Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Leon:

Okay, takk for tilbudet. Mulig jeg skal implentere Joomla for en organisasjon etter nyttår, så jeg må kartlegge om det holder mål. Finnes det noen bedre, kostnadsfrie CMS myntet på større nettsteder per dags dato?

7426662[/snapback]

Kan du en dæsj php er du godt på vei med J!, skulle jeg tro. Ellers kan du jo kikke på Drupal, kanskje?
Lenke til kommentar
Okay, CMSet har et dårlig template-system med andre ord? :/

7423871[/snapback]

Nja, tror ikke jeg har kunnskaper nok til å uttale meg om det, men jeg syns det virker dårlig, jeg har inntrykk av at enkelte ting blant annet er "hardkodet" og man vet jo overhodet ikke hva man skal endre og ikke, det eneste man kan gjøre da er å lese seg frem eller prøve og prøve noe som kan ta godt med tid for å si det slikt.

Gratulerer med nye navn folkens :cool:

7424724[/snapback]

Jeg som overhodet ikke ser noen nickendringer? :blink:

Hvis noen er paranoide ang. copyrights etc. er denne søkemotoren sjekk: http://www.copyscape.com/ ;)

7425668[/snapback]

Interessant, men trodde det gikk mer på design jeg. Bortsett fra at noen sider har "lånt" litt tekst fra hw.no med link til artikkelen på hardware.no Så sa jeg i alle fall ikke noe særlig likheter mellom designene.

Mr.Berg: Hysj!

Leon:

Okay, takk for tilbudet. Mulig jeg skal implentere Joomla for en organisasjon etter nyttår, så jeg må kartlegge om det holder mål. Finnes det noen bedre, kostnadsfrie CMS myntet på større nettsteder per dags dato?

7426662[/snapback]

Har jeg lov til å foreslå cutenews-ru? :whistle: Det bruker hvertfall databaser og er vannvittig enkelt å designe.

www.wii-fan.net bruker det (blant mange andre selvfølgelig) og jeg tester det: http://strateginorge.orresnei.com/nyheter.php (Yes, jeg vet menyen er fucked, det startet med at den kun var fucked i IE også fikk jeg noen forslag til endringer og vips så var den fucked i Opera og :wee: )

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Noen som vet om noen stilrene fonter til header? Må være tynn skrift, men stilren...

7424028[/snapback]

Jeg syns DIN er pen, selvom det er veldig mange som har brukt/bruker den på web.

7424084[/snapback]

Min font? :dontgetit:

Noen som vet om noen stilrene fonter til header? Må være tynn skrift, men stilren...

7424028[/snapback]

DejVu Sans Condemned (eller noe sånt)

AquaBase

SUSE Sans

men er vansklig å si uten å vite mer..

7424090[/snapback]

Skal se på de, takk =)

7425062[/snapback]

hehe DIN som i DIN Mittelschrift f.eks. Du kan se på Myfonts.com for flere versjoner

Endret av Garreth
Lenke til kommentar
Okay, CMSet har et dårlig template-system med andre ord? :/

7423871[/snapback]

Nja, tror ikke jeg har kunnskaper nok til å uttale meg om det, men jeg syns det virker dårlig, jeg har inntrykk av at enkelte ting blant annet er "hardkodet" og man vet jo overhodet ikke hva man skal endre og ikke, det eneste man kan gjøre da er å lese seg frem eller prøve og prøve noe som kan ta godt med tid for å si det slikt.

7427508[/snapback]

et godt tips er å laste moduler slik:

mosLoadModules('posisjonnavn', -1);

Om du ikke er så glad i Joomla!-suppekode, that is.

Hardkoding og små hacks av moduler for å få ting til å virke slik man vil er et must, i grunn — blir bedre med J!1.5, og det er heldigvis ikke så alt for langt unna nå.

Endret av Leon Johannessen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...