/snapback] Blind eller? Ctrl + S -> HTML-fil med bilder, eventuelt Nettarkiv om du vil ha hele skiten i en enkelt fil. I Opera altså. Nesten det samme i Firefox. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Aahahaha. Diggnation er så bra. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 jorgis, da må han jo gjøre det på alle elementene.tror han mener at han lagrer alle elementene på én gang. tror. 7583336[/snapback] Ctrl + S lagrer bilder, HTML, CSS og JS. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Når jeg trykker på der jeg kan endre størrelsen i DreamWeaver, så kommer det ikke opp no valg. Hvordan kan jeg få dem tilbake? Sempron Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå