Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når bestemte "hva flertallet bruker" over "hva flertallet liker/foretrekker?

Dessuten klarte FF å skaffe seg brukere tidlig og en størstedel av disse har nok kun vært borti FF og IE og ikke Opera. Det samme gjelder og Opera i en viss grad, men de kom til markedet senere, og det er vrient å omvende folk fra en ting til en annen om de allerede er mer enn fornøyd med det alternativet de har. Selv har jeg prøvd FF og Opera og må si at jeg øyeblikkelig falt for Opera.

Det er forøvrig logisk at FF sin brukergruppe økes mest, siden de har flest brukere som hjelper til med rekrutteringen.

Kan Opera kalles en oppfinnelse? I så fall er vel det en av de bedre oppfinnelsene Norge har kommet med, etter ostehøvelen :p

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Den siden som tester, tester hvordan nettleseren feiler. Altså om den feiler akseptabelt. Noe opera kansje ikke gjør. Men den har fortsatt støtte for det meste :)

Fin side da, utviklerne burde ta hensyn til den i tilleg til acid2 testen. Den er liksom litt mer konstruktiv føler jeg. :)

Hvilken nettleser du liker er personlig, og kan ikke måles.

Lenke til kommentar
Hvem er hva sin feil hvor? Det viktigste for meg er at jeg selv har tilgang til å bruke den. Og videre har jeg ingenting imot å diskutere hvorfor jeg synes den er den beste nettleseren.

Skjønner forøvrig ikke spørsmålet ditt.

7487287[/snapback]

Mulig det ble dårlig formulert, men utifra dine tanker om Opera, så lurte jeg på om du hadde noen tanker til hvorfor utbredelsen ikke stod i stil med produktet..

Når bestemte "hva flertallet bruker" over "hva flertallet liker/foretrekker?

7487295[/snapback]

Skjønte ikke helt hva du mente med den bestemmer-greia, men i mine ører er det en klar sammenheng mellom hva folk bruker og hva de foretrekker, såfremt det de foretrekker ikke er en mangelvare eller på annen måte vanskelig å få tak i (pris, geografisk utbredelse, osv) (noe det i dette tilfellet ikke er). Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Hvem er hva sin feil hvor? Det viktigste for meg er at jeg selv har tilgang til å bruke den. Og videre har jeg ingenting imot å diskutere hvorfor jeg synes den er den beste nettleseren.

Skjønner forøvrig ikke spørsmålet ditt.

7487287[/snapback]

Mulig det ble dårlig formulert, men utifra dine tanker om Opera, så lurte jeg på om du hadde noen tanker til hvorfor utbredelsen ikke stod i stil med produktet..

Marvil det er pga. av markedsføring.

Hvorfor tror du ellers Windows og Office er de mest brukte programmene i verden i dag?

Kvaliteten har skjelden noe å si på utbredelsen av et produkt.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Skjønte ikke helt hva du mente med den bestemmer-greia, men i mine ører er det en klar sammenheng mellom hva folk bruker og hva de foretrekker, såfremt det de foretrekker ikke er en mangelvare eller på annen måte vanskelig å få tak i (pris, geografisk utbredelse, osv) (noe det i dette tilfellet ikke er).

7487645[/snapback]

Joda, det er ofte en sammenheng mellom hva man bruker og hva man foretrekker - sålenge begge deler er like tilgjenlig o.l. Men selv om mange foretrekker et produkt, betyr ikke det at nevnte produkt har kvalitet. Kanskje det skyldes av folk flest ikke vet om alternativene? Er vanskelig å ta et aktivt valg, hvis du aldri har prøvd/hørt om alternativene...

IE6 har desidert størst brukermasse - dog er IE6 en av dagens desiderst dårsligste nettlesere (både med tanke på sikkerhet, html-koding, og funksjoner som tilbys)

Lenke til kommentar
Kvaliteten har skjelden noe å si på utbredelsen av et produkt.

Det var å dra det litt langt. Å si at det finnes unntak derimot, er mer korrekt.

7487818[/snapback]

Windows, IE 6, PC, Toyota, billige klær, Sputnik-CD-er, tabeller til layout på HTML-sider, osv. osv.

Det er mye jeg anser som dårlig kvalitet, men som har store brukermasser.

Lenke til kommentar
Dessuten klarte FF å skaffe seg brukere tidlig og en størstedel av disse har nok kun vært borti FF og IE og ikke Opera. Det samme gjelder og Opera i en viss grad, men de kom til markedet senere, og det er vrient å omvende folk fra en ting til en annen om de allerede er mer enn fornøyd med det alternativet de har.

7487295[/snapback]

Vel, ikke for å ødelegge, men Opera kom omtrent 10 år før Firefox. :)

Lenke til kommentar

7487295[/snapback]

7488128[/snapback]

Huff, er bare det at jeg har hørt alle andre mase om at FF kom før Opera og at jeg selv sitter igjen med det inntrykket, men jeg skulle vel sjekket det opp. Men folk ble vel ikke skikkelig obs for alternative nettlesere før FF kom?

Lenke til kommentar

7488128[/snapback]

jeg er ikke alt for god på historikken, men Firefox har vel sprunget ut av Mozilla? Og nettleseren Mosaic bla lansert i 1994. Første nettleseren fra Opera Software kom også i 1994 (MultiTorg Opera, en versjon som ikke ble lansert offentlig)

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar

Folk flest vet ikke hva en nettleser er for noe. Ja, det er fakta.

Viderekomne har funnet ut at de kan laste ned Firefox. Siden, etter deltakelse i forum og på chat, finner du ut at det er en leser som heter Opera. Folk tror da at den er nyere enn Firefox, og ikke like etablert ei heller funksjonell og enkel. Når folk tar feil om dette, hvor stor sjanse er det for at folk tar feil om Firefox også? Hvor stor sjanse er det for at hyperløgnen (se min link) blir tatt for god fisk?

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg?

Jeg bruker opera, og er veldig fornøyd og vandt med det. Andre bruker firefox.

Det jeg ikker er SÅ fornøyd med er at firefox får alt for mye oppmerksomhet.

Unner opera litt oppmerksomhet også fordi jeg selv mener det er en fantastisk applikasjon.

Men har hatt problemer med at den låser seg litt på maskinen min. Noen som har vært borti det? Mest med flash.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...