Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det ikke sånn at copyright/opphavsrett går ut 75 år etter at kunstneren er død?

7484065[/snapback]

Niks, 70 år. Opphavsretten går altså ut omkring 2014.

7484091[/snapback]

Nei, det er slektningene til Edvard Munch som eier rettighetene - disse forvaltes for øvrig av BONO. :)

Lenke til kommentar
Er det ikke sånn at copyright/opphavsrett går ut 75 år etter at kunstneren er død?

7484065[/snapback]

Niks, 70 år. Opphavsretten går altså ut omkring 2014.

7484091[/snapback]

Nei, det er slektningene til Edvard Munch som eier rettighetene - disse forvaltes for øvrig av BONO. :)

7484169[/snapback]

Hvor lenge eier de rettigheten, og i henhold til hvilke paragraf har de overtatt rettighetene og unntatt at opphavsrettens vernetid går ut?

Lenke til kommentar

denne var jo litt gøy:

http://www.css3.info/selectors-test/test.html

Hvorvidt denne testen skal tas for god fisk aner jeg ikke, men jeg vil jo anta de prøvder de ulike css3-egenskapene som er mulige?

hos meg får jeg følgende resultater på testen (rangert etter beste nettleser)

- Opera: 346/578

- Firefox: 357/578

- IE7: 330/578

- IE6: 276/578

Har dessverre ikke Safari eller Netscape, så får ikke testet de..

Lenke til kommentar
hos meg får jeg følgende resultater på testen (rangert etter beste nettleser)

- Opera: 346/578

- Firefox: 357/578

- Konqueror 570/578

- Safari: 336/576

- IE7: 330/578

- IE6: 276/578

Ironisk :)

7485819[/snapback]

da er tabellen oppdatert med safari og konqueror.

Grunnen til at Opera står ovenfor FF er jo fordi jeg har rangert etter beste nettleser... ikke etter hvem som skårer best på denne testen ;)

Edit: prøver å fyre opp nettleser-fight her, men det forsøket gikk vist ikke så bra. Jaja, er vel like greit - slike diskusjoner pleier å vise seg lite konstruktive...

Konqueror er altså vinneren i css3-støtte :thumbs:

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar

Da var jeg igang med skolekatine prosjektet. Tenkte å designe siden selv. (første prosjektet mitt på et halvt år snart, tror jeg) Så dette blir spennende.

Men er det noen som har et forslag til scripts/programmer jeg kan bruke til å oppdatere siden? Nyheter, poll og en kalender hvor man kan skrive inn når kantina er stengt osv?

Lenke til kommentar
Kom jo ikke som noe overraskelse at Firefox kom best ut.

7485881[/snapback]

Jo egentlig, siden Opera stort sett har påberopt seg å ha best støtte for kommende CSS siden versjon 5 eller noe. Det har jo vært en allmen kjent "fakta" i nyhetsbildet.

Nå skriver jeg fakta i gåseøyne fordi jeg ikke har peiling, men har forstått at det er slik basert på både generelle og litt mer spissede medier her i landet.

Lenke til kommentar
Opera suger.

7486406[/snapback]

Konstruktivt :)

Har du en nettleser som ikke laster den siden riktig så har du ikke Firefox eller Opera, så jeg er sikkert helt enig :)

Forøvrig synes jeg det er tvilsomt at visning av èn enkelt obskør side skal avgjøre om en nettleser rendre alt i verden bra eller ikke...

edit; noe galt med quoten..

Endret av enden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...