Equerm Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Fikk nettopp en ny skjerm Er 22" CRT sak så det er kjempestor, men fy faen så nydelig bilde det er på den, er bedre enn bildet jeg har på MacBook Proen min Har forøvrig ikke den "hattetingen" som er på bildet da Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Sjølvsagt er det jo flott å bruke dette nøkkelordet i samanheng med pop-ups, om man må ty til det. Men det er ingen spesifikke instruksjoner om at nettlesarane skal implementere dette som ein pop-up. Dette hadde ikkje vore semantisk 7504839[/snapback] Det var det jeg trodde. Når jeg sa erstatte pop-ups mente jeg en bedre metode som kan erstatte bruken av javascript som åpner pop-ups med små hjelp-/informasjonsbokser. Funker MSN nå? 7505759[/snapback] Hvorfor ikke skjekke Service Status? Evt. Skjekke om MSN Webmessenger E-boddy funker. Endret 15. desember 2006 av JonT Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Sjølvsagt er det jo flott å bruke dette nøkkelordet i samanheng med pop-ups, om man må ty til det. Men det er ingen spesifikke instruksjoner om at nettlesarane skal implementere dette som ein pop-up. Dette hadde ikkje vore semantisk 7504839[/snapback] Det var det jeg trodde. Når jeg sa erstatte pop-ups mente jeg en bedre metode som kan erstatte bruken av javascript som åpner pop-ups med små hjelp-/informasjonsbokser. 7506634[/snapback] Men det kjem ikkje til å erstatte JavaScript til pop-ups. Javascript er rett og slett perfekt til akkurat det formålet. Er du ikkje enig? Det er meir ei standardisering av klassenavn for å referere til relatert innhold. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Adobe med ColorSchemer Endret 15. desember 2006 av JonT Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Adobe med ColorShemer 7506820[/snapback] Beklager å si det, men Old Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Ja, tror faktisk jeg posta den her i kaféen for lenge siden. Sååee; old! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Fikk nettopp en ny skjerm http://www.terralab.ru/pubimages/75850.jpg Er 22" CRT sak så det er kjempestor, men fy faen så nydelig bilde det er på den, er bedre enn bildet jeg har på MacBook Proen min Har forøvrig ikke den "hattetingen" som er på bildet da Ugh, *1996 flashback* Hvor mye gav du for den? Veier den like mye som den kostet? Endret 15. desember 2006 av Loomy Lenke til kommentar
PT Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Men det kjem ikkje til å erstatte JavaScript til pop-ups. Javascript er rett og slett perfekt til akkurat det formålet. Er du ikkje enig?Så lenge vi slipper <a href="javascript:window.open('shitload.html')">woho</a>-stuff er jeg fornøyd Veier den like mye som den kostet?22"-ere har en lei tendens til å veie altfor mye *feire at jeg endelig er ferdig med egentreningsprosjektet som skulle vært levert inn for .. lenge siden* Endret 15. desember 2006 av PT Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Men det kjem ikkje til å erstatte JavaScript til pop-ups. Javascript er rett og slett perfekt til akkurat det formålet. Er du ikkje enig?Det er meir ei standardisering av klassenavn for å referere til relatert innhold. 7506809[/snapback] Ok Nei, jeg er absolutt ikke enig. Det er vanskelig for en datamaskin å tålke hva et javascript egentlig gjør og hindrer mennesker som har slått av javascript til å se informasjonen. Derfor hadde det vært mye bedre vis det hadde vært lagt til i html koden. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Siden det snakkes om direktemeldingsklienter nå; kjenner noen til et direktemeldingsprogram som bare trenger en kjørbar fil? Ellers må jeg endre kildekoden og diverse filnavn. 7503875[/snapback] Portable GAIM? Eller var det kravet om at det bare var én kjørbar fil? 7504406[/snapback] Kravet var at kun én kjørbar fil ble lastet, annen innformasjon kan godt følge med i andre filer. GaimPortable funker helt fint;) Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Ugh, *1996 flashback* Hvor mye gav du for den? Veier den like mye som den kostet? 7506941[/snapback] Ga vel ingenting for den I sin tid kostet den tydeligvis en plass mellom 15 og 20 tusen kr ^^ Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Er vel ikke noe galt med CRT, har en 21" CRT selv, så lenge man har plass hvorfor ikke. Samme faen om den veier mye, er jo en STASJONÆR PC den står til. Selv bytter jeg ikke før jeg får en like stor LCD, eller 2x19" LCD skjermer, for jeg er forelsket i størrelsen og alt annet virker lite. Kjører på 1024x768 på 120mhz, deilig som bare det. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Equerm: Grafisk designer hos oss hadde en slik, men bestilte Apple Cinema 24" her for en stund siden. Tok ikke mange ukene før han måtte ha tilbake 22" sin - så nå har han dualscreen. Er visst ekstremt bra fargegjengivelse på den skjermen Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (...) har en 21" CRT selv(...) Kjører på 1024x768 (...) Usj. Hvordan klarer du det, da..? Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Er vel ikke noe galt med CRT, har en 21" CRT selv, så lenge man har plass hvorfor ikke. Samme faen om den veier mye, er jo en STASJONÆR PC den står til. Selv bytter jeg ikke før jeg får en like stor LCD, eller 2x19" LCD skjermer, for jeg er forelsket i størrelsen og alt annet virker lite. Kjører på 1024x768 på 120mhz, deilig som bare det. 7507243[/snapback] Helt enig og siden jeg har plass til den så tar jeg den med meg hjem, ihvertfall når den er gratis Å bildekvaliteten var fantastisk, sinnsvakt mange instillinger på den også Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Men det kjem ikkje til å erstatte JavaScript til pop-ups. Javascript er rett og slett perfekt til akkurat det formålet. Er du ikkje enig?Det er meir ei standardisering av klassenavn for å referere til relatert innhold. 7506809[/snapback] Ok Nei, jeg er absolutt ikke enig. Det er vanskelig for en datamaskin å tålke hva et javascript egentlig gjør og hindrer mennesker som har slått av javascript til å se informasjonen. Derfor hadde det vært mye bedre vis det hadde vært lagt til i html koden. 7507136[/snapback] Om javascriptet blir brukt korrekt, og href-attrbutten inneholder den riktige adressen, er jo innholdet tilgjengelig selv om JS er deaktivert. Lenke til kommentar
PT Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Men det kjem ikkje til å erstatte JavaScript til pop-ups. Javascript er rett og slett perfekt til akkurat det formålet. Er du ikkje enig?Det er meir ei standardisering av klassenavn for å referere til relatert innhold. 7506809[/snapback] Ok Nei, jeg er absolutt ikke enig. Det er vanskelig for en datamaskin å tålke hva et javascript egentlig gjør og hindrer mennesker som har slått av javascript til å se informasjonen. Derfor hadde det vært mye bedre vis det hadde vært lagt til i html koden. 7507136[/snapback] <a href="http://gewgle.com/" class="popup">Click me!</a> function popup() { if(!document.getElementsByTagName) return false; var elm = getElementsByTagName('a'); for(var i = 0; i < elm.length; i++) { var e = elm.[i]; if(e.className.match('popup')) { e.onclick = function() { window.open(this.href); } } } } /* pluss en liten init()-funksjon som kjører popup() ved load */ elns Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Om javascriptet blir brukt korrekt, og href-attrbutten inneholder den riktige adressen, er jo innholdet tilgjengelig selv om JS er deaktivert. 7507332[/snapback] Ja, men er det bare snakk om 40-80 ord er det mye mer brukervennlig å åpne det i en pop-ups vindu eller i en sidebar. Dessuten sier man jo ikke til søkemotorer ol. at dette bare er hjelp/små informasjon relatert til innholdet vis man bruker javascript. Endret 15. desember 2006 av JonT Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Equerm:Grafisk designer hos oss hadde en slik, men bestilte Apple Cinema 24" her for en stund siden. Tok ikke mange ukene før han måtte ha tilbake 22" sin - så nå har han dualscreen. Er visst ekstremt bra fargegjengivelse på den skjermen 7507257[/snapback] Var akkurat det jeg også merket, nå har ikke jeg spesielt mye erfaringer med slike skjermer egentlig men jeg merket at denne syns jeg hadde like bra bilde som Apple skjermene jeg har brukt Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Om javascriptet blir brukt korrekt, og href-attrbutten inneholder den riktige adressen, er jo innholdet tilgjengelig selv om JS er deaktivert. 7507332[/snapback] Ja, men er det bare snakk om 40-80 ord er det mye mer brukervennlig å åpne det i en pop-ups vindu eller i en sidebar. Dessuten sier man jo ikke til søkemotorer ol. at dette bare er hjelp/små informasjon relatert til innholdet vis man bruker javascript. 7507359[/snapback] Snakker vi om det samme nå? I følge min tolkning, er popup et HTML-dokument som åpnes i et nytt vindu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå