Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ingveh: Har sikkert vore der i over eit halvt år, men eg har sjølv aldri lagt merke til det. That's the dillio.

Hoodwinkd sugde hardt.

7503462[/snapback]

Hva har du bidratt med?

7504674[/snapback]

Nais Henrik, hva har du gjort for noe galt?  :innocent:

7503204[/snapback]

Har tenkt for hardt, samt tidligare ekskludert det sosiale liv for å komme på attributter som note, warning og copyright, samt eit par av attributtnavna til LINK-elementet. :p

7503379[/snapback]

Lenke til kommentar
Forstår jeg det riktig at sidebare antributten skal erstatte pop-ups?

7504243[/snapback]

Nei, sidebar-attributten skal referere til relatert innhold. HTML har som sagt ingenting med nettleseroppførsel å gjere. :)

7504347[/snapback]

Hvor står det?

Jeg refererer:

The sidebar keyword indicates that the referenced document, if retrieved, is intended to be shown in a secondary browsing context (if possible), instead of in the current browsing context.
Lenke til kommentar
Eirik Solheim (http://eirikso.com) var innom skulen i dag og holdt foredrag, forresten. Rart å seie det - men det skjer store ting hos NRK no framover, og eg har muligens fått meg ein plass på utviklarteamet. :)

7504347[/snapback]

Store ting som i mer DRM og mindre støtte for andre plattformer enn Windows med Media Player? :)

7504421[/snapback]

Ikkje så lenge Eirik Solheim er prosjektleder, nei. Utrulig kunnskapsrik fyr.

...og det skjer iallfall ikkje viss eg hopper på teamet. :p

7504498[/snapback]

Vel, DRM og MediaPlayer-onlyisme er det mer enn nok av fra før, er det noe han jobber med å få snudd? Mente å huske at DRM var en ordre fra høyeste hold, og at støtte for annet enn Windows-plattformen var "tåpelig" og "usikkert". :)

Lenke til kommentar
Forstår jeg det riktig at sidebare antributten skal erstatte pop-ups?

7504243[/snapback]

Nei, sidebar-attributten skal referere til relatert innhold. HTML har som sagt ingenting med nettleseroppførsel å gjere. :)

7504347[/snapback]

Hvor står det?

Jeg refererer:

The sidebar keyword indicates that the referenced document, if retrieved, is intended to be shown in a secondary browsing context (if possible), instead of in the current browsing context.

7504760[/snapback]

"Nøkkelordet sidebar indikerer at det refererte dokumentet, om innhentet, er ment for å bli vist i en kontekst som ikke er relatert til den nåværende.", elns.

Sjølvsagt er det jo flott å bruke dette nøkkelordet i samanheng med pop-ups, om man må ty til det. Men det er ingen spesifikke instruksjoner om at nettlesarane skal implementere dette som ein pop-up. Dette hadde ikkje vore semantisk :)

jorgis: Fyren er glad i Mac, så eg tviler på at han kjem til å halde seg til desse reglane, om dei eksisterer. :)

Prosjektet er fortsatt veldig vagt. Det er eigentleg ingen rammer rundt det i det heile tatt. Ideane berre flyt litt. Men det kan bli spennande, om det blir gjennomført skikkeleg. Håper iallfall eg får delta litt i utviklinga. :)

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar
jorgis: Fyren er glad i Mac, så eg tviler på at han kjem til å halde seg til desse reglane, om dei eksisterer. :)

Prosjektet er fortsatt veldig vagt. Det er eigentleg ingen rammer rundt det i det heile tatt. Ideane berre flyt litt. Men det kan bli spennande, om det blir gjennomført skikkeleg. Håper iallfall eg får delta litt i utviklinga. :)

7504839[/snapback]

Vel, Windows Media Player finnes for Mac...

Lenke til kommentar
Etter en idiotisk diskkrasj trenger jeg tips til et antivirusprogram som ikke krever spesielt mye resurser, og som helst er gratis..

Noen tips..?

7505311[/snapback]

NOD32 hvis du vil ha det beste, AVG hvis du bare vil ha det billig. Ubuntu hvis du vil ha det billig OG best. :)

Lenke til kommentar

Hitman Pro

This is exactly what Hitman Pro does: it combines Ad-Aware SE, SpyBot Search & Destroy, Spy Sweeper, Spyware Doctor, CWShredder, Spyware Blaster, NOD32, Sysclean package. Most of the included programs are freeware. Some of these programs are limited trial editions of commercial programs, and the user can decide to switch these off after the trial period.

Lenke til kommentar
Etter en idiotisk diskkrasj trenger jeg tips til et antivirusprogram som ikke krever spesielt mye resurser, og som helst er gratis..

Noen tips..?

7505311[/snapback]

NOD32 hvis du vil ha det beste, AVG hvis du bare vil ha det billig. Ubuntu hvis du vil ha det billig OG best. :)

7505606[/snapback]

Så NOD32 er bra og krever lite resurser..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...