Marvil Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Marvil det er pga. av markedsføring.Hvorfor tror du ellers Windows og Office er de mest brukte programmene i verden i dag? Kvaliteten har skjelden noe å si på utbredelsen av et produkt. 7487795[/snapback] Nei, sier du det? Poenget mitt var at Firefox er dyktigere enn Opera på markedsføringbiten, de har valgt en bedre strategi enn Opera. Mulig det finnes fanboys, men nå er jungeltelegrafen en av de viktigste markedsføringskanalene, spesielt i dette markedet, så jeg skjønner godt at dem bruker denne. Tja, vil si at kvalitet ofte har noe å si på utbredelsen, tingen er at utbredelse er en sum av flere faktorer, dvs pris, tilgjengelighet, kvalitet, markedsføring, egenskaper, marked, produsent, osv. Windows er vel forøvrig ikke et program, ei heller Office. Windows er et operativsystem, Office er en samlepakke av programvare. Skjønte ikke helt hva du mente med den bestemmer-greia, men i mine ører er det en klar sammenheng mellom hva folk bruker og hva de foretrekker, såfremt det de foretrekker ikke er en mangelvare eller på annen måte vanskelig å få tak i (pris, geografisk utbredelse, osv) (noe det i dette tilfellet ikke er).7487645[/snapback] Joda, det er ofte en sammenheng mellom hva man bruker og hva man foretrekker - sålenge begge deler er like tilgjenlig o.l. Men selv om mange foretrekker et produkt, betyr ikke det at nevnte produkt har kvalitet.7487867[/snapback] Kvalitet trenger ikke ha noe som helst med hva folk foretrekker, men det ble vel heller aldri nevnt i mitt innlegg..?Eneste jeg påpekte var en av sammenhengene mellom de to. Kvaliteten har skjelden noe å si på utbredelsen av et produkt.Det var å dra det litt langt. Å si at det finnes unntak derimot, er mer korrekt.7487818[/snapback] Windows, IE 6, PC, Toyota, billige klær, Sputnik-CD-er, tabeller til layout på HTML-sider, osv. osv. Det er mye jeg anser som dårlig kvalitet, men som har store brukermasser. 7487988[/snapback] Er Toyota ditt eksempel på dårlig kvalitet med høy utbredelse..?Toyota er vel et av merkene med minst feil, og høyest kvalitet på det de leverer. Vel, ikke for å ødelegge, men Opera kom omtrent 10 år før Firefox. 7488128[/snapback] Endret 12. desember 2006 av Marvil Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Jeg skjønner ikke at dere gidder å diskutere browsere gang på gang.. Ingen kommer noen vei, uansett. Selvom jeg syntes neitakk altid klarer å flusse opp "kampen" litt ekstra Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Nå gjorde du akkrat det samme, makan! Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 ..Selvom jeg syntes neitakk altid klarer å flusse opp "kampen" litt ekstra 7488843[/snapback] Hmm... Ja, Neitakk er flink til den slaks. Steinmann: Hva har skjedd med avataren din? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 En eller annen moderator tok den. Var vist for stor. Også har jeg ikke giddi å gjøre noe med det... :\ Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 THE INVATION OF THE KAFÉ-NINJAS: "ph34r", sier en maskert ninja til KaféNytt. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Så Opera ble spesialtweaket rett før 9.0-lansering for å kunne skryte på seg ACID2-kompabilitet Veeel. Hvis du leser bloggen til Tim Altman vil du se at ting gikk sånn ca fra April 2005 (rundt den tiden da Opera 8.0 og Acid2 kom) til 10. Mars 2006, så å si at Opera ble spesialtweaket rett før 9.0 er vel å dra det litt langt. 7488307[/snapback] Lyste løgn av det, og det kom aldri noe dokumentasjon. 7488331[/snapback] Sorry, folks. Tok feil av 9.0 og 8.0. Opera ble spesialtweaket rett før 8.01-lansering, før de innså at de måtte gå litt saktere frem for å fikse ting uten alvorlige regresjoner (noe de endte opp med uansett). Uansett: Poenget jeg prøvde å få frem er at skikkelig ACID2-rendering er mulig å få til for én fyr på et par uker. Problemet da er at en vil gnøkke i stykker nesten alt annet, med regresjonsfeil på alle tenkelige steder. Selv foretrekker jeg jevnt over god og stabil støtte for webstandarder, fremfor at en eller annen dude prøver å fikse hele ACID2 på en dag og ødelegger renderingen på tusenvis av vanlige sider. Og neitakk: Ikke vær så lynkjapp på å konkludere med at noe er løgn fordi du ikke gidder å rote opp kilder. Endret 12. desember 2006 av jorgis Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Windows er vel forøvrig ikke et program, ei heller Office. Windows er et operativsystem, Office er en samlepakke av programvare. 7488829[/snapback] Windows er et program, men ikke en programapplikasjon. Office er en programapplikasjonspakke Og Opera suger! Firefox også! Og Safari! IE! Flock! Heia Lynx! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Noen som har lyst på et 1000 MB hos Surftown? Billigste alternativ, jeg betaler fram til 12 desember 2007. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Noen som har lyst på et 1000 MB hos Surftown? Billigste alternativ, jeg betaler fram til 12 desember 2007. 7489834[/snapback] Om det er gratis så kan jeg godt motta Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Whats the catch. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Catch? Bare at det er Surftown. Hadde Surftown før jeg bytta tilbake til ServeTheWorld ( Lenke til kommentar
............... Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) jada.. Bare send bruker og pw du Endret 13. desember 2006 av karlsn Lenke til kommentar
sparks Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 http://pirajafisken.net/skrap/index.php?p=...el=foto&bilde=1 I firefox opplever jeg at mouseoveren på de små galleriknappene fungerer dårlig. På mouseover forsvinner bakgrunnen.. Dette skjer ikke i Safari. Hvordan ser det ut i Opera/IE? Evt, hva er løsningen? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 @sparks opera: bakgrunn forsvinner, hele knappen blir grønn. og hvorfor teller du baklengs, 3,2,1? Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Er Toyota ditt eksempel på dårlig kvalitet med høy utbredelse..?Toyota er vel et av merkene med minst feil, og høyest kvalitet på det de leverer. Ifølge personer som jobber/har jobbet på Toyota-verksted (og hos andre verksteder) er det ikke så mye mindre feil med Toyota, men det blir byttet kjente svakheter ved vanlig service uten å informere kunden, i tillegg til at de er de absolutt beste til å imøtekomme kundene sine som har reklamasjoner. Bare sånn for å få alle fakta på bordet - ikke ment som kritikk, men som tilleggsinformasjon Lenke til kommentar
Leon Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Å levere god service til produktet sitt er jo strengt tatt et kvalitetstegn, imo. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 @sparksopera: bakgrunn forsvinner, hele knappen blir grønn. og hvorfor teller du baklengs, 3,2,1? 7490535[/snapback] Har ikke begynt på å fikse baklengs osv, fikser designet først! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 http://jeremy.zawodny.com/blog/archives/008122.html Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 http://jeremy.zawodny.com/blog/archives/008122.html 7491392[/snapback] Den var drøy, nå må de forklare her. Er jo bare CSS'n som har blitt endra litt med farger og image replacement bare (om de har kodet det slik) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå