Patrick de Maar Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 JonT: Du sier du kjører på en gammel Celeron CPU, 500mhz... også kjører du XP og alt, ja jeg er klar over at det funker men det er absolutt ikke optimalt. Sikker på at du ikke skal ha en 700mhz Celeron av meg? Evt. kan du få P3 733mhz, men da må jeg se om jeg trenger den til en evt server #2. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) JonT: Du har det stygge mobil-mappe-ikonet fra SE på skrivebordet, du og? :/ 7501254[/snapback] Ja. Hvorfor kunne det ikke vært som i Mac OS X, hvor man får ti ganger mer funsjonalitet uten å innstallere noen drivere eller software. JonT: Du sier du kjører på en gammel Celeron CPU, 500mhz... også kjører du XP og alt, ja jeg er klar over at det funker men det er absolutt ikke optimalt. Sikker på at du ikke skal ha en 700mhz Celeron av meg? Evt. kan du få P3 733mhz, men da må jeg se om jeg trenger den til en evt server #2. 7501255[/snapback] Hvem er det som ikke har fler enn én datamaskin nå til dags? Tviler på at jeg uansett hadde greid å kjørt iTunes, Opera med 6 tabs, Windows XP, Windows Live Messenger og Google Talk, AV-software på 128mb ram. (+ masse andre programmer som Apache, MySQL ol.) Problemet er at når man fortsatt er boende i mammas rede, er det selfølgelig noen smådjevler som nekter å bruke Windows 98. Noe som fører til at jeg må flytte meg til Landaen. Endret 14. desember 2006 av JonT Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Fæle greier: Skandiabanken støtter ikke lenger Linux Det virker som Itavisen ikke helt vet hva 1984-uttrykket betyr: SÅ 1984: Snart kan du snakke med en robot i MSN Messenger. Den vil antagelig forsøke å selge deg noe. Endret 14. desember 2006 av JonT Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Fæle greier: Skandiabanken støtter ikke lenger Linux 7501543[/snapback] Er jo bare å bruke mask as IE så funker det, det sier de selv Opera har selvfølgelig default støtte for det Endret 14. desember 2006 av orsus Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Er jo bare å bruke mask as IE så funker det, det sier de selv Opera har selvfølgelig default støtte for det 7501935[/snapback] Vis det bare er å endre user-agent http strengen, hvorfor sier Skandiabanken at de ikke støtter Linux lenger da? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Er nok det at de bare støtter IE, som ikke finnes på annet enn Win og Mac. Står i artiklen at man kan bruke et tillegg i Firefox som gjør at det ser ut som IE Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Ursj, fatter ikke at folk gidder å kjøre nettleseren i fullscreen. Alltid 1100x1100 på hovedvinduer (type nettleser, tekstbehandling) hos meg Så er du Bergenssoss, også. Det fikk jeg ikke med meg... Da beklager jeg så veldig at jeg tipset andre om den pluginen 7500074[/snapback] Once you go window you never go back! Men det er klart det krever noen tommer på skrivebordet da: 61" pr nuh *starte pissekonkuranse* Er det bare jeg som bruker Google Talk her? Prosjektet mitt er å utfase bruken av MSN Messenger. 7500991[/snapback] Norge er et av landene i verden med størst konsentrasjon messenger-brukere i forhold til antall innbyggere og i forhold til andre nettverk. Derfor er det ikke så enkelt å gå over til andre nettverk. Personlig taklet jeg ikke Trillian... Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Hvordan system kjører folket her? Mac/PC? 7500587[/snapback] GNU/Linux Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Norge er et av landene i verden med størst konsentrasjon messenger-brukere i forhold til antall innbyggere og i forhold til andre nettverk. Derfor er det ikke så enkelt å gå over til andre nettverk. Personlig taklet jeg ikke Trillian... 7502041[/snapback] Det er derfor vi må fortsette med å sperre MSN på skoler, sånn vi kan få litt flere over til Jabber Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Hvordan system kjører folket her? Mac/PC? 7500587[/snapback] Privat = Mac. Jobb = PC. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Hvordan system kjører folket her? Mac/PC? 7500587[/snapback] Jobb: PC - GNU/Linux Hjemme: PC - Windows XP på arbeidstasjon, GNU/Linux på resten. Vurdere å gå til innkjøp av en Macmini å ha her hjemme. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Vis det bare er å endre user-agent http strengen, hvorfor sier Skandiabanken at de ikke støtter Linux lenger da?7501999[/snapback] jeg installerte nettopp sertifikater og fikk logget på uten problemer med Opera på winXp. Opera er selvfølgelig satt til "idetifiser som Opera". Skandiabanken reagerte ikke på at jeg ikke brukte IE - så det betyr at hvilken nettleser man benytter ikke spiller noen rolle. De bekrefter selv at de støtter de mest brukte nettleserne, og operativsystemene Windows 2000/NT/XP og Mac OS X (https://www.skandiabanken.no/skandiafaq/def...8&SubjectId=120) Hvorfor sjekker Skandiabanken hvilket operativsystem folk bruker? Er det en sikkerhetsrisiko å la folk logge inn fra utestet operativsystem? Og/eller er det slik at sertifikatene må skrives litt annerledes folk folk som sitter på *nix, slik at det ville medført merarbeid for uviklerne?? (Med tanke på at folk blir rådet til "mask as IE"-alternativet, betyr jo det at sertifikater og innlogging fungerer som normalt under linux?) Edit: dustete link som må fikses på Endret 14. desember 2006 av qualbeen Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Hvordan funker systemet med sertifikatene? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg skrev et mongolangt fantastisk fint innlegg om det isted, men siden Opera kræsjet sinnsykt (skulle teste skandiabanken i Opera) så fikk jeg ikke anledning til å poste det. Opera støttes av skandiabanken, ditto med firefox. Safari støttes visstnok ikke, samme med alle linux-varianter og windows eldre enn XP/2000. Spørsmålet alle stiller seg er jo om "støttes" betyr at de gir support på det, og gidder å fikse ting slik at det funker der, eller om de aktivt sperrer ute alle som ikke har et "støttet" system. Hvis det er det sistnevnte, er det vel fort gjort å melde dem til forbrukerombudet? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Hvorfor sjekker Skandiabanken hvilket operativsystem folk bruker? Er det en sikkerhetsrisiko å la folk logge inn fra utestet operativsystem? Og/eller er det slik at sertifikatene må skrives litt annerledes folk folk som sitter på *nix, slik at det ville medført merarbeid for uviklerne?? (Med tanke på at folk blir rådet til "mask as IE"-alternativet, betyr jo det at sertifikater og innlogging fungerer som normalt under linux?) 7502211[/snapback] Sertifikatene behandles på samme måte (annet enn at firefox støtter høyere krypteringssikkerhet enn IE), og alt er helt likt mellom Firefox i Ubuntu og Firefox på Windows. Sistnevnte er støttet. Kan ikke se noen som helst grunn til at Skandiabanken skal sperre ute brukere som kjører Firefox på et annet OS enn Windows eller OS X, da de rent teknisk er identiske. Dog forstår jeg at de sperrer ute Lynx og Dillo, da vi snakker nettlesere uten CSS-støtte. EDIT: Til dere som vil ha Google Talk, Trillian, IRC, ICQ, MSN, Yahoo! etc. i én klient: GAIM er tingen. Endret 14. desember 2006 av jorgis Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Sertifikatene behandles på samme måte (annet enn at firefox støtter høyere krypteringssikkerhet enn IE), og alt er helt likt mellom Firefox i Ubuntu og Firefox på Windows. Sistnevnte er støttet. Kan ikke se noen som helst grunn til at Skandiabanken skal sperre ute brukere som kjører Firefox på et annet OS enn Windows eller OS X, da de rent teknisk er identiske.7502284[/snapback] Var det jeg trodde. Er skuffet over at de aktivt sperrer andre ute - da er det mye bedre å istedenfor slenge inn en beskjed om at operativsystemet er utestet, og at ting dermed kanskje ikke fungerer - men allikevel tillate folk å prøve! (Opera støtter forøvrig også rimelig høy kryptering - 4096 er høyeste alternativ på skandiabanken. Tar en evighet å generere nøkkelen da)Til dere som vil ha Google Talk, Trillian, IRC, ICQ, MSN, Yahoo! etc. i én klient: GAIM er tingen. 7502284[/snapback] Finnes mange fler klienter enn Gaim, ta f.eks. en titt på denne listen: http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of...rotocol_support Edit: typo + bittelitt opera-facts Edit2: tiden det tok å generere sertifikatet... Er det rett av meg å tippe 50sekunder? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 14. desember 2006 av qualbeen Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Var det jeg trodde. Er skuffet over at de aktivt sperrer andre ute - da er det mye bedre å istedenfor slenge inn en beskjed om at operativsystemet er utestet, og at ting dermed kanskje ikke fungerer - men allikevel tillate folk å prøve! (Opera støtter forøvrig også rimelig høy kryptering - 4096 er høyeste alternativ på skandiabanken. Tar en evighet å generere nøkkelen da) De blokker ikke aktivt norske brukere, bare skandiabanken.se. IT-avisens slette journalistikk er nå bevist atter en gang, skal vel ikke være så vanskelig å se forskjell på norsk og svensk skandiabanken? Til dere som vil ha Google Talk, Trillian, IRC, ICQ, MSN, Yahoo! etc. i én klient: GAIM er tingen. 7502284[/snapback] Finnes mange fler klienter enn Gaim, ta f.eks. en titt på denne listen: http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of...rotocol_support50sekunder? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 7502373[/snapback] Så prøver du å krysse tabellen for protokollstøtte med tabellen for OS-støtte. Hva ser du da? Trillian Pro støtter bare Win, Adium støtter bare OS X, og Kopete støtter bare *nix osv. Bare GAIM støtter alle plattformer og uhyrlig mange forskjellige protokoller. Dessuten er GAIM under aktiv utvikling og er gratis og reklamefri. EDIT: Portable Gaim for dere sulliker som ikke har en god pakkemanager. Endret 14. desember 2006 av jorgis Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Hvordan system kjører folket her? Mac/PC? 7500587[/snapback] På farta: 13" Macbook Core 2 Duo Heime: 20" iMac Core Duo Adium er jo bygd på Gaim, så eg gidd ikkje å kjøre "styggeGaim" når eg får samme funksjonaliteten i eit finare skall. JonT: Du har tidenes mest rotete skrivebord, trur eg. Fann akkurat ut at eg er nevnt i HTML5-spesifikasjonen Endret 14. desember 2006 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Kjører kubuntu@pc her jeg ---- Nais Henrik, hva har du gjort for noe galt? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Fann akkurat ut at eg er nevnt i HTML5-spesifikasjonen Woah, reschpekt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå