Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

7486480[/snapback]

Sleng på Konqueror og Safari, så har du plutselig litt flere enn bare idiot-Opera som klarer testen. :)

Men bare for å gjøre ting helt klart: ACID2 er ingen god test. Alle feil i ACID2-rendringen til en browser er det mulig å fikse i løpet av en todagers hackfest, noe Safari gjorde. Problemet er at en da ikke går gjennom all den testingen (inkludert regresjonstesting) en er nødt til å ha for å være sikker på at ikke sikkerhetshull dukker opp. Derfor er Gecko sent ute med ACID2-fiksing, selv om siste nightlies skal ha ACID2 skikkelig rendret. :)

126886608_ec67f106be.jpg

Lenke til kommentar
Skal si... Det så jo temmelig flott ut. Er alle andre webstandarder støttet også da, eller kun dem som Acid Test fisker etter?

7486795[/snapback]

Så du "innrømmer" at ACID ikke er noen god måte å teste standarder på? Skulle nesten tro du mente det i det første innlegget ditt om saken :)

Tweaket til bildene litt jeg. Kanskje fylle på med noe lenger opp også?

http://www.hardware.no/artikkel/4980

Endret av enden
Lenke til kommentar

Kom til å tenke på noe der enden; er det du som har blitt kalt skjermkongen, eller var det oivind_dahle, eller en annen? Var visst en som var frykterlig god på dette med å anmelde skjermer og som hadde mange poster i en skjermkategori.

Lenke til kommentar
Så du "innrømmer" at ACID ikke er noen god måte å teste standarder på? Skulle nesten tro du mente det i det første innlegget ditt om saken :)

7486811[/snapback]

Ikke helt slik jeg tenker nei. Tenker mer i de baner at Opera består testen fordi den støtter webstandardene, mens Firefox må spesialtweakes for å rendere de gitte utfordringene i testen.

Lenke til kommentar
denne var jo litt gøy:

http://www.css3.info/selectors-test/test.html

- Firefox: 357/578

- Opera: 346/578

- IE7: 330/578

- IE6: 276/578

7485769[/snapback]

Det finnes flere måter å teste noe på :) Nettopp derfor mener jeg at ACID ikke sier så mye isolert sett. En test alene vil aldri være god nok til å si noe om produktet som helhet. Det må regnes et snitt av en rekke ulike tester for å kunne uttale seg om det.

Endret av enden
Lenke til kommentar

7486811[/snapback]

Ikke helt slik jeg tenker nei. Tenker mer i de baner at Opera består testen fordi den støtter webstandardene, mens Firefox må spesialtweakes for å rendere de gitte utfordringene i testen.

7486963[/snapback]

Rent teknisk støtter Firefox webstandardene bedre enn opera, ja. Så Opera ble spesialtweaket rett før 9.0-lansering for å kunne skryte på seg ACID2-kompabilitet, mens Firefox allerede har bedre støtte, men venter med ACID2 til 3.0. :)

Opera kommer nok sterkt tilbake på CSS-støtten i neste versjon. CSS3 er under utvikling, og den nettleserprodusenten med nyeste versjon vil logisk nok være mest oppdatert hvis det er noe produsenten prioriterer.

7487022[/snapback]

Når det gjelder "nyeste versjon" er det lite som slår nightlies av Firefox. Beste Opera kan tilby er ukentlige builds. :)

Lenke til kommentar
Rent teknisk støtter Firefox webstandardene bedre enn opera, ja. Så Opera ble spesialtweaket rett før 9.0-lansering for å kunne skryte på seg ACID2-kompabilitet, mens Firefox allerede har bedre støtte, men venter med ACID2 til 3.0. :)

7487103[/snapback]

Dokumentasjon på denne påstanden takk. Jeg vil se håndfast dokumentasjon!

Lenke til kommentar

7486811[/snapback]

7486963[/snapback]

Jeg må spør;

Hvorfor mener du Opera taper i forhold til Firefox..? Du mener tydeligvis at produktet deres er helt supert, men allikevel er det Firefox som oftest kommer frem i media, som har størst brukergruppe av de to, og som øker mest (?).

Har det seg slik at produktet er optimalt, men folka bak surrer, eller mener du kanskje at det er forbrukeren sin feil?

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...