Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg installerte Opera på alle maskinene og satte den som standarg nettleser. Plutselig var det noen som oppdaget at IE var borte :w00t: Hvor de nå hadde fått det fra. Jeg fikk beskjed om å fikse det tilbake, men sa det rett og slett som det er; Opera er sikrere en IE. Nå har Opera blitt den foretrukne nettleseren i familien.

Lenke til kommentar

nettleseren husker hvor du var da du avsluttet, og kan startes derfra. Eller hva med mer enn en side som startside? (altså at x antall forhåndsdefinerte faner/sider åpnes ved oppstart av programmet? (økter, jamfør mrbjoern))

edit: du kan jo og nevne fordelene med søkefeltet der oppe til høyre, men de fleste gjennomsnittlige "eldre" jeg har møtt på, liker vel så godt å skrive www.startsiden.no for å foreta et søk. Hvorfor? Aner ikke, kan noen fortelle meg?? :p

Vi mennesker er noen grusomme vanedyr...

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar
Hva skal jeg si til en dame på ca 45 år, for å få henne til å bytte til opera fra IE? Kan liksom ikke komme med acid-tester og slikt. Må være noe enkelt. :p

7494224[/snapback]

Om du har tilgang på maskina, bytter du nettleser og sier det er en oppdatering fra Microsoft, hvor de i forbindelse med Vistalanseringen har byttet navn på nettleseren til Opera.

Å drive å forklare fordeler og ulemper med en person som ikke har snurten med peiling er lite givende.

Gjør først, finn en forklaring etterpå.

Lenke til kommentar

@rødøye: sånn mener du?

post-70441-1166034337_thumb.png

Ja, er absolutt mulig. (Ignorer den stygge tomme plassen til venstre, er jeg som har spesifisert et felt der, derfor all ubrukt plass)

Howto: høyreklikk på fanelinjen, velg tilpass. Lek deg så med "brytning"-alternativet

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar
Hvordan har du klart å få tumbnail av sidene qualbeen?

7494494[/snapback]

opera:config#thumb (dobbeltklikk på "thumb" -> "gå til adresse")

@mr berg: ja, jeg liker ikke den instillingen som jeg la til på bildet. Men så er jo ikke det der standard heller da... Er ikke noe problem å få andre nettlesere uoversiktlige heller, for ikke lenge siden ble det vel vist en nettleser med ca 100 toolsbars installert her på forumet? :)

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar
Det var i alle fall ikke noen som satt med nettleseren slik daglig.

Håper jeg.

7494649[/snapback]

Hehe, er selvfølgelig helt enig med deg! :D

En ting som IE7 hadde som faktisk ikke var så dumt var der oversikts bildet.

Stjålet ifra mac da...

Noe jeg kunne likt å se i Opera

7494785[/snapback]

Enig, denne funksjonen er skikkelig stilig. Tipper både Firefox og Opera har fått det inn om ikke så alt for lenge. Håper iallefall det, meget praktisk hvis man har et begrenset antall faner oppe (browser.getAntFaner() < 16 ?)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...