enden Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Er det noen som gidder å holde skjermene sine skikkelig kalibrerte? Blir jo så sinnsykt traurig med riktig fargetemeratur på taklys etc.. 7509318[/snapback] Det er ikke om å gjøre å få det helt vitenskapelig korrekt da Men ja, jeg kalibrerer jevnlig. Det må jeg nesten i forhold til testing. Men jeg kalibrerer manuelt da. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Tviler det er spesielt mange her som har utstyr til å gjøre det skikkelig, heller. Har hatt opplæring i det tidligere med skikkelig utstyr, men selv om jeg hadde hatt det her hjemme, tviler jeg på at jeg hadde gidda jobben spesielt ofte. Som Leon sier, det krever litt kunnskap om fargetemperatur, hensyn til lyset ute om man har vinduer, osv (og helst skikkelig utstyr).. Eizo-skjermen min her justerer kontrast/lysstyrke og slikt avhengig av lyset i rommet, da den er utstyrt med slik fiffig sensorgreie på toppen.. Endret 15. desember 2006 av Marvil Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Jeg fikk låne ordentlig kalibreringsutstyr da jeg fikk denne skjermen her. Det er en liten stund siden, dog, og etter det har jeg ikke gjort så særlig mye med den. Så den er nok ikke helt riktig kalibrert lenger, med tanke på at jeg har byttet til en større og litt brunere pult, fått opp noen nye plakater, og ikke minst fjernet et klesskap som stjal ganske mye lys tidligere. Små ting kan ha mye å si på lyset i rommet, altså.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Eizo-skjermen min her justerer kontrast/lysstyrke og slikt avhengig av lyset i rommet, da den er utstyrt med slik fiffig sensorgreie på toppen.. 7509600[/snapback] Uh, det suger! Det enste som er verre er skjermer som justerer lysstyrke alt etter fargene på skjermen. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Eizo-skjermen min her justerer kontrast/lysstyrke og slikt avhengig av lyset i rommet, da den er utstyrt med slik fiffig sensorgreie på toppen.. 7509600[/snapback] Uh, det suger! Det enste som er verre er skjermer som justerer lysstyrke alt etter fargene på skjermen. 7509779[/snapback] Pft, det er praktisk (og en stor fordel jamfør din egen/HW test av skjermen), dessuten var det du som anbefalte meg denne skjermen.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Jeg anbefalte deg også å slå av den funksjonen hvis du hadde noen planer om å lage sider så så halvpene ut Og akkurat det var ikke min test. Jeg ahdde ingenting med de søte små 17-tommerne å gjøre - holde meg til manneskjermer Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Jeg anbefalte deg også å slå av den funksjonen hvis du hadde noen planer om å lage sider så så halvpene ut Og akkurat det var ikke min test. Jeg ahdde ingenting med de søte små 17-tommerne å gjøre - holde meg til manneskjermer 7510250[/snapback] Pft, kan ikke jeg huske.. Jasså, jeg har problemer med å finne noe større enn de søte små 17" i denne testen du har kreditert deg.. http://www.hardware.no/tester/skjerm/ni_ri...kjermer/11692/6 Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Åfan, det var den testen ja Nok OT nå? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 http://hesthesthest' target='_blank'> Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 for å hoppe litt bakover og On topic i kafeen: Likte den rel="external" metoden jeg for å få linker i nytt vindu. Men da bør det merkes på linken at den åpnes i nytt vindu også! Om man absolutt MÅ! Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (...) har en 21" CRT selv(...) Kjører på 1024x768 (...) Usj. Hvordan klarer du det, da..? 7507258[/snapback] Oppløsninga? Liker å ha det litt lite (stort), vanesak som alt annet. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) for å hoppe litt bakover og On topic i kafeen:Likte den rel="external" metoden jeg for å få linker i nytt vindu. Men da bør det merkes på linken at den åpnes i nytt vindu også! Om man absolutt MÅ! 7511263[/snapback] Det skal ikke koderen trenge å tenke på i hvert fall (så lenge man bruker external). Det er jo det som er så fint med html (i motsetning til Javascript), at man bare kan mate ut masse informasjon til nettleseren/brukeren som så selv kan bestemme hvordan nettleseren skal bruke den skal oppføre seg (åpne/ikke åpen i ekstert vindu/tab) eller om man skal vise at det er en ekstern linke eller ikke. Ingen som vet om noen fine PHP script til opplasting av bilder? Steinmann: Hva er det bilde av i avataren din? Endret 15. desember 2006 av JonT Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Jeg vedder to doctypes på at det er en konsert med Seigmenn. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Da skylder du meg 2 doctypes tor Er godeste daddysmilk Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Hitman ProThis is exactly what Hitman Pro does: it combines Ad-Aware SE, SpyBot Search & Destroy, Spy Sweeper, Spyware Doctor, CWShredder, Spyware Blaster, NOD32, Sysclean package. Most of the included programs are freeware. Some of these programs are limited trial editions of commercial programs, and the user can decide to switch these off after the trial period. 7505613[/snapback] Includes tons of free applications, like Bonzibuddy and free Toolbar Downloaders. Så NOD32 er bra og krever lite resurser..? 7506359[/snapback] Ja. NOD32 er ganske bra ja, mer lettvekter enn AVG. Men, bare noobs som trenger AV 7506467[/snapback] Mhm. Er vel ikke noe galt med CRT, har en 21" CRT selv, så lenge man har plass hvorfor ikke. Samme faen om den veier mye, er jo en STASJONÆR PC den står til. Selv bytter jeg ikke før jeg får en like stor LCD, eller 2x19" LCD skjermer, for jeg er forelsket i størrelsen og alt annet virker lite. Kjører på 1024x768 på 120mhz, deilig som bare det. 7507243[/snapback] WTF @ minioppløsning på maksiskjerm. 1600x1200 er minimumsoppløsning for 21-tommere. Alt annet er spesielt for svaksynte. Selv byttet jeg ut min 30-kilos varmeovn av en 21-tommer med en 20-tommers LCD, og har aldri angret et sekund. Equerm:Grafisk designer hos oss hadde en slik, men bestilte Apple Cinema 24" her for en stund siden. Tok ikke mange ukene før han måtte ha tilbake 22" sin - så nå har han dualscreen. Er visst ekstremt bra fargegjengivelse på den skjermen 7507257[/snapback] Var akkurat det jeg også merket, nå har ikke jeg spesielt mye erfaringer med slike skjermer egentlig men jeg merket at denne syns jeg hadde like bra bilde som Apple skjermene jeg har brukt 7507374[/snapback] Det der er en av de beste grafiske skjermene på markedet. Du skal imye opp i pris for å finne noe som slår den når den er godt kalibrert! 7508856[/snapback] Hjelper deg å ha en god skjerm om den er gammel, da? Selv har jeg prøvd gamle 21-tommers skjermer fra Eizo og Dell, og begge har skuffet på bildekvaliteten, til tross for femsifret nypris. Fargene blir matte, og bildet glir ut av fokus etter fem-seks år, og uansett hvor mye jeg justerte fokus manuelt (via "stemmeskrue" på siden) fikk jeg aldri et bilde som var skarpt og klart over hele bildeflaten. LCD er tingen, må bare bytte ut min Syncmaster 204B til noe med et skikkelig panel (les: S-IPS/Dell 24-tommer). Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Jorgis: Når har du tenkt til å oppdatere siden din. XHTML 1.1 med text/html passer ikke bra når man henger i kaféen. Endret 15. desember 2006 av JonT Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jorgis: Når har du tenkt til å oppdatere siden din. XHTML 1.1 med text/html passer ikke bra når man henger i kaféen. 7511971[/snapback] Sist oppdatert i 2004, tror jeg. Akter ikke å gjøre noe mer med siden i det hele tatt nå eller i den nærmeste fjerne fremtid, jeg gidder rett og slett ikke. Ser heller ikke behovet med en side som jeg uansett ikke har noe innhold på. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Har du egentlig noen grunn til å ha den signaturen? Endret 16. desember 2006 av JonT Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 For at du skal ha noe å grine for, JonT. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Merkelig hvordan ting forandrer seg.. I gamle dager hadde vel de fleste gjengangere minst to oppdaterte sider på nettet, så er det vel knapt noen som har en.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå