Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Jammen, skjønner du ikke at "korrekt" ikke fungerer? Sender man ut et nyhetsbrev til 10.000 må man nesten tenke litt "BI".
Det var kanskje dumt å komme trekkende med innlegget mitt akkurat i dette tilfellet. Har ikke særlig peiling på HTML-mail, men har forstått at det er problemer knyttet til tolkning. Innlegget mitt var nok kanskje mer generelt enn slik det var formulert fra min side - det virker som om BI-nykkene kommer uansett hvor lite problemet er nå for tida.

De ekstra timene faktureres kunden, som igjen gir høyere pris, som igjen kan gjøre at kunden velger en annen tjenestelevererandør.

Valget står mellom å bruke noe som fungerer, eller å bruke penger på å prøve å utvikle noe som ikke vil gi like stor dekning. Kundene gir da pokker i om koden er validert per 1.desember 2006, de vil ha noe som fungerer, som gir best mulig dekning, og som koster minst mulig.

Det er da vitterlig ikke slik at et firma hviler på laurbærene fram til den dagen det faktisk får en kunde - avhengig av bedriftens størrelse og hvor ettertraktet den er, skulle jeg tro det ble en del tid til overs som for eksempel kan brukes til å finne bedre metoder for ting. Er ikke sånn at utviklerne sitter passive helt til et firma bestiller noe konkret, håper jeg.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De ekstra timene faktureres kunden, som igjen gir høyere pris, som igjen kan gjøre at kunden velger en annen tjenestelevererandør.

Valget står mellom å bruke noe som fungerer, eller å bruke penger på å prøve å utvikle noe som ikke vil gi like stor dekning. Kundene gir da pokker i om koden er validert per 1.desember 2006, de vil ha noe som fungerer, som gir best mulig dekning, og som koster minst mulig.

Det er da vitterlig ikke slik at et firma hviler på laurbærene fram til den dagen det faktisk får en kunde - avhengig av bedriftens størrelse og hvor ettertraktet den er, skulle jeg tro det ble en del tid til overs som for eksempel kan brukes til å finne bedre metoder for ting. Er ikke sånn at utviklerne sitter passive helt til et firma bestiller noe konkret, håper jeg.

7398964[/snapback]

Nei, men nå er poenget her at "korrekt" ikke fungerer i mange tilfeller, og da hjelper det ikke å sitte å bruke tid du ellers kunne brukt til andre ting på å utvikle dårligere løsninger.

Og "BI-nykkene" kommer vel like ofte som "vi ser verden gjennom WDS-brillene"-nykkene, men de er tydeligvis ikke like populære, siden de bryter med visjonen her inne. :)

Lenke til kommentar

Jeg vil i alle fall driste meg frampå og si at selskaper, som sender store mengder reklamemail og som ellers er storforbrukere av internetteknologi, det være seg '95- eller '06-kode, på et eller annet tidspunkt bør begynne å prøve å utvikle bedre metoder. Vi skal ikke stagnere, heller.

At du og enden fra tid til annen trekker fram virkeligheten her i tråden ser jeg ikke på som noe stort problem, men at dere inntar en slags beskyttende posisjon i forhold til selskapene der ute i verden som gjør at vi ikke kommer oss videre med nett-teknologiene (selv om det også skjer saker og ting), og i mange saker sier at 'slik det bli' er litt forstyrrende. :wee:

Lenke til kommentar
Jeg vil i alle fall driste meg frampå og si at selskaper, som sender store mengder reklamemail og som ellers er storforbrukere av internetteknologi, det være seg '95- eller '06-kode, på et eller annet tidspunkt bør begynne å prøve å utvikle bedre metoder. Vi skal ikke stagnere, heller.
Helt enig, og det er lite i denne sammenhengen jeg heller vil enn at alle e-postlesere støtter skikkelig validerbar HTML og at brukerne lar denne støtten være aktivert. Jeg er møkk lei av å gjøre vurderinger på hvordan et nyhetsbrev skal sendes ut. Med dagens situasjon taper man uansett :(

At du og enden fra tid til annen trekker fram virkeligheten her i tråden ser jeg ikke på som noe stort problem, men at dere inntar en slags beskyttende posisjon i forhold til selskapene der ute i verden som gjør at vi ikke kommer oss videre med nett-teknologiene (selv om det også skjer saker og ting),  og i mange saker sier at 'slik det bli' er litt forstyrrende. :wee:

7399217[/snapback]

Man vil alltid ha et utgangspunkt når man diskuterer noe. Mitt utgangspunkt har nødvendigvis en sammenheng med at jeg jobber med nettopp dette til daglig. Om det ikke er webutvikling så har jeg direkte kontakt med en rekke store og små kunder. Jeg trekker derfor erfaringer far dette med meg i diskusjonen. Da blir det gjerne et "hør nå her, idealiste og realisme kræsjer"-svar ut av det, for det er sånn jeg faktisk opplever forskjell på ønske, behov og valg ute hos mine kunder.

Jeg håper jeg ikke blir stemlpet som "BI" på grunn av dette, men økonomi og rimelighet er en viktig del av det sammensuriumet av behov som må tas hensyn til hvis man driver en bedrift. "Korrekt" er ikke nødvendigvis riktig i en situasjon der man må ta hensyn til andre faktorer - dette ser jeg gang på gang, der den beste tekniske løsningen rett og slett ikke kalrer å gjøre jobben.

Nå fikk du meg til å logge meg inn fra jobben også - det skal jeg normalt ikke gjøre, for sjefen er medlem av forumet :p *føle seg overvåket* :ph34r:

Endret av enden
Lenke til kommentar
Kan slå meg til ro med det. Og, jeg trodde dere bare gjorde tullete ting på jobben uansett, som brustester og lignende? :p

7399283[/snapback]

Tja, skal jo spise pølser om 20 min, så du bør kanskje revurdere igjen. Etter det skal vi kanskje leke litt med radiostyrte tanks som gir støt når du blir truffet :D (jeg vet du har litt lyst på jobb hos oss!)

*legge til bilde*

post-25824-1164969681_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hahah, kanskje jeg kan rydde opp i tabelldesignet deres :innocent:

7399307[/snapback]

Jobber med saken. Satt bort siden til noen som har en egenutviklet CMS-løsning som stinker i forhold til f.eks. wp. Hvis jeg får ryddet i designet og divifisert det så skal jeg lage hele dritten selv i wp eller joomla så vi slipper å betale for dagens løsning. Det her er seriøst en side som en "proff" webutvikler satte opp for oss i år...

webkafeeidealisten i meg gråter...

edit; Marvil har sovna ved tastaturet. Han har skrevet i en evighet og svarer ikke på MSN :p

Endret av enden
Lenke til kommentar
edit; Marvil har sovna ved tastaturet. Han har skrevet i en evighet og svarer ikke på MSN :p

Hardt å være student, vøtt. :p

Tenkte for øvrig litt på den 'skriver innlegg'-statusen da jeg en kortere periode aktiverte automatisk åpning av hurtigsvar på forumet - vil brukernavn da automatisk dukke opp i kursiv med dotted underline, eller må man faktisk skrive noe i feltet for at det skal skje?

Lenke til kommentar

Hardt å være student, vøtt. :p

Tenkte for øvrig litt på den 'skriver innlegg'-statusen da jeg en kortere periode aktiverte automatisk åpning av hurtigsvar på forumet - vil brukernavn da automatisk dukke opp i kursiv med dotted underline, eller må man faktisk skrive noe i feltet for at det skal skje?

7399334[/snapback]

Tror ikke det, men Ueland svinger sikkert innom og sier sannheten snart :)

Men jeg får logge meg av jeg - ting å gjøre, pølser å spise ;)

Lenke til kommentar

7399217[/snapback]

At de burde det, er jeg helt enig i. Men jeg har fremdeles forståelse for at mange ikke bruker resursser på det, siden det koster penger, og penger er ofte mangelvare i bedrifter (i så måte at de vil ha mest mulig inn, og minst mulig ut).

Finnes det noe bedre måte som gir bedre dekning per idag da..? Den beste e-postreklamen er den som kommer opp direkte i mailen, og da er man avhengig av sluttbrukerens klient, noe som innebærer at man må se an begrensningene, og utvikle deretter.

At du og enden fra tid til annen trekker fram virkeligheten her i tråden ser jeg ikke på som noe stort problem, men at dere inntar en slags beskyttende posisjon i forhold til selskapene der ute i verden som gjør at vi ikke kommer oss videre med nett-teknologiene (selv om det også skjer saker og ting),  og i mange saker sier at 'slik det bli' er litt forstyrrende. :wee:

7399217[/snapback]

Mulig det oppfattes som beskyttende, det er vel bare for å få budskapet klart frem, siden mange her inne sperrer realitetene helt ute, og nekter å innse at i den virkelige verden kan ikke alt gjøres rett hele tiden.

Ja, det hindrer utviklingen, men det bryr bedrifter seg nevneverdig lite om tror jeg, fordi det koster mer penger (for å si det rett ut). :)

Se forøvrig endens svar, han er flinkere å få ut tankene til ord.. :p

Har ikke sovna helt, men har gruppearbeid, så må late som om jeg jobber litt innimellom.. :p MSN er forøvrig pålogga på PCen hjemme, så får ikke svart der. :)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...